Nowa adaptacja modelu 1906 jest inspirowana rosnącą popularnością mokasynów oraz dążeniem do zapewnienia większej uniwersalności poprzez zatarcie granicy między stylizacjami sportowymi, a tymi bardziej formalnymi. Projektanci wykorzystali charakterystyczne cechy klasycznej sylwetki 1906 – przewiewną siateczkową cholewkę z syntetycznymi nakładkami oraz podeszwę 860v2 z segmentowanymi wkładkami ABZORB SBS na pięcie – zamykając całość w kształt klasycznych mokasynów.
„Kiedy Lani (Perry, Senior Product Manager w New Balance) i ja obserwowałyśmy rosnący trend na loafery, poczułyśmy, że to naturalna ewolucja dla nas jako marki.
Nasz model 2002R zmieniał się w klapki w kilku projektach, a mokasyny wydawały się bardziej progresywną wersją. Dużo rozmawialiśmy o przestrzeni mody luksusowej i o
tym, że nie ma już ostrej granicy między sportem a luksusem. Dzięki naszej poprzedniej kampanii marketingowej „What the Well-Dressed Runner Wears”, wydawało się, że jest to dla nas odpowiednia przestrzeń do działania. Te rozmowy zaowocowały tym, że wzięłam grafikę 1906R i połączyłam ją z formą mokasyna oraz nowym zastosowaniem koloru.
Większość procesu tworzenia produktu opierała się na samplach, których części zaczęliśmy łączyć taśmą tak, aby zapewnić, że wzór 1906R został prawidłowo odtworzony w formie mokasyna. Nie było potrzeby tworzenia nowego projektu dla tego modelu, ponieważ wykorzystywał on istniejącą podeszwę buta z 1906”. – opowiada Charlotte Lee, Senior Footwear Designer w New Balance.
Projekt, który zadebiutował podczas tegorocznej edycji Paris Fashion Week na sezon jesień- zima, ma na celu zatrzeć różnice między dziedzictwem wysokiej wydajności, a modą awangardową. Model 1906 Loafer popularyzuje nieoczywiste zestawienie sportowego obuwia z formalnym ubiorem, dając do dyspozycji nowatorską opcję na urozmaicenie stylu, który mówi sam za siebie.