Volkswagen Passat B6 – ikona poprzedniej dekady

Myślisz o zmianie samochodu? Ostatnimi czasy do łask kierowców coraz częściej wraca popularny przed laty Passat B6 marki Volkswagen.

Volkswagen Passat B6 – ikona poprzedniej dekady

Historia i zalety

Model ten był produkowany w latach od 2005 do 2010 roku i zdobył sobie dużą popularność wśród Polaków. Pierwszy raz został oficjalnie zaprezentowany w marcu 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. W 2008 roku został poddany niewielkiemu liftingowi, podczas którego zmieniło się kilka szczegółów wewnątrz, takich jak kierownica, panel klimatyzacji, nawigacji i zegarów, zewnątrz zaś – grill, zderzak, klapa i światła Bi-xenonowe. Dwa lata wcześniej Passat B6 o mały włos nie wygrał plebiscytu na Samochód Roku, pokonał go jednak Renault Clio. Niegdyś auto to było produktem skierowanym dla osób nieco bardziej zamożnych. Obecnie jednak można go zakupić za około kilkanaście, dwadzieścia tysięcy złotych. Jego charakterystycznym elementem jest duża chromowana atrapa chłodnicy.

Największe zalety samochodu Volkswagen Passat B6 to między innymi: dobre właściwości jezdne, przestronne wnętrze, duże i ustawne bagażniki (sedan: 565 litrów, kombi: 603 litry). Dzięki popularności pojazdu łatwo też dostać jego części zamienne.

Wyposażenie

Wersje wyposażeniowe Passata VI generacji to między innymi:

  • Trendline – wersja podstawowa, charakteryzuje ją czarne wykończenie
  • Comfortline – wersja rozszerzona, posiada między innymi uchwyty na kubki na desce rozdzielczej, dzieloną tylną kanapę, chromowane listwy na drzwiach
  • Highline – najwyższa wersja wyposażeniowa, wyróżniają ją chromowane listwy na atrapie chłodnicy
  • Sportline – sportowa odmiana, jej główne cechy to na przykład sportowa kierownica trójramienna, czarne obramowanie szyb, sportowe siedzenia, obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie

Passata B6 można wyposażyć w automatyczną skrzynię biegów DSG, dziś bardzo znaną i cenioną.

Dobre silniki dla tego modelu samochodu, to między innymi: 1.9 TDI (swego czasu wręcz kultowy), 2.0 TDI CR, 1.6 MPI (nie zapewni nam on największych osiągów pojazdu, ale da możliwość instalacji LPG i nie będzie generował wysokich kosztów w utrzymaniu) oraz 2.0 FSI.

To, co wchodzi w standardowe wyposażenie auta, to na przykład: system ABS i ESP, elektryczny hamulec postojowy, półautomatyczna klimatyzacja, radio 2DIN, elektryczne sterowanie przednich szyb. Wielbiciele tuningu samochodowego mogą wyposażyć ten model także w elektryczne sterowanie szyb tylnych, a także lusterek. Ponadto, kierownicę z wieloma funkcjami, skórzaną tapicerkę, drewniane elementy, takie jak koło kierownicy czy konsola centralna, a nawet 16- lub 17-calowe felgi. Dobrym dodatkiem są także reflektory ksenonowe i tempomat na długich trasach.

Używany samochód – czy warto?

Oczywiście, każdemu marzy się nowe, pachnące auto prosto z salonu. Często jednak decydując się na takie rozwiązanie, po prostu przepłacimy. Używane auta są nierzadko w bardzo dobrym stanie, a wymienione zostały tylko dlatego, że właściciel zdecydował się na nowszy model dla własnej przyjemności.

Używanych pojazdów możemy szukać, chociażby w serwisach internetowych, takich jak Allegro, w tym również oczywiście Volkswagena Passata B6 (https://allegro.pl/kategoria/passat-b6-2005-2010-12764). Jeśli przed zakupem dokładnie sprawdzimy interesujące nas auto, nie ma powodu, aby obawiać się używanego pojazdu. Nasz portfel na pewno nam za to podziękuje, a my będziemy mogli cieszyć się samochodem prawie tak dobrym, jak z salonu.