Agnieszka Dzieniszewska. Microinfluenser

Agnieszka Dzieniszewska. Microinfluenser

Czym jest Content? Czym jest CTA? Kim jest Microinfluencer?

Każdy, nawet największy influencer zaczynał z znikomą ilością obserwujących. Kluczem do sukcesu jest opracowanie strategii, skrupulatne działanie i zbudowanie zaangażowanej społeczności. A influencerem, tak naprawdę może być każdy – i poniekąd tak jest.

Nasz podręcznik „MICROINFLUENCER – jak zarabiać na Instagramie mając małe konto?”, to idealny pierwszy krok do podjęcia nowego internetowego wyzwania. Dzięki lekturze publikacji dowiesz się:

  • jak założyć i prowadzić profil na Instagramie.
  • jak zbudować zaangażowaną społeczność obserwujących.
  • jak zmonetyzować swój profil, nawet jeśli jesteś początkujący.

Twoje nowe życie jako twórca contentu internetowego jest na wyciągnięcie ręki – zacznij publikować i zarabiać już dziś.

ROZDZIAŁ 3

ROZWÓJ KONTA
Jak zacząć i po co w ogóle stawiać na rozwój konta
Na równi z zarabianiem na Instagramie trzeba należycie dbać o rozwój konta. Dlaczego? Po to by:

  •  Twoja marka osobista rosła w siłę,
  • dowiedziało się o Tobie jak najwięcej osób,
  • docierać do nowych klientów (każdy potencjalny nowy obserwator może być Twoim nowym klientem),
  • stawać się tym większym autorytetem w oczach innych osób, im więcej osób obserwuje Twoje konto.
    Mimo to na początku nie martw się, że Twoje konto jest małe. Dzięki trikom zawartym w tej książce osiągniesz dobre wyniki sprzedażowe. Wystarczy tylko Twoje zaangażowanie w działania. Zalecam też, by nie patrzeć na liczbę obserwacji ogólnie, lecz na każdą osobę obserwującą indywidualnie.
  • Każda nowa osoba obserwująca, która przyszła na Twoje konto, oczekuje, że będzie coś od Ciebie mieć. Dlatego już na etapie tworzenia treści warto się skupiać na następujących aspektach:
  • Co mogę dać mojej osobie obserwującej?
  •  Co ja wiem, czego ona nie wie?
    Dzięki regularnemu dostarczaniu przydatnych treści, sprawisz, że osoba obserwująca zostanie z Tobą na długo.
    Obserwując Twoje konto, z czasem nabierze do Ciebie zaufania, zacznie wierzyć, że to, co robisz, ma sens, i oczywiście znasz się na tym najlepiej na świecie. Dzięki temu każdy nowy produkt, jaki stworzysz, znajdzie klientów właśnie w takich osobach, które ci zaufały.
    Zauważyłam też, że ludzie kupują produkty z wdzięczności. Skoro prowadzisz już konto od dawna, dzięki Tobie mogli się tyle nauczyć – bardzo chętnie się za to odwdzięczą. Dlatego tak ważny jest rozwój konta, budowanie zaufania, tworzenie społeczności. A rozwój konta opiera się przede wszystkim na tym, że jesteś dla swoich odbiorców
    każdego dnia.
    Na początku, gdy Instagram nie jest Twoją wyłączną pracą, gdy dopiero startujesz, nie możesz sobie pozwolić na poświęcanie mu stu procent swojego czasu i będzie Ci trudniej. Ale gdy zauważysz efekty, szybko zrezygnujesz z innych działań, które do tej pory zabierały Ci czas w życiu, i skupisz się wyłącznie na tej aplikacji. Na swojej społeczności, na dostarczaniu jej odpowiednich treści i zarabianiu na niej.
    Myślę, że jest to bardzo przyjemna strona zarabiania. Masz do spełnienia jakąś misję — pomagasz swojej społeczności. Rozwiązujesz jej problemy, dzięki temu jest ona Tobie wdzięczna. Ta wdzięczność to nie tylko poczucie spełnienia, ale kolejne złotówki na Twoim koncie.

Instagram zmienia się bardzo szybko i nawet w trakcie pisania tej książki pojawiły się dwie nowe formy monetyzacji konta. Na razie dzięki tym opcjom można zarobić niewiele (w rozdziale o formach zarabiania wskażę, na której opcji da się zarobić kolosalne pieniądze), jednakże warto korzystać z tych form. Nigdy nie wiesz, kiedy któraś z Twoich rolek
pójdzie na viral i to właśnie ona zarobi dla Ciebie najwięcej pieniędzy.
Niestety do tych najnowszych opcji zarabiania nie wszyscy mają dostęp. Instagram nagradza twórców, którzy publikują regularnie. To potwierdza, jak ważne jest budowanie i rozwijanie konta na Instagramie. A nie zbudujesz konta bez regularnych publikacji.
Znam twórców internetowych, którzy przy odpowiedniej strategii zdobyli kilkadziesiąt tysięcy obserwacji po trzech miesiącach pracy. Stoi za tym włożona w to praca, na odpowiedniej i przemyślanej strategii.
Oczywiście możesz prowadzić swoje konto bez celu przez lata i miesiące, tak jak robiłam to ja na początku swojej drogi na Instagramie.
Możesz też wybrać ścieżkę, którą opiszę w tej książce: usiąść i rozpisać swoje działania krok po kroku z odpowiednim wyprzedzeniem, nagrywać profesjonalne treści, dbając o każdy szczegół, jakość wizualną czy czas trwania, przydatność danej porady. Wówczas osiągniesz sukces szybciej, niż myślisz.
Dzięki mojemu dziesięcioletniemu doświadczeniu mogę pisać dziś dla Ciebie takie rzeczy. Wykonałam naprawdę dużo pracy na Instagramie, by w końcu upewnić się, w jaki sposób trzeba pracować i na co stawiać.