Bezpieczna technologia czyli nowa Skoda Superb

Czym zaskakuje nas nowa Skoda Superb? Przekonajcie się sami!

Fot. Bezpieczna Podróż
Fot. Bezpieczna Podróż

Jest początek XIX wieku dwaj goście – Vaclav Laurin i Vaclav Klement zakładają fabrykę rowerów. Co stało się z nią później? Przyjęła nazwę Skoda i stała się jedna z najbardziej znanych marek samochodów na świecie! W Polsce stała się prawdziwym hitem, dzięki idealnemu wyważeniu ceny w stosunku do jakości i technologii.

Najwyższym i najnowszym modelem Skody jest SUPERB, a najszlachetniejszą wersją jest Laurin & Klement – wersja, której nie brakuje niczego i śmiało może aspirować o klasę premium. Wejście Skody na sam szczyt światowych rynków było dużym zaskoczeniem. Nikt nie przypuszczał, że zarząd, projekty i marketing wejdą na tak wysoki poziom. Superb w wersji kombi jest większy, ładniejszy i tańszy od Passata, za to go uwielbiamy!

Silnik/skrzynia

Cały zespół napędowy działa rewelacyjnie. Wyjadę nam się, że jeszcze nigdy przedtem żaden Superb nie był tak duży i tak szybki. Jest to idealne połączenie auta sportowego z limuzyną. Czyli sprawdzi się dla szefa wielkiej korporacji ale i dla dużej rodziny. 2,0TSI dobrze znany ze Skody Octavii RS, gdzie ma 220KM i montowany jest w Seacie Leonie, w wersji Cupra – tu ma też 280KM już przy 5600 obr/min, a moment 350Nm dostępny od 1500 aż do 5600 obr/min.

Zawieszenie/koła/hamulce

Koła 235/40x18jak z wyścigówki, wraz z regulowanym zawieszeniem zapewniają ponadprzeciętne właściwości z ekstremalnego zachowania na drodze, jak i komfortu podróży. Amortyzatory mają trzy stopnie twardości regulowane z panelu sterowania lub przyciskiem przy lewarku zmiany biegów. W trybie Comfort jedzie się naprawdę płynnie i zwinnie, jednak przy dużej prędkości zdecydowanie zmiesza się przyczepność. Nasz ulubiony tryb to Sport, który trzyma auto mocno przy drodze. Kolejnym niebywale istotnym plusem są jedne z najlepszych hamulców na rynku! Potrzebują jedynie 33,5m do zatrzymania ze 100km/h. Jest to wyniki z którym możemy czuć się bezpiecznie!

Ekonomia

W teście średnia z 2 tysięcy kilometrów dała wynik 9,5L/100 km, w mieście jest to ok 9L a przy autostradowej jeździe z prędkością 120km/h jest to 6,7L. Skąd więc nasza średnia? Trudno nie skorzystać z 280KM, na niemieckiej autostradzie pod Poznaniem jechaliśmy trochę szybciej i wtedy średnie zużycie dochodziło do 15L/100km. Powiedzmy sobie szczerze, ktoś, kto wydaje 170tys zł na auto i wybiera prawie trzystu konny silnik specjalnie nie interesuje się eko jazdą, tylko czerpie frajdę z możliwości auta. I tego właśnie Wam życzymy!