
Honda Civic X sprzedawana jest w wersjach hatchback i sedan. Od poprzedniej generacji różni się całkiem sporo. Auto wydłużono o 14 cm i poszerzono o 3cm, a nadwozie zostało obniżone o 2 cm, co wpłynęło na przyczepność. Jak sprawdza się hatchback z silnikiem 1.5 VTEC Turbo?



Sportowy charakter
Honda oferuje nam dwie pojemności silnika benzynowego 1.0 oraz 1.5. Domyślnie skrzynia biegów jest manualna, dopłata za opcję automatyczną CVT wynosi 5 tysięcy złotych. Testowana przeze mnie wersja Sport Plus wyposażona była w silnik 1.5 VTEC Turbo z przekładnią CVT. Jego maksymalna moc to 182 KM. Auto przyspiesza do 100km/h w 8,5 sekundy. Według danych producenta średnie zużycie paliwa to 6,7 l na 100 km. Ale dobrze wiecie, czytając moje testy, że nie mieszczę się w granicach spalania, określonych przez producenta.

Bezstopniowa przekładnia CVT umożliwia idealne dopasowanie przełożenia do chwilowego obciążenia silnika. To sprawia, że ostra jazda może być utrudniona, ale nie niemożliwa.

Wnętrze i wyposażenie
Wnętrze Hondy Civic jest ciemne, fotele pokryte materiałową tapicerką, a kierownica i drążek zmiany biegów obite skórą. Przestrzeń jest dosyć duża, nawet wysokie osoby nie powinny narzekać na ilość miejsca na nogi. Auto zostało wyposażone w cyfrowy prędkościomierz i obrotomierz oraz system multimedialny z ekranem dotykowym 7″. Przyzwyczaiłam się do panelu zarządzania w Hondach, ale najbardziej mi odpowiada zarządzanie za pomocą przycisków klasycznych i pokręteł. Wymaga mniej skupienia, niż żonglowanie na ekranie. Posiada on funkcje Android Auto™, Apple CarPlay™ oraz nawigację Garmin. Standardem jest również dwustrefowa automatyczna klimatyzacja.



Bagażnik przy rozłożonych siedzeniach ma pojemność 420l, po ich złożeniu otrzymamy 1187l. Ciekawym rozwiązaniem jest roleta, która zwija się w bok i nie trzeba jej demontować podczas przewożenia większych ładunków. Wygodny patent.


Podstawowe parametry techniczne:
- Liczba drzwi: 5
- Masa własna: 1389 kg
- Ładowność: 401 kg
- Długość: 4518 mm
- Szerokość: 1799 mm
- Wysokość: 1434 mm
- Rozstaw osi: 2697 mm
- Rozstaw kół przód/tył: / mm
- Pojemność zbiornika paliwa: 46 l
- Pojemność bagażnika: 420/1187 l
Osiągi:
- Moc maksymalna: 182 KM/6000 obr./min
- Moment maksymalny: 220 Nm/1700-5500 obr./min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s
- Prędkość maksymalna: 200 km/h
- Średnie zużycie paliwa: 6,7 l/100 km
Systemy bezpieczeństwa
- System ograniczający skutki kolizji – powiadamia kierowcę o zagrożeniu kolizją z innym pojazdem lub pieszym
- System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu – wykrywa sytuacje, w których samochód zjeżdża z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu i wysyła sygnały ostrzegawcze.
- System rozpoznawania znaków drogowych – rozpoznaje znaki drogowe, które następnie prezentowane są na wyświetlaczu.
- Inteligentny ogranicznik prędkości – wykorzystuje ogranicznik prędkości oraz system rozpoznawania znaków drogowych, aby automatycznie dostosować prędkość jazdy do limitu prędkości, jaki obowiązuje na danym odcinku drogi.
- Inteligentny tempomat adaptacyjny – przewiduje sytuację, w której pojazd z sąsiedniego pasa ruchu ma zamiar zajechać nam drogę, a następnie odpowiednio wcześniej redukuje prędkość jazdy.
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – podsumowanie
Za podstawowego Civica 1.0 zapłacimy ponad 93 tysiące złotych, co jest dosyć wysoką kwotą, ale jak pamiętacie testowany Jazz w podstawie kosztował ok 80 tysięcy. Wersja testowana to koszt 120 tysięcy złotych. Hatchback jest droższy od sedana, jednak czy możemy sobie odmówić sportowego pazura podczas jazdy?