Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM)

Sportowa wersja Skody Kodiaq rzeczywiście prezentuje się niczego sobie. Czy jednak na stylu się kończy, czy też samochód ten z powodzeniem zastąpi nam sportowy samochód?

Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4x4 2.0 (190 KM)
Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach

Czeski producent samochodów może pochwalić się szerokim wachlarzem dostępnych modeli. W 2021 wśród dziesiątki najpopularniejszych aut w Polsce znalazły się aż dwa z nich – Octavia i Fabia. Zarówno Sedan, jak i Kombi podbiły więc serca mieszkańców naszego kraju. Na uwagę zasługuje jednak także proponowany przez firmę SUV. Jak naszej redakcji sprawdziła się Skoda Kodiaq Sportline?

Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach

Skoda Kodiaq Sportline

Kodiaq zadebiutował w 2016 roku. To 5-drzwiowy SUV segmentu D, zbudowany na bazie płyty podłogowej MQB A2. Wariant Skoda Kodiaq Sportline zaprezentowany został po raz pierwszy zaledwie rok później, we Frankfurcie. Producent określa go jako model łączący „wygodne, przestronne wnętrze ze sportową stylistyką”. Od tradycyjnego Kodiaqa, poza pewnymi usprawnieniami, samochód różni się także wzorem felg oraz dostępnymi kolorami.

Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach

Nadwozie

Projektantem Kodiaqa jest Jozef Kaban, który zdecydowanie sprostał postawionemu przed nim zadaniu. Pomimo swoich niemałych gabarytów, zapewniających przestrzenne wnętrze i wygodę jazdy, samochód nadal wydaje się dynamiczny. Przyciągający wzrok metaliczny czerwony lakier dodaje charakteru, tak jak i lekko ścięte reflektory. Sportline pochwalić się może także czarnymi lusterkami bocznymi i obramowaniem grilla, które elegancko komponują się z listwami i relingami w tym samym kolorze.

Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach

Od środka

Jak dobrze wiemy, przede wszystkim liczy się wnętrze. W Skodzie Kodiaq Sportline na uwagę zasługuje przede wszystkim przód. Przyczynia się on mocno do sportowego charakteru auta. Obszyta perforowaną skórą trójramienna kierownica przywodzi na myśl modele wyścigowe. Również fotele, które da się sterować elektrycznie, są sportowe. Deska rozdzielcza zachowuje spójność z zewnętrzna stroną nadwozia. Utrzymano ją bowiem w ciemnoszarej, prawie czarnej grafitowej barwie. Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna zapewni komfortowe temperatury i z przodu, i z tyłu.

 

Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach
Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach
Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach

Oferowane udogodnienia

SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (200 KM) ma napęd na 4 koła i automatyczną, 7-biegową skrzynię biegów DSG, posiadającą tryb Sport. Auto oferuje bezkluczykowy system obsługi samochodu, kamerę cofania, tylne i przednie czujniki parkowania. Poza tym wyposażono je w reflektory Full LED Matrix i pełne oświetlenie tylne w technologii LED. Opcja SUNSET pozwala na przyciemnienie tylnych szyb bocznych i szyby pokrywy bagażnika. Istnieje również możliwość dopłaty za dodatkowy rząd siedzeń, tak by SUV był w stanie pomieścić 7 osób.

Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach
Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach
Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach

Podstawowe parametry techniczne

  • Liczba drzwi: 5
  • Liczba miejsc: 5 (możliwe 7 za dopłatą)
  • Długość: 4697 mm
  • Szerokość: 1882 mm
  • Szerokość z lusterkami bocznymi: 2087 mm
  • Wysokość: 1676 mm
  • Rozstaw osi: 2791 mm
  • Prześwit: 187 mm
  • Średnica zawracania: 12.2 m
  • Promień skrętu: 6.1 m
  • Pojemność silnika (siedzenia rozłożone): 650 l (do 720 l przy maksymalnym przesunięciu tylnej kanapy do przodu)
  • Pojemność silnika (siedzenia złożone): 2100 l
  • Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline 4×4 2.0 (190 KM). Foto Ola Pielach

Podsumowanie:

Sportowy SUV Skoda Kodiaq Sportline to bardzo wygodne, rodzinne auto. Pomimo wielkich gabarytów, jest bardzo sprawne na drodze. Sportowy tryb jazdy, a przy tym dość niskie spalanie sprawiają, że inaczej patrzymy na ten samochód. Średnie zużycie paliwa, w opinii producenta to niewiele ponad 7 litrów na100 km pozwala patrzeć przychylniej na auto, bo ja wiemy ceny paliw wciąż rosną. Jednak przy moim prowadzeniu spalanie oscylowało około 9L/100 km.
Bardzo wygodne fotele, materiały z których są wykonane, są wysokiej jakości.
Duży minus za gniazdka typu tylko C, co ogranicza póki co korzystanie z ładowania, bo w moim telefonie indukcja nie zadziałała.
Często zwracam uwagę na felgi, obecne w standardzie są aluminiowe 19-calowe, ale można zamówić 20 – calowe za 2600 zł. Również lakier czerwony to koszt 4 tysięcy złotych. Testowana wersja wyceniona jest na 175 tysięcy.