Japończycy zawsze byli o krok przed innymi, jeśli chodzi o wyszukany kształt samochodu. Na pewno pamiętacie Hondę Civic, która mocno odbiegała od standardów, a tym samym długo wyróżniała się wyjątkowym designem.
Honda CR-V z silnikiem 1.5 i 193 KM pokazuje swój pazur
Zacznijmy od wyrafinowanego wyglądu – niby jest klasyczny, a jednak wyczuwa się tę dynamikę jeszcze przed rozruchem. Moją uwagę zwykle przykuwają koła, w tym przypadku masywne nadkola i aluminiowe felgi 19” Gelena podkreślają sportowe oblicze samochodu, a światła LED groźnie i zwierzęco oświetlają drogę; reflektory są wyposażone w spryskiwacze. Oczywiście podczas jazdy system doświetlania drogi i identyfikacji znaków daje wyjątkowy komfort. Osłona chłodnicy podzielona zderzakiem poprawia aerodynamikę.
Szyby obwiedzione srebrną listwą, jak również listwa przy progach pociągnięte są srebrem.
Trójkątna szyba boczna przyciemniona. Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka w kolorze karoserii i wygodne klamki na drzwiach. W górnej części pokrywy bagażnika znajduje się spojler, który jednak utwierdza nas w przekonaniu, że to SUV bardziej sportowy niż rodzinny.
Czy wnętrze Hondy CR-V nas zaskoczy?
Wnętrze jest wyjątkowo dopracowane. Automatyczna skrzynia, jakby przyklejona do kokpitu tuż obok multimedialnego wyświetlacza CONNECT z nawigacją Garmin i 7” ekranem dotykowym z możliwością odtwarzania radia internetowego oraz aplikacją AhaTM, i przeglądania stron internetowych. Ciekawe rozwiązanie, ewidentnie z myślą o kobiecie, to możliwość zmiany koloru wyświetlacza. Niebieskozielony, pomarańczowy, czerwony i fioletowy.
Z przodu 2 USB, z tyłu również – służą jednak tylko do ładowania. Z moich testów samochodowych wiecie, że dużą rolę odgrywa dla mnie nagłośnienie. Honda wyposażona jest w system 9 głośników, w tym subwoofer. Jest to dodatkowy głośnik niskotonowy do odtwarzania dźwięków o małych częstotliwościach, najczęściej wykorzystywany w zestawach kina domowego, i to się czuje w tym modelu. Świetna jakość dźwięku i rozchodzenia się po tak dużej przestrzeni. Oczywiście radiem możemy sterować z kierownicy, która nie jest ogrzewana – trochę mnie to zaskoczyło, bo przy moich ciągle zimnych dłoniach to wygodne rozwiązanie.
Auto ma wiele stylowych detali. Srebrne klamki wewnętrzne, ciekawe w kształcie nawiewy i
drewnopodobne listwy nadają ekskluzywności. Dużą rolę odgrywa światło – mamy oświetlenie do czytania z przodu i z tyłu, oświetlenie wnętrza w podsufitce, oczywiście oświetlenie schowka, podświetlenie kokpitu oraz delikatne, rozproszone światło w przestrzeni na nogi.
Fotele z materiału w kolorze czarnym, podgrzewane, wygodne i dobrze dopasowane do ciała. Przednie zagłówki ograniczające obrażenia kręgosłupa szyjnego. Bagażnik jest pojemny: 561 litrów. Jego pojemność zwiększa się przy rozłożonych siedzeniach do 1123 litrów.
Co z bezpieczeństwem podczas jazdy hondą CR-V z s silnikiem 1.5?
Przestrzeń, dobrze wyprofilowane fotele oraz rozbudowany system bezpieczeństwa zachęcają do podróżowania samochodem z rodziną. VSA (system kontroli stabilności jazdy), EBD (układ elektronicznego rozdziału siły hamowania) i BA (system wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych) pozwalają nam odczuć, że siła wyższa sprawuje nad nami opiekę.
Jeśli się zagapimy, to ESS ostrzeże o awaryjnym hamowaniu, zaś system aktywnego hamowania w ruchu miejskim ochroni nas przed kolizją. Honda jest bardzo inteligentna, bo ograniczy nam prędkość, ostrzeże o zbliżającym się pojeździe oraz zapobiegnie zjechaniu z pasa ruchu. Podczas problematycznej sytuacji możemy skorzystać z systemu alarmowego eCall.
Czy podczas jazdy hondą CR-V w wersji EXECUTIVE przekładnia CVT będzie wyczuwalna i jak przełoży się to na komfort jazdy?
Pierwszy raz testuję samochód z przekładnią CVT. Oczywiście dowiedziałam się, na co ona wpływa i na ile wyczuwalna jest podczas jazdy.
Czterocylindrowy, 1,5-litrowy benzynowy silnik turbo z 193 KM żwawo zrywa się z postoju. Słyszałam o warkoczącym dźwięku, ale powiem szczerze: moje ucho nie zwróciło na to uwagi. Jazda hondą jest bardzo przyjemna. Silnik dobrze współpracuje z przekładnią. W tego typu skrzyniach klasyczne koła zębate zostały zastąpione stalowym pasem lub łańcuchem poruszającym się między dwiema parami kół stożkowych.
Przyznam, że jazda zarówno w mieście, jak i na autostradzie jest bardzo przyjemna. Nie ma szarpania czy skoków podczas zmiany prędkości. Skrzynia pracuje jak klasyczny automat – widzimy jedynie przełączanie zaprogramowanych elektronicznie biegów. Samochód prowadzi się sprawnie i płynnie. I ma tę moc. Dodatkowo muzyka, która uprzyjemnia jazdę, wspomniane światła, które zmieniają się z mijania podczas jazdy, i swoboda, jaką się czuje w tym samochodzie, sprawiają, że chce się nim jeździć wszędzie!
Dane techniczne:
- Szerokość z lusterkami (mm) 2117,2
- Wysokość z anteną (mm) 1689
- Rozstaw osi (mm) 2662
- Ilość miejsc siedzących 5
Pojemność:
- Pojemność bagażnika -siedzenia rozłożone (litry, metoda VDA) 561
- Pojemność bagażnika – siedzenia złożone, do linii okien (litry, metoda VDA) 1123
- Masa własna (kg) 1573-1680/1598-1705
- Masa własna (kg) 1573-1680/1598-1705
- Pojemność bagażnika – siedzenia złożone, do linii okien (litry, metoda VDA) 1123
Bezpieczeństwo:
- Przednia poduszka powietrzna kierowcy SRS
- Przednia poduszka powietrzna pasażera SRS z wyłącznikiem
- Boczne poduszki powietrzne (przód)
- Kurtyny powietrzne (przód i tył)
- Przednie zagłówki ograniczające obrażenia kręgosłupa szyjnego
- ABS – Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania
- EBD – Układ elektronicznego
- rozdziału siły hamowania
- BA – System wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych
- VSA – System kontroli stabilności jazdy
- TSA – System stabilizacjitoru jazdy przyczepy
- Przednie i tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami
- HSA – System wspomagania ruszania pod górę
- ESS – System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu
- AHA – Układ wspomagania prowadzenia
- System aktywnego hamowania w ruchu miejskim
- System ostrzegania przed kolizją
- System utrzymywania na pasie ruchu
- System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu
- System zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu
- Inteligentny ogranicznik prędkości
- Inteligentny tempomat adaptacyjny
- System rozpoznawania znaków drogowych
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach
- System ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania
- Automatyczny system alarmowy E-Call
Cena testowanego modelu: CR-V w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT, która kosztuje 174 500 z pakietem AERO (dodatkowo 13 900, w cenie promocyjnej – 6 950).
testowała Monika Rebelak/ naczelna Obcasy.pl