Wielokrotnie nagradzana seria The Sims zmieniła oblicze interaktywnej rozrywki i od momentu swojego pojawienia rokrocznie staje się najlepiej sprzedającym tytułem na PC. Druga część gry, „The Sims 2”, wprowadzona we wrześniu 2005 roku w ciągu zaledwie kilku miesięcy osiągnęła 4,5 milionowy poziom sprzedaży na świecie.
Gra „The Sims” pozwala graczom na tworzenie społeczności wirtualnych postaci (Simów) i kontrolowanie ich życia. Gra szturmem zdobyła rankingi bestsellerów komputerowych, kiedy trafiła w lutym 2000 do sklepów. Szybko stała się też fenomenem kulturalnym i rozrywkowym. Wersja na komputery PC oraz dodatki do gry były najlepiej sprzedającymi się grami na PC 2000, 2001, 2002, 2003 i 2004 roku. Gra została przetłumaczona na ponad 17 wersji językowych oraz wzbogacona siedmioma dodatkami: The Sims: Światowe Życie, The Sims: Balanga, The Sims: Randka, The Sims: Wakacje, The Sims: Zwierzaki, The Sims: Gwiazda, The Sims: Abrakadabra. Ogólna sprzedaż gry i wszystkich dodatków osiągnęła poziom 54 milionów sprzedanych egzemplarzy.
Kolejne pokolenie Simów pojawiło się we wrześniu 2004 roku wraz z grą „The Sims 2”. W marcu 2005 na półki sklepowe trafił pierwszy dodatek do drugiej części gry – „The Sims 2: Na studiach”, a we wrześniu 2005 roku przewidziana jest premiera kolejnego dodatku: „The Sims 2: Nocne Życie”.
„The Sims 2” jest w USA laureatem ponad 20 nagród dziennikarskich, zbiera entuzjastyczne recenzje, gościła na okładkach 35 magazynów. W tym roku, w Las Vegas Academy of Interactive Arts and Sciences nagrodziła „The Sims 2” w kategorii Best Simulation Game (najlepsza gry symulacyjna) w konkursie 2005 D.I.C.E. Awards.
Gracze „The Sims 2” umieścili w serwisie www.thesims2.com ponad 125 tys. Simów oraz ich domów, by podzielić się nimi z innymi graczami. Stworzone przez graczy Simy i domy zostały ściągnięte przez 5 milionów różnych użytkowników serwisu z całego świata. Dodatkowo, gracze tworzyli też filmy o swoich Simach. Od czasu wrześniowej premiery gry stworzono ponad 4000 filmów.
Twórca „The Sims”, Will Wright był wielokrotnie nagradzany, został też umieszczony na liście Hall
of Fame Academy of Interactive Arts and Sciences, dołączając do takich legend gier komputerowych jak Sid Meier i Shigeru Miyamoto. Wright znalazł się również na liście „100 najbardziej kreatywnych postaci branży rozrywkowej” tygodnika Entertainment Weekly, a także liście „Digital 50” „najważniejszych osób kształtujących dzisiejsze technologi” Time Digital. W 2002 zajął 35 miejsce na liście „Power List” tygodnika Entertainment Weekly, a w 2003 redakcja magazynu Game Informer umieściła go na liście „Top 10 Developer List of 2003”.