Mówiąc o designie, oczarują Cię 18-calowe aluminiowe obręcze kół, które nadają samochodowi niepowtarzalny charakter. Reflektory Full LED, zarówno przednie, jak i tylne, to nie tylko elegancki element wyposażenia. Zapewniają one optymalne oświetlenie drogi w każdych warunkach.
Wnętrze
W środku Summit jest surowy z nierozmyślnym dużym schowkiem, który niczym nie jest zakryty. Wygląda jak studnia głębinowa. Aby ukryć ten defekt to musisz dodatkowo dopłacić. Złota listwa nie złagodzi tej surowości.
Kabina jest przestronna i ergonomicznie zaprojektowana dla każdej podróży. Summit ma wymiary 1,53 m na 4,08 m, a jego szerokość wynosi 1,72 m. Te wymiary mogą się wahać w zależności od wersji, a ich różnica sprawia, że prowadzenie tego pojazdu to czysta przyjemność.
Systemy bezpieczeństwa
Jeżeli chodzi o technologię, Summit również nie zawodzi. Czujniki parkowania 360° i kamera cofania Parkview® oferują Ci pełną kontrolę nad tym, co dzieje się wokół pojazdu, ułatwiając manewrowanie nawet w ograniczonej przestrzeni. Dodatkowo elektrycznie sterowana klapa bagażnika umożliwia bezdotykowe otwieranie i zamykanie przestrzeni bagażowej, co na pewno docenią osoby z pełnymi rękami zakupów.
Jedną z unikalnych funkcji Avengera jest pakiet Connect One, który oferuje pełną obsługę na drodze. Jest dostęp do wielu usług, takich jak pomoc drogowa, a system może przekazać dane samochodu do centrum obsługi, co jest niezmiernie przydatne w sytuacjach awaryjnych.
Samochód jest również wyposażony w system eSolutions Charging, który umożliwia łatwe ładowanie w domu lub w drodze. Dzięki aplikacji eSolutions Charging, kierowcy mają dostęp do sieci ponad 300 000 punktów ładowania na terenie całej Europy. Jednakże zasięg jest bardzo krótki. Według producenta to 385 – 400 km. Jednakże w aurze zimowej nawet nie osiągnęłam połowy. Złoty kolor nie ozłoci jazdy, ale na ulicy przyciąga wzrok kierowców.
Dane techniczne:
Silnik elektryczny – 100% ELEKTRYCZNY 115 KW 156 K
Pojemność akumulatora 54 kWh
Czas ładowania
- tryb 2 − 26 godz. 25 min mocą 2,3 kW
- 11 kW Czas ładowania tryb 3 (0–100% SOC) − − 5 godz. 45 min mocą 11 kW
- 7,4 kW Czas ładowania tryb 3 (0–100% SOC) − − 8 godz. 15 min mocą 7,4 kW
- 3,7 kW Czas ładowania tryb 3 (0–100% SOC) − − 16 godz. 10 min mocą 3,7 kW
Wygoda i komfort
• Wielokolorowe oświetlenie wnętrza Ambient*
• Elektrochromatyczne „bezramkowe” lusterko wsteczne
• Deska rozdzielcza w kolorze srebrnym
• Felgi aluminiowe 18″ Diamond Cut
• Reflektory przednie projektorowe Full LED
• Przyciemniane szyby
• Lampy przeciwmgielne LED
Technologia i bezpieczeństwo:
• Bezkluczykowy system uruchamiania zapłonu i dostępu do auta
• Tempomat adaptacyjny z centrowaniem na pasie ruchu i asystentem jazdy w korkach
• Bezprzewodowa ładowarka
• System monitorowania martwego pola
• Kamera cofania 180° z widokiem z góry
• Czujniki parkowania 360°
• Automatyczne światła drogowe
• Elektrycznie składane lusterka boczne
• Bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
Ostatecznie, chociaż Nowy Jeep® Avenger Summit ma kilka zalet i przyciąga swoim wyglądem, jego ograniczony zasięg baterii i wysoka cena skłania mnie do opinii, że nie zdecydowałabym się na ten model. Cena testowanego modelu to 195 200 PLN.
Testowała Monika Rebelak