Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta?

Renault Clio to znana i lubiana konstrukcja, która podbiła serca wielu z nas. Jak prezentuje się jej hybrydowa wersja E-Tech?

Renault Clio 1.6 E-Tech
Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta. Foto Justyna Grochowska

Renault Clio 1.6 E-Tech to nowe rozwiązanie. Producenci samochodów coraz częściej oferują nam wersje elektryczne lub hybrydowe. Nowe Clio E-Tech to jedna z trzech hybrydowych propozycji Renault. Jak sprawdza się w mieście?

Renault Clio E-Tech
Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta. Foto Justyna Grochowska

Minimalistyczne wnętrze

Wnętrze Renault Clio E-Tech niewiele różni się od poprzedniej generacji. Utrzymane jest w kolorystyce czerni i bieli. Tapicerka jest materiałowa i prążkowana w kolorze grafitowym, ma elementy ze skóry ekologicznej. Kontrowersyjne może być użycie białych paneli na drzwiach, desce rozdzielczej i konsoli centralnej – mogą być one bardziej podatne na zabrudzenia. Mimo to materiały są dobrej jakości, a całość prezentuje się bardzo przyjemnie.

Renault Clio E-Tech
Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta. Foto Justyna Grochowska
Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta. Foto Justyna Grochowska

Bagażnik ma raczej typową pojemność – mieści 300l. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymamy 1069l. Auto jednak nie zaskakuje przestrzenią. Po maksymalnym odsunięciu przedniego fotela pasażera, tym z tyłu zostaje bardzo mało miejsca na nogi. Dodatkowo, podsufitka jest ciemna, co powoduje optyczne zmniejszenie wnętrza.

Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta. Foto Justyna Grochowska
Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta. Foto Justyna Grochowska

Wyposażenie

Samochód ma wbudowany system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 7’’. Posiada automatycznie aktualizującą się nawigację oraz jest kompatybilny z funkcją Apple CarPlay™ i Android Auto™. Dodatkowo wprowadzono rozwiązania Renault EASY DRIVE, które dzięki dzięki kamerze 360° oraz systemowi Easy Park, wspomagają prowadzenie i parkowanie. Testowany model wyposażony był również w automatyczną klimatyzację, co jest standardem w droższej wersji – Intens E-Tech Hybrid.

Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta. Foto Justyna Grochowska
Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta. Foto Justyna Grochowska

Oszczędnie i ekologicznie

Auto zostało wyposażone w silnik benzynowy o pojemności 1.6 l i mocy 91 KM, dwa silniki elektryczne, jeden o mocy 49 KM, drugi 20 KM, oraz akumulator 200V. Łączna moc to 140 KM. Rozruch odbywa się w trybie elektrycznym, który utrzymany jest przez pierwsze kilka kilometrów. Według producenta po mieście możemy jeździć w tym trybie przez 80% czasu. Średnie spalanie to 3,6 l/100 km.

Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta. Foto Justyna Grochowska

Skrzynia biegów hybrydowego Clio jest automatyczna z wieloma trybami pracy. Oprócz klasycznej dźwigni mamy jeszcze tryb B. Umożliwia on odzyskiwanie energii podczas zwalniania lub hamowania, dlatego jest polecany do jazdy po mieście. Z czasem, po dojściu do wprawy, można używać jedynie pedału gazu.

Podstawowe parametry techniczne:

  • Liczba drzwi: 5
  • Liczba miejsc: 5
  • Silnik: benzyna / HEV
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia biegów: automatyczna, Multi-mode
  • Napęd: przedni
  • Przyspieszenie do 100 km/h: 9,9 s
  • Maksymalna prędkość: 180 km/h
  • Długość: 4050 mm
  • Szerokość: 1798 mm
  • Masa: 1253 kg
  • Bagażnik: 300 l

Systemy bezpieczeństwa:

  • System wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
  • System utrzymywania pasa ruchu – wspomaga utrzymywanie samochodu na pasie ruchu oraz ostrzega o zjechaniu z niego
  • System rozpoznawania znaków drogowych – kamera rozpoznaje znaki drogowe, a następnie na tablicy rozdzielczej informuje kierowcę o ograniczeniach prędkości na danym odcinku drogi
  • System kontroli martwego pola – wykrywa obecność samochodu, który znajduje się w martwym polu lub się do niego zbliża, i ostrzega kierowcę za pomocą sygnału świetlnego w lusterkach wstecznych
Renault Clio 1.6 E-Tech – w sam raz do miasta. Foto Justyna Grochowska

Renault Clio E-Tech- podsumowanie

Koszty podstawowej wersji zaczynają się od 89 900 zł. Na testowany model Intens należy wyłożyć 93 400 zł. Najdroższym wariantem jest R.S. Line, za który zapłacimy 100 400 zł.
Renault Clio E-Tech to przyjemna miejska hybryda, oparta na znanej konstrukcji i zbudowana z solidnych materiałów.