Wizerunek warty 160 milionów

doda_plytaCelebrytką 2009 roku okazała się bez wątpienia Doda. Wokalistka, której nazwisko pojawiło się w minionym roku w aż 4325 publikacjach prasowych przebiła wszystkich. Specjaliści z PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wycenili jej wizerunek prasowy na ponad 160 milionów złotych!

Dorota Rabczewska w pokonanym polu pozostawiła nie tylko swoje konkurentki z branży muzycznej – Edytę Górniak i Marylę Rodowicz. Znacznie mniej publikacji zanotowali również najbardziej medialni aktorzy i gwiazdy telewizji.
Najpopularniejszą aktorką w Polsce była Krystyna Janda, która w raporcie PRESS-SERVICE Monitoring Mediów za 2008 rok nie pojawiła się nawet w pierwszej piątce. Ekwiwalent reklamowy publikacji o niej nie przekroczył jednak 54 milionów złotych. Natomiast drugi w tej klasyfikacji Borys Szyc – lider ubiegłorocznego rankingu – był bliski osiągnięcia 50 milionów złotych. Na podium wśród aktorów znalazł się także Tomasz Karolak.
Tylko o Edycie Górniak – drugiej w kategorii muzyka – prasa pisała więcej niż połowę z tego, co o Dodzie. Trzecia Maryla Rodowicz zanotowała minimalnie więcej publikacji prasowych, niż Kayah, ale ich wartość była niższa.
W kategorii telewizja pierwszą pozycję zajął Tomasz Lis – 1713 publikacji. Druga była Katarzyna Cichopek (1585), a tuż za nią uplasował się Kuba Wojewódzki (1342). Jednak ekwiwalent reklamowy artykułów na temat Lisa był zdecydowanie najniższy z całej trójki.
Najczęściej na pierwszych stronach gazet pojawiała się Doda (310 razy). W tej kategorii jej przewaga nad Edytą Górniak (243) nie była już tak miażdżąca. Zdecydowany lider drugiej strony to Tomasz Lis (447).

O gwiazdach muzyki najczęściej pisało się w styczniu, sierpniu i grudniu. Popularność aktorów wrastała w miesiącach wakacyjnych – czerwcu i lipcu, natomiast gwiazd telewizji zimą – w styczniu i grudniu.

 

Thursday, 28 January 2010