Internetowe serwisy hazardowe bazują na rozmaitych strategiach marketingowych, by pozyskać nowych klientów i utrzymać na platformach tych istniejących. Jedną z najbardziej skutecznych i jednocześnie atrakcyjnych dla graczy metod są prezenty promocyjne o statusie powitalnych oraz lojalnościowych. Rolą pierwszych jest przyciąganie nowicjuszy, a drugich – utrzymanie ich w grze. Praktyka ta dotyczy zarówno zakładów bukmacherskich, jak i kasyn oferujących gry hazardowe. Czy przyjmowanie tego typu prezentów zobowiązuje do czegoś graczy i czy jest całkowicie bezpieczne?
Najważniejsze – opinia graczy
“Kody promocyjne w kasynie online mogą być zachętą do uzyskania dodatkowych korzyści, ale też pułapką dla graczy” – tłumaczy Ania, gamerka, która regularnie stosuje kody Vulkan Vegas. Temat rzeczywiście budzi wiele kontrowersji, bo gry, w których stawką są prawdziwe pieniądze nie są rozrywką dla wszystkich. Stabilni gracze, traktujący zabawy tego typu incydentalnie lub strategicznie, widzą w ofertach promocyjnych realne korzyści, z których mogą skorzystać w kolejnych rozgrywkach, zwiększając swoje szanse. Dla osób o słabszej psychice, zwłaszcza podatnych na uzależnienia, takie promocje mogą się okazać ryzykowne. Jeśli więc pytanie brzmi: czy bezpiecznie jest z tego korzystać?, nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
Zanim zaczniesz – zastanów się, czy…
Po pierwsze – czy jesteś wystarczająco odporna/odporny na działania oparte na mechanizmie hazardu. W świecie opartym na ryzyku wszystko osadza się tak naprawdę na odpowiedzialności i sile charakteru gracza. Jeśli nie jesteś w stanie po prostu poszukać innych rozrywek, uważaj i pamiętaj, że stawką w fikcyjnej grze są realne środki. Po drugie – jeśli
wchodzisz do gry, najpierw zapoznaj się z zasadami. W wirtualnych kasynach, choć wiele się dostaje, zasady promocji są często nie tak proste, jak to wygląda na pierwszy rzut oka. Niektóre oferty mogą np. wiązać się z koniecznością dokonania depozytu o określonej wartości. Inne, z kolei, mogą być obarczone wysokim wymogiem obrotu. Zdarza się więc, że nieumiejętne korzystanie z kodów promocyjnych okazuje się po prostu stratą czasu i pieniędzy.
Promocje i bonusy, które cenią gracze
Jeśli decydujesz się na grę, naucz się najpierw wszystkiego, żeby móc świadomie z niej korzystać. Promocje i bonusy podzielone są właściwie na trzy podstawowe kategorie – są
- oferty powitalne na start dla nowych graczy, w nagrodę za rejestrację,
- regularne akcje promocyjne dla użytkowników platformy, zachęcające ich do zwiększania aktywności w grze,
- oferty lojalnościowe dla stałych lub najlepszych klientów. Jeśli zaś chodzi o rodzaje kodów i bonusów promocyjnych, w wirtualnych kasynach najczęściej można się spotkać bonus od depozytu (tj. dodatkowe środki na grę), cashback (zwrot), cashout (wcześniejsze zamknięcie zakładu), freebet (darmowy zakład), zakład bez ryzyka (zwrot stawki w razie przegranej), booster kursu (zwiększenie jego wartości), bonus urodzinowy.
Dodatkowo, w opcjach VIP, zdarza się możliwość zbierania punktów, które potem można zamieniać na wartości przydatne w różnych grach na platformie.
Czy bonusy to prezenty?
Tak naprawdę w pełni darmowe bonusy w kasynach to tylko te, które nie wymagają od gracza wpłaty, czyli np. freebet bez depozytu. To także możliwość darmowego skorzystania z wersji demo, gdzie można zapoznać się z zasadami i funkcjonalnością gry. Do darmowych zalicza się też bonusy, które z zasady eliminują ryzyko utraty środków gracza w razie jego przegranej – tak działają np. darmowe zakłady bez ryzyka. Doświadczeni gracze sięgają także po wiedzę określającą poziom rywalizacji z kasynem. Takie informacje daje często analizowany przez użytkowników kasyn wskaźnik Return to Player (w skrócie: wskaźnik RPT). W grach oznacza on procentową wielkość zwrotu środków dla gracza. To deklaracja stopnia wypłacalności, jakie kasyno obiecuje klientom. Zainteresowani mogą też znaleźć w internecie wykazy i rankingi kasyn, z opisami ich wyróżników i oferowanych aktualnie kodów promocyjnych.
Warto przy tym jednak zawsze pamiętać, że kasyno to miejsce, które nie przegrywa z klientem, jest nastawione przede wszystkim na własny zysk, a jego zasięg opiera się na odwiecznym marzeniu człowieka o szybkim wzbogaceniu się. A kusi, bo – wbrew wszelkim zasadom rozsądku – niektórym się to udaje.