Kwiatowy czy orientalny? Słodki czy cytrusowy? Delikatny czy intensywny? Właściwie dobrany zapach powinien nie tylko wprowadzać w dobre samopoczucie, ale również oddawać charakter osoby, która go używa. Jak więc właściwie dokonać wyboru?
Zapach, podobnie jak wygląd, jest nierzadko wizytówką człowieka, dlatego jego wybór powinien być dobrze przemyślany oraz dopasowany nie tylko do okazji, ale także osobowości. Co, oprócz reklam telewizyjnych, rekomendacji przyjaciół czy po prostu sprawdzania każdego zapachu po kolei, może nam być pomocne przy podejmowaniu decyzji?
Po zapachu
Ocena woni perfum to kwestia bardzo subiektywna, dlatego żadnej opinii nie można sklasyfikować jako lepszej lub gorszej. Dokonując wyboru, trzeba mieć świadomość, że nie ma produktów uniwersalnych, a zapach powinien być dostosowany do nastroju, cech charakteru czy preferowanego stylu ubioru. Przy doborze perfum ważne jest, aby decyzji nie podejmować pochopnie, pod wpływem chwili, czy będąc w negatywnym nastroju. W takim wypadku warto przełożyć zakupy na inny dzień i wybrać w sposób bardziej przemyślany. Gdy emocje opadną, łatwiej dobrać właściwy produkt. Jeśli kupujemy w drogerii, aby nabrać odpowiedniego dystansu do zapachu, warto, zabrać ze sobą do domu wybrane próbki. Analiza z perspektywy czasu pozwoli uniknąć rozbieżności z preferencjami danej osoby. Korzystanie z polecenia znajomych nie zawsze okazuje się najlepszym sposobem. Nie tylko dlatego, że każdy ma inny gust. Również dlatego, że sam zapach potrafi przybierać inne odcienie jeśli jest stosowany przez różne osoby.
Z pomocą techniki
Dla osób, mających problem z właściwym wyborem perfum, przydatne mogą okazać się rozwiązania, łączące w sobie wiedzę z zakresu medycyny, psychologii oraz najnowszą technikę. „Zapach idealny” powinien uwzględniać czynniki, takie jak: rodzaj, typ czy wartość pH skóry. To właśnie te elementy determinują faktyczną woń perfum. Aby dokonać właściwego wyboru nie trzeba jednak zakładać w domu prywatnego laboratorium. Inne, skuteczne metody opierać się mogą np. na analizie najważniejszych cech osobowościowych odbiorcy: jego stylu bycia, ulubionych potraw czy sposobów reagowania w nagłej sytuacji. Krótki test, rozwiązywany w specjalnym punkcie kosmetycznym, pozwoli dobrać niepowtarzalne, dedykowane perfumy. – Przy tworzeniu zapachu ważne jest nie tylko to, jak my sami siebie p
ostrzegamy, ale także, jak patrzą na nas inni. Istotne mogą się okazać, często niedoceniane, czynniki, takie jak np. preferencje kolorystyczne – mówi Piotr Janczak z Beauty Cosmetics, firmy, która wdrożyła system perfumiarstwa elektronicznego Parfum Bar. – Tego rodzaju testy, od listopada, można przeprowadzać w specjalnych punktach konsultacyjnych Info BC – dodaje.
Wybór perfum to bardzo przyjemne, choć niekoniecznie proste zadanie. Aby decyzja była przemyślana, warto jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Znaczenie ma tu nie tylko wygląd zewnętrzny, ale także cechy osobowości. Dopiero uwzględniając oba te elementy, można dobrać zapach, który będzie autentyczną wizytówką i zwieńczeniem codziennej pielęgnacji.