Jak wynika z raportu „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne” co drugą Polkę nie interesują plotki, natomiast co szóstą ciekawią wiadomości ze świata sportu.
Jakich jeszcze informacji szukają w mediach i co różni kobiety od mężczyzn w odniesieniu do przeglądania serwisów internetowych i prasy?
Mogłoby się wydawać, że zdecydowana większość mężczyzn przegląda informacje sportowe, a kobiety w wolnej chwili czytają głównie newsy o showbiznesie. Czy jest tak rzeczywiście?
Raport „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne” pokazuje, że zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn najistotniejsze są newsy krajowe, którymi interesuje się 63% odbiorców informacji w Polsce. Natomiast pod względem zainteresowania innymi kategoriami tematycznymi widać różnice pomiędzy płciami. Z naszego badania(1) można wywnioskować, że Polacy rzeczywiście różnią się od Polek w odniesieniu do przeglądania poszczególnych informacji, które przekazują media, ale wyniki badania wcale nie są oczywiste – mówi Michał Wodziński, Redaktor Naczelny upday Polska, firmy która zleciła przeprowadzenie badania.
Czym różnią się płcie w wyborze poszczególnych kategorii tematycznych?
Informacje dotyczące świata showbiznesu, hobby, różnego rodzaju gier i zabaw oraz konkursów kobiety czytają zdecydowanie częściej od mężczyzn (36,3% wskazań). 52,9% Polek interesuje się artykułami dotyczącymi szeroko pojętej rozrywki. Wiadomości na ten temat, zaraz po krajowych newsach, są najistotniejsze dla płci pięknej.
Kobiety również chętniej dowiadują się od mężczyzn o szczegółach dotyczących koncertów, festiwali, imprez, wystaw i innych informacji ze świata kultury (41,4%). Artykuły z tej kategorii są na trzecim miejscu spośród najpopularniejszych tematyk, którymi interesują się Polki. Natomiast mężczyźni najrzadziej przeglądają informacje na ten temat (31,7%).
Trzy razy mniej kobiet, w porównaniu do mężczyzn, interesuje się sportowymi newsami. Wieści ze świata sportu wzbudzają ciekawość co szóstej Polki (15,2%) i prawie co drugiego mężczyzny (44,6%), który zaraz po aktualnościach z kraju, najwyżej ceni właśnie najświeższe wiadomości sportowe.
O czym równie często czytają kobiety i mężczyźni?
Mężczyźni wcale nie są jedynymi i głównymi odbiorcami wiadomości dotyczących ekonomii,
gospodarki i finansów. Co trzecia Polka (35,2%) interesuje się zagadnieniami związanymi z
bankowością, rynkami finansowymi oraz konsekwencjami wydarzeń ekonomicznych i gospodarczych.
Wśród mężczyzn wcale nie są one dużo bardziej popularne, ponieważ 40,6% Polaków stara się być na bieżąco z wiadomościami tej kategorii.
Polacy nieznacznie różnią się od Polek także pod względem częstotliwości przeglądania informacji krajowych (nieco ponad 60%) i zagranicznych (około 40%).