
Kia Ceed to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów kupowanych w Polsce. Ten kompaktowy samochód osobowy koreańskiej marki zaprojektowany został z myślą specjalnie o europejskich konsumentach. Opracowany i wytwarzany na Starym Kontynencie, dobrze wypada i na naszych rodzimych drogach. Niedawno model przeszedł lifting. Czy jednak jest się czym zachwycać?
Kia Ceed po liftingu
Trzecia generacja samochodu Kia Ceed trafiła na rynek w 2018 roku. Rok temu auto zostało jednak nieco odnowione. Co zostało zmienione?
Na początek w oczy rzuca się nowe logo Kii, które producent powoli wprowadza od 2021 roku. Poza tym swój kształt zmienił również charakterystyczny grill auta. Marka postanowiła zamontować w pojeździe reflektory LED do jazdy dziennej. To nie wszystko, bo nowa odświeżona Kia Ceed dostała zupełnie nowy zestaw felg, a ponadto nową szatę kolorystyczną nadwozia.


Zobacz także: Elektryczna Kia Niro EV – zachwyca pod każdym względem
Nowoczesne bezpieczeństwo
Poza estetycznymi zmianami Kia zmodernizowała też swoje systemy bezpieczeństwa. W samochodzie obecne są system stabilizacji toru jazdy ECS, system ABS, asystent utrzymania pasa ruchu czy system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy oraz informujący o ruszaniu poprzedzającego pojazdu DAW.
Jeśli chodzi o technologiczne nowinki, to warto zwrócić uwagę także na aplikację Kia Connect. Wydaje się, że każda szanująca się marka samochodowa udostępnia ostatnio program na smartfony, dzięki któremu z autem będziemy mogli łączyć się z telefonu. Na co pozwala ten od Kii? Dzięki Kia Connect da się na przykład zaplanować trasę podróży i wysłać ją do systemu nawigacji, sprawdzić status auta, włączyć tryb współdzielenia albo odszukać miejsca użyteczności publicznej. Jedną z najprzydatniejszych funkcji wydaje się możliwość znalezienia samochodu, o czym wie każdy, kto przynajmniej raz zgubił się na parkingu w centrum handlowym.


Nowe oblicze Ceed
Ceed to nawet trzynaście opcji kolorystycznych, od stonowanej bieli i klasycznego czarnego, przez subtelne szarości i urzekające czerwienie, aż po wyrazistą żółć i zaskakującą zieleń. Jeśli chodzi o wnętrze, to dużo zależy od wersji samochodu, na którą się zdecydujemy. W zależności od ceny, jaką jesteśmy w stanie zapłacić, fotele obite być mogą tapicerką materiałową, skórzano-materiałową (ze skóry ekologicznej), skórzaną bądź skórzano-zamszową. Zderzaki i klamki zewnętrzne wykończone są w kolorze nadwozia, natomiast elementy wewnętrzne utrzymane zostały w tonach srebrnych bądź czarnych.




Benzyna, a może hybryda?
Kię Ceed dostaniemy w wersji 5-drzwiowej bądź kombi. Ta pierwsza oferuje jedynie silnik benzynowy. Natomiast jeśli wybierzemy kombi, to możemy zdecydować się zarówno na benzyniaka, jak i na hybrydę Plug-in. Hybrydową Ceed wyposażono w litowo-jonowo-polimerową baterię 8,9kWh. Zachęca ona szybkim czasem ładowania (poniżej 3 godzin przy mocy 3,3kW). Łączna moc układu hybrydowego to 141 KM, a zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 57 km.

Podstawowe parametry techniczne
- Liczba drzwi: 5
- Liczba miejsc: 5
- Długość (5-drzwiowa): 4310 mm
- Długość (kombi): 4600 mm
- Szerokość: 1800 mm
- Wysokość (5-drzwiowa): 1447 mm
- Wysokość (kombi): 1465 mm
- Rozstaw osi: 2650 mm
- Minimalny promień skrętu: 5,3 m
- Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
- Maksymalna prędkość: 210 km/h
- Cena (5-drzwiowa): 91 400 – 120 900 zł
- Cena (kombi): 95 400 – 125 900 zł
Podsumowując:
Nikogo nie zaskoczę pisząc, że Kia, również Ceed to marka, którą brałabym pod uwagę, kupując kolejny samochód. Pod wieloma względami to samochód, który plasuje się w top 10 miejskich samochodów klasy B.
Zadziorny, zwierzęcy wygląd, elastyczna skrzynia biegów, a przy tym przyzwoite spalanie składa się w całość. Miałam poczucie, ze ten samochód ma wszystko, co potrzebuje kierowca, zarówno do jazdy po mieście, jak i w trasie.
Testowała Monika Rebelak/obcasy.pl