Model 330Si bazuje na bogatym wyposażeniu oferowanym w modelu S – dodano prawdziwe skórzane fotele, a także większy ośmiocalowy ekran multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto, zaktualizowano także system dźwiękowy z dziewięcioma głośnikami (w tym subwoofer pod każdym przednim siedzeniem) ) i dodano aktywny tempomat.
Ta wersja ma także automatyczne wycieraczki. To rozwiązanie sprawia, że poza fantastycznym prowadzeniem samochodu odczuwa się pełen komfort akustyczny, gdyż dźwięk rozpływa się po każdym zakamarku auta.
Klasa Si zyskuje również siatkę bagażową i wykończenia z włókna węglowego. Podczas gdy 330S ma 18-calowe koła , 330Si ma większe, 19-calowe , unikalne, bo zastosowane tylko w tym modelu. Każdy stinger ma wbudowaną nawigację satelitarną z gwarantowaną na okres 10 lat aktualizacją.
Wszystkie modele 2018 Stingera są wyposażone w system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją wykrywania pieszych, asystenta utrzymywania pasa, adaptacyjny tempomat z funkcją stop and go, asystenta czujności kierowcy, kamerę cofania, tylne czujniki parkowania i siedem poduszek powietrznych (podwójny przód, przód, pełna długość zasłony i kolano kierowcy).
Silnik – co sprawia, że tak doskonale się prowadzi ten samochód?
Do wyboru są dwa silniki benzynowe. Pojedyncze turbo 2.0 o mocy 182 kW i 353 Nm lub silnik twin-turbo – 3,3-litra V6, który pompuje imponującą moc 272 kW i 510 Nm. Aby złapać odpowiednią perspektywę: wychodzący Commodore SV6 dostarczył 210 kW i 350 Nm ze swojego 3,6-litrowego V6. Każdy silnik jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia – S, Si i GT – a wszystkie są wyposażone w jedwabistą ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.
Wnętrze – sportowe, a jednak z charakterem!
Model klasy podstawowej 330S ma tapicerkę ze sztucznej skóry na siedzeniach, dwustrefową klimatyzację, elektryczną regulację fotela kierowcy (osiem kierunków), ręczną regulację przedniego fotela pasażera, cyfrowy wyświetlacz informacyjny kierowcy z cyfrowym prędkościomierzem, automatyczne przyciemnianie tyłu – lusterko wsteczne, reflektory samochodowe (halogenowe belki projektora z diodowymi światłami do jazdy dziennej), podgrzewane lusterka zewnętrzne ze składaniem i siedmiocalowy ekran multimedialny z sześcioma głośnikami.
Brak odtwarzacza CD, ale w ramach rekompensaty otrzymujemy nośnik USB (plus dodatkowe gniazdo ładowania USB i dwa gniazda 12 V), a także łącze Bluetooth i strumieniowe przesyłanie dźwięku oraz cyfrowe radio DAB. Wejście bezkluczykowe (z przyciskiem na klamce drzwi zamiast bardziej zaawansowanego systemu wyczuwania dłoni zastosowanego w niektórych konkurencyjnych samochodach) i uruchamianie za pomocą przycisku jest standardem we wszystkich modelach.
Standardowy zestaw bezpieczeństwa został zaktualizowany w modelu 330S od momentu jego wprowadzenia. Każdy stinger jest teraz wyposażony w system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją wykrywania pieszych, asystenta utrzymywania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat z funkcją stop and go, asystenta czujności kierowcy, kamerę cofania 360 stopni, tylne czujniki parkowania i siedem poduszek powietrznych (podwójna przednia, przednia, pełnej długości kurtyna i kolano kierowcy). Siedzenia są bardzo wygodne. Kierowcy docenią dotykowy kokpit, inteligentny, funkcjonalny układ i przystępne sterowanie. Jednak duża konsola środkowa ogranicza szerokość z przodu i ilość miejsca na środku części tylnej – Stinger jest zatem dobrym czteromiejscowym pojazdem z wyjątkową przestrzenią na nogi z przodu i z tyłu, a nie z przestrzenią typowego sedana średniej wielkości.
Dane techniczne:
- Pojemność skokowa i rodzaj silnika – 3342 cm 3 , V6, turbo benzyna;
- Moc – 330 KM przy 6000 obr./min;
- Moment obrotowy – 510 Nm przy 1300–4500 obr./min;
- Skrzynia biegów i napęd ośmiobiegowy, automat;
- napęd 4×4
- Prędkość maksymalna – 270 km/h
- Przyspieszenie 0–100 km/h – 4,9 s
Średnie zużycie paliwa – 10,6 l / 100 km (dane producenta) - Masa własna – 1834 kg
Podsumowując:
Stinger to wyjątkowy model w wachlarzu dostępnych samochodów KIA. Sportowy duch odczuwalny jest nie tylko w nazwie. Fantastyczny kształt i osiągi pozwalają nam poczuć, że zaraz wzbijemy się i poszybujemy. Elastyczna skrzynia oraz 510 Nm moment obrotowy pozwala na sprawne wyprzedzenie. To najlepszy silnik dla koneserów motoryzacji, a sama jazda mocno przyspiesza bicie serca, szczególnie gdy osiąga się 200 km/h w 10 sekund.