Citroën C5 X z sportowym pazurem

Szukasz samochodu, który łączy komfort z nowoczesnym stylem, ale chcesz znać jego realne spalanie? Sprawdź naszą recenzję Citroëna C5 X!

C5x z sportowym pazurem

Citroën C5 X to model, który w 2024 roku przyciąga uwagę swoimi nowoczesnymi rozwiązaniami oraz dynamiką jazdy. Wyposażony w silnik o mocy 181 KM, oferuje komfortową jazdę połączoną z eleganckim designem. Jako samochód o charakterze typu  kombi lub shooting brake, C5 X zapewnia przestronność i doskonałą aerodynamikę, a jednocześnie prezentuje nowoczesne technologie, takie jak systemy wspomagające jazdę i najnowsze rozwiązania multimedialne. Dzięki napędowi na przednią oś i dynamicznej mocy, C5 X daje komfort podróży zarówno w mieście, jak i na długich trasach.

C5x z sportowym pazurem
C5x z sportowym pazurem

Nowoczesny grill i subtelna elegancja

W przypadku C5 X, zamiast dominującego, wielkiego grilla, który pełnił funkcję estetyczną, ale także kojarzył się z pewnym rodzajem agresywności w designie, mamy do czynienia z bardziej subtelnym podejściem. Grill został zaprojektowany w sposób minimalistyczny, zintegrowany z przednią częścią nadwozia, tworząc jednolitą i elegancką powierzchnię. Zamiast koncentrować się na masywnej atrapie chłodnicy, Citroën postawił na bardziej zrównoważoną stylistykę, gdzie akcenty są subtelniejsze, ale wciąż mocno wyczuwalne w kontekście ogólnego charakteru pojazdu.

Taki zabieg projektowy pozwala na wyróżnienie C5 X na tle innych aut segmentu, w którym jeszcze do niedawna dominowały pojazdy o wyraźnych, agresywnych liniach frontu, z wyraźnym naciskiem na wrażenie „mocy” już na poziomie wizualnym. Citroën w tym przypadku kieruje się ku bardziej wysublimowanej elegancji, która nie musi być obciążona przesadnym naciskiem na masywną, nachalną estetykę.

C5x z sportowym pazurem

Równowaga między nowoczesnością a tradycją

Choć C5 X porzucił duży grill jako dominujący element stylizacji, to wciąż zachowuje klasyczną dla Citroëna finezję i dbałość o szczegóły. Front pojazdu charakteryzuje się wyraźnym, ale subtelnym wcięciem, a delikatnie wkomponowane detale, takie jak cienkie, ale wyraziste reflektory i zintegrowane wloty powietrza, dają efekt nowoczesności, bez narzucania się nadmiernie. Takie podejście do designu z jednej strony zachowuje typową dla Citroëna innowacyjność, z drugiej zaś stawia na bardziej wysublimowaną elegancję, która może bardziej odpowiadać współczesnym oczekiwaniom kierowców szukających pojazdu o wysokiej funkcjonalności, ale również o subtelnym, wyrafinowanym wyglądzie.

Nadwozie typu shooting brake w Citroënie C5 X to jeden z kluczowych elementów, który wyróżnia ten model na tle innych samochodów w swojej klasie. Termin „shooting brake” pochodzi z tradycji motoryzacyjnej, gdzie oznaczał pojazd łączący cechy sportowego coupe z przestronnością i funkcjonalnością kombi. Współczesne interpretacje tego nadwozia łączą elegancję, styl i praktyczność, a C5 X w tym wydaniu jest doskonałym przykładem.

Felgi o średnicy 19 cali nadają Citroënowi C5 X bardziej sportowy i dynamiczny charakter, podkreślając jego eleganckie nadwozie w stylu shooting brake. Dzięki większym felgom, samochód prezentuje się bardziej nowocześnie i z pewnością przyciąga uwagę na drodze. Zastosowanie 19-calowych obręczy w wersji Shine pozwala także na lepszą równowagę pomiędzy wyglądem a funkcjonalnością.

Pod maską kryją się nowoczesne jednostki napędowe, które nie tylko zapewniają komfortowe podróżowanie, ale też dają nutę sportowych emocji. Testowana hybrydowa wersja plug-in gwarantuje cichą i płynną jazdę, a jednocześnie pozwala na dynamiczne przyspieszenie, gdy zajdzie taka potrzeba.

Wnętrze to kolejny atut – przestronne, luksusowe, ale z wyraźnym akcentem na ergonomię. Zaawansowane technologie, takie jak adaptacyjny tempomat czy wyświetlacz head-up, nie tylko podnoszą komfort jazdy, ale także zapewniają bezpieczeństwo. Jednocześnie, dobrze zestrojone zawieszenie Progressive Hydraulic Cushions® daje poczucie pewności podczas dynamicznej jazdy, nie rezygnując z flagowego komfortu Citroëna.

Citroën C5 X to pojazd, który zachwyci zarówno miłośników wygody, jak i osoby szukające odrobiny sportowego ducha w codziennej jeździe. Idealny wybór dla tych, którzy cenią sobie styl, wszechstronność i emocje za kierownicą.

Dane techniczne:

  • Długość: 4805 mm.
  • Szerokość: 1865 mm.
  • Wysokość: 1485 mm.
  • Rozstaw osi: 2785 mm.
  • Pojemność bagażnika: 545 litrów (wersja benzynowa), 485 litrów (wersja hybrydowa)
  • Pojemność bagażnika po złożeniu tylnej kanapy: 1640 litrów (wersja benzynowa), 1580 litrów (wersja hybrydowa)
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)

1580 l

Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
Produkowany
  • Pojemność skokowa – 1598 cm³
  • Typ silnika: hybrydowy plug-in
  • Moc silnika: 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 1650 obr/min
  • Moc silnika (spalinowy): 181 KM (133 kW) przy 5500 obr/min
  • Moc silnika (elektryczny):110 KM (81 kW) przy 2500 obr/min
  • Rodzaj skrzyni: 8 stopniowa  automatyczna, e-EAT8
  • Prędkość maksymalna: 230 km/h
  • Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) 8.8 s
  • Spalanie 5,3 l/100 km
  • zbiornik paliwa: 60 litrów
  • cena: od 236 300 zł

Citroën C5 X to samochód, który z powodzeniem łączy komfort, przestronność i elegancki design. Wnętrze jest niezwykle wygodne, pełne nowoczesnych technologii i ergonomicznych rozwiązań, które umilają każdą podróż. Dopracowane zawieszenie Progressive Hydraulic Cushions® zapewnia wyjątkowo płynną jazdę, nawet na nierównych drogach, a przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i w bagażniku czyni ten model praktycznym wyborem dla rodziny czy w dłuższych trasach.

Jednak mimo hybrydowego napędu, C5 X pod względem spalania nie spełnia wszystkich oczekiwań. W praktyce zużycie paliwa przekracza 5 litrów na 100 kilometrów, co w segmencie hybryd może być rozczarowujące dla kierowców liczących na większą oszczędność.

Podsumowując, Citroën C5 X to świetny wybór dla osób, które szukają wygodnego, dobrze wyposażonego auta z nutą nowoczesności. Niemniej, dla tych, którzy priorytetowo traktują niskie spalanie w hybrydzie, ten model może nie być najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem.

Testowała Monika Rebelak