Wizytówka firmowa. Czy to przeżytek? Jak przygotować wizytówkę aby maksymalnie wykorzystać jej potencjał?

Niegdyś wizytówki były niemal niezbędne - posiadał je praktycznie każdy przedsiębiorca. Wraz z rozwojem technologii, ich miejsce zastąpiły inne sposoby kontaktu z klientami.

Wizytówka firmowa. Czy to przeżytek?
Wizytówka firmowa. Czy to przeżytek? Jak przygotować wizytówkę aby maksymalnie wykorzystać jej potencjał?

Wizytówka firmowa nadal pozostaje jedną z najlepszych form reklamy. Dlaczego wciąż warto korzystać z wizytówek? W jaki sposób zaprojektować wizytówkę firmową, by była maksymalnie skuteczna? Na te pytania odpowiadamy w niniejszym artykule. Zapraszamy do zapoznania się z jego treścią!

Z tego artykułu dowiesz się:

Dlaczego warto zlecić projekt wizytówki firmowej?
W jakich sytuacjach przyda się gotowy projekt wizytówki?
Jak stworzyć dobry projekt wizytówki?
Jakie dane umieścić w gotowym wzorze wizytówki?
Czy profesjonalne szablony wizytówki są drogie?

Projekt wizytówki – dlaczego warto zainwestować w dobry szablon wizytówki?

Przez wielu wizytówka uznawana jest za przeżytek. Po co rozdawać niewielkie kartoniki z danymi, skoro wszelkie informacje można dziś znaleźć bez problemu w internecie? Warto pamiętać, że udany wzór wizytówki, tak samo jak ulotki, banera czy vouchera reklamowego, to przede wszystkim świetny sposób na bycie zapamiętanym przez potencjalnych odbiorców. Sprzyja temu fakt, że nowoczesne technologie druku umożliwiają tworzenie wyjątkowych, zwracających uwagę  projektów.

Wizytówka firmowa. Czy to przeżytek? Jak przygotować wizytówkę aby maksymalnie wykorzystać jej potencjał?
Wizytówka firmowa. Czy to przeżytek? Jak przygotować wizytówkę aby maksymalnie wykorzystać jej potencjał?

Gotowy szablon wizytówki – kiedy można wręczać firmową wizytówkę?

Wizytówka – niewielkich rozmiarów kartonik, który zawiera najważniejsze informacje o nas i naszej firmie, to nieco zapomniany, choć wciąż niezwykle skuteczny nośnik reklamowy. Odpowiednio zaprojektowany i zawierający potrzebne dane projekt wizytówki, będzie niezastąpionym wsparciem przy prezentacji przedsiębiorstw z wielu różnych branż, w tym branży beauty. Z wizytówek najchętniej korzystają osoby mające częsty kontakt z klientami – przyjmujące ich w siedzibie firmy lub spotykające się z nimi w terenie.
Jeżeli chcesz zobaczyć mnóstwo ciekawych projektów sprawdź te wzory wizytówek. Gotowe szablony wizytówki doskonale sprawdzają się w wielu aspektach działalności – można je wręczać w siedzibie firmy, jak również wykorzystywać podczas targów, konferencji i w innych sytuacjach, często nieprzewidzianych, w których udział biorą klienci. Praktyczny szablon wizytówki sprawia, że dosłownie – dostają oni nasz kontakt do ręki, bez ryzyka zapisania go błędnie na kartce czy w pamięci telefonu. Oprócz tego wizytówka pełni też funkcje wizerunkowe – wręczenie wizytówki, zamiast numeru na kartce papieru, to wyraz profesjonalnego podejścia do klienta. Pamiętajmy też, że niektóre osoby preferują takie tradycyjne formy kontaktu – w ich przypadku brak wizytówki może przesądzić o nieskorzystaniu z usług naszej firmy.

Jak zaprojektować wizytówkę dla swojej firmy?

Dobry projekt wizytówki sprawi, że zwróci ona uwagę odbiorcy i zostanie przez niego zapamiętana. Stąd tak ważna w szablonie wizytówki jest jej oprawa graficzna – idealnie dopasowana do branży, w której działa dana firma. I tak, ubezpieczycielom i agentom nieruchomości polecane są wizytówki minimalistyczne w stonowanej kolorystyce, pracownikom branży beauty subtelne szablony wizytówek z kobiecymi motywami, zaś ekipom remontowo-wykończeniowym wzory wizytówek z atrybutami budowlańców. Oprócz miłej dla oka oprawy graficznej ważne jest, by projekt wizytówki współgrał z innymi materiałami firmowymi, takimi jak ulotki, vouchery czy banery reklamowe. Na koniec, choć nie najmniej ważna – kwestia rozmiaru projektowanej wizytówki. Najpopularniejszym wymiarem w Polsce jest 90mm x 50mm, który sprawdzi się w przypadku firm funkcjonujących na rodzimym rynku.

Szablon wizytówki – jakie informacje muszą się na niej znaleźć?

Projektując wizytówkę, która będzie spełniała swoją rolę, warto zadbać przede wszystkim o umieszczenie na niej wszelkich niezbędnych informacji. Z uwagi na niewielki format i ograniczoną ilość tekstu, jaką można umieścić w szablonie wizytówki, powinna ona zawierać podstawowe dane – nazwę firmy oraz jej dane kontaktowe i adresowe, niezbędne do nawiązania kontaktu z firmą. W przypadku pracowników przyda się również ich imię i nazwisko i nazwa zajmowanego stanowiska. Ważnym elementem projektu wizytówki jest również adres strony www, któremu coraz częściej towarzyszą adresy kont w mediach społecznościowych. Niektóre firmy w szablonach wizytówki umieszczają numer NIP czy REGON, nie są to jednak dane niezbędne. Dobrym pomysłem jest odpowiednie wyeksponowanie logo, które pozwoli na szybką identyfikację firmy wręczającej wizytówkę.
Dobry projekt wizytówki powinien zawierać umieszczone kolejno informacje:
– przodu

  • nazwa i logo firmy,
  •  imię, nazwisko oraz stanowisko.
    – z tyłu
  •  dane adresowe,
  •  numer telefonu,
  •  adres e-mail,
  •  nazwa strony internetowej,
  •  pozostałe social media.

Koszt projektu wizytówki – czy szablon wizytówki to spory wydatek?

Z pozoru wizytówka to tylko kolejny na długiej liście firmowych wydatków. Stworzenie projektu wizytówki i jej wydrukowanie nie jest dziś jednak dużym wydatkiem i każdy z właścicieli biznesów najpewniej może sobie na niego pozwolić. Zwłaszcza, jeśli zdecydujemy się na powierzenie projektu wizytówki firmie specjalizującej się w gotowych wzorach wizytówek dla różnych branż.
Dzięki jednorazowemu wydatkowi kilkudziesięciu złotych – zależnemu od nakładu i uszlachetnienia projektu, możemy zyskać profesjonalną wizytówkę dającą długofalowe korzyści, która stanie się jednym z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej firmy i przyda nam się podczas licznych kontaktów biznesowych.

Podsumowanie

Mogłoby się wydawać, że w dobie internetu wizytówki nie są nikomu już potrzebne, a miejsce papierowych wizytówek zajęły te w formie www. Nic bardziej mylnego – nawet przedsiębiorcy, którzy na co dzień komunikują się ze swoimi klientami za pośrednictwem sieci, potrzebują tradycyjnych wizytówek papierowych. Dobrze zaprojektowane wizytówki z niezbędnymi danymi wciąż cieszą się zainteresowaniem firm, które z ich pomocą mogą przyciągać więcej klientów i utrzymywać kontakty z obecnymi.

Artykuł partnera