Co ciekawego robimy w Internecie?

Przeglądanie stron internetowych, poszukiwanie informacji o produktach, odbieranie poczty. Zdecydowana większość internautów wykonuje te czynności codziennie – nie jest to już nic nadzwyczajnego.Internetowe trendy zmieniły się. Co dzisiaj sprawia, że polscy internauci przesiadują godzinami w sieci?
W ciągu kilku ostatnich lat nastąpiła zdecydowana popularyzacja Internetu w Polsce. Według badań D-Link Technology Trend w 2009 roku korzystała z Internetu niespełna połowa Polaków. Jak pokazały badania polski internauta jest tzw. homo socius, czyli istotą społecznościową.Potęga Facebooka
– Co robisz? – Siedzę na Facebooku! Ile razy usłyszałeś taką odpowiedź od swojego znajomego? Na pewno nie raz! Facebook jest dzisiaj drugim najbardziej popularnym serwisem społecznościowym w Polsce, korzysta z niego prawie 4,5 mln Polaków i często przesiadują zalogowani po kilka godzin dziennie. Najczęściej oglądają zdjęcia znajomych, komentują statusy i linki zamieszczone przez innych użytkowników. Bardzo popularne są także wszelkie konkursy, akcje czy quizy zamieszczane w serwisie.
Najpopularniejszą czynnością wykonywaną przez użytkowników Facebooka jest jednak klikanie na popularny przycisk „lubię to” zamieszczony przy statusach, zdjęciach, linkach i wszystkich innych zasobach. – Codziennie spędzam na Facebooku łącznie około 2-3 godzin. Serwis jest dla mnie źródłem informacji o ciekawych wydarzeniach, imprezach czy akcjach. Mogę tu także przejrzeć zdjęcia moich znajomych, którzy obecnie są za granicą i to właśnie dzięki Facebookowi utrzymujemy stały kontakt – mówi Aleksandra Klebusz, studentka z Poznania. Nadal bardzo popularny jest także serwis nk.pl, jednak obecnie korzystają z niego raczej starsi użytkownicy.

Oglądamy
W dzisiejszych czasach w Internecie jest nawet telewizja – bezpłatna, oferująca przede wszystkim seriale. Jest to bardzo atrakcyjna forma dla użytkowników sieci, gdyż odcinki poszczególnych seriali emitowane są często z wyprzedzeniem, szczególnie te zagraniczne. Produkcje można oglądać za pomocą specjalnych serwisów takich jak iitv.info, surfthechannel.com czy stworzonym przez grupę Onet.pl. Na stronie vod.onet.pl zamieszczane są przede wszystkim seriale i programy emitowane na antenie TVN-u, ale nie tylko. Większość jest bezpłatna, za niektóre jednak – te oznaczone symbolem „Premium” – użytkownicy muszą zapłacić.
Filmy, seriale i różnego rodzaju programy to nie jedyne formy wideo budzące zainteresowanie internautów. Niektórzy użytkownicy sieci bardzo chętnie oglądają także… reklamy! A to za sprawą nowego narzędzia, jakim jest serwis AdBreaker. Serwis został zainstalowany na różnych witrynach, m.in. Pb.pl, Fotosik.pl, E-mieszkanie.pl czy Teksty.org. Internauci oglądają 5 krótkich reklam jednego dnia. Następnie biorą udział w kilkusekundowej grze w znalezienie najbardziej podobnego koloru. Nagrody zdobywa się codziennie, a oprócz tego można wygrać nagrodę tygodnia i nagrodę miesiąca. Lista zwycięzców publikowana jest na bieżąco w serwisie, a nagrody wysyłane pocztą – tłumaczy Filip Szewczyk, przedstawiciel serwisu.