Kobiety wolą szczęście i zdrowie bliskich niż dużą wygraną w ”totka”

Badanie pokazało, że dla Polek dużo bardziej niż dla mężczyzn ważniejsze są drobne sprawy i ulotne przyjemności.

Kolorowe zycie kobiet2

Przeszło co trzecia Polka (38%) postrzega swoje życie w jasnych lub kolorowych barwach, ponad połowa (51%) uważa je za stonowane, szaro-bure lub wręcz widzi je w czarnych kolorach – wynika z badania „Barwy życia Polaków”, zrealizowanego przez TNS na zlecenie marki Beckers.

Jednocześnie, aż 76% Polek deklaruje, że ich życiu mogłoby dodać barw szczęście i zdrowie bliskich. To odsetek znacznie wyższy niż wśród mężczyzn – w przypadku panów udział ten wyniósł 67%. Dopiero na drugim miejscu w grupie pań znalazła się duża wygrana w ”totka”– byłaby ona powodem do radości dla 62% Polek. Aż 59% mieszkanek naszego kraju uznałoby swoje życie za bardziej kolorowe dzięki wyjazdowi na wakacje.

Kolorowe zycie kobiet
Według badań na rzecz farb dla dużej grupy Polek powodem do optymistycznego spojrzenia na swoje życie byłyby elementy wpływające na ich sytuację materialną i status zawodowy. Aż 41% deklaruje, że koloru ich życiu mógłby nadać nowy dom lub mieszkanie, 38% – sukces w życiu zawodowym (nowa praca, awans, premia, podwyżka), a 30% – nowy samochód. Na te aspekty dużo częściej wskazują jednak mężczyźni – nowy dom dodałby barw w życiu 45% panów, sukces zawodowy – 44%, zaś nowy samochód aż 47%. Więcej radości kobietom niż mężczyznom sprawiają natomiast zakupy – nowe ubranie, buty czy torebka byłyby zastrzykiem kolorów dla częściej niż co czwartej Polki (27%) – w przypadku panów udział ten wynosi zaledwie 16%.
– Badanie pokazało, że dla Polek dużo bardziej niż dla mężczyzn ważniejsze są drobne sprawy i ulotne przyjemności. Więcej niż co trzecia Polka deklaruje, że barw jej życiu mogłyby nadać niewielkie codzienne radości, jak tęcza po deszczowym dniu, zaś co piątej – drobne upominki jak płyta, książka, kwiatek czy czekolada. Życiu częściej niż co czwartej kobiety nadałaby kolorów miłość lub wymarzona randka, a 17% – imprezy i spotkania ze znajomymi – komentuje Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.
Z badania dla marki wynika też, że największa grupa Polek chciałaby mieć bardziej kolorowe życie – 37%. Jednocześnie 27% pań marzy, by było ono bardziej stonowane i spokojne, zaś 36% nie chciałoby zmiany intensywności kolorów i tempa w swoim życiu.
Badanie na rzecz marki Beckers zostało przeprowadzone przez TNS Polska metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1011 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 4-9 marca 2016 r.