



Marka DS początkowo istniała jako linia premium samochodów marki Citroen, a obecnie funkcjonuje całkowicie samodzielnie i aspiruje do miana marki premium. Model DS 7 Crossback Pure Tech to najnowsza propozycja luksusowego SUV-a oferowana przez producenta. DS 7 został wyposażony w stosunkowo mały silnik, więc nie jest to propozycja dla miłośników wyczynowej jazdy, natomiast amatorzy designu i komfortowej jazdy odnajdą się w nim perfekcyjnie.
Komfortowa jazda
Model DS 7 oferuje użytkownikowi szereg systemów ułatwiających kierowanie pojazdem, takich jak będąca standardem kontrola trakcji, czujniki parkowania i czujnik martwego pola. Oprócz tego luksusowy SUV zapewnia nam automatyczny system zmiany świateł z długich na światła mijania oraz funkcję Night Vision, która wykrywa w ciemności obiekty znajdujące się przed pojazdem i na poboczu. Każdą z funkcji możemy wyłączyć w dowolnym momencie za pomocą ekranu dotykowego, co jest przydatnym rozwiązaniem, jednak niekoniecznie najbezpieczniejszym podczas jazdy.
Projekt na najwyższym poziomie

Jeśli chodzi o design DS-a, to motywem przewodnim zdecydowanie jest geometria – kształty takie jak romby i trójkąty przewijają się w niemal każdym elemencie auta, również na zewnątrz, w wykończeniach świateł oraz grilla. Sylwetka modelu DS 7 nie sprawia wrażenia ociężałej, jak na SUV-a wydaje się być naprawdę zgrabna. Jednak to, co najbardziej zachwyca w tym modelu bez wątpienia znajduje się w środku – nowoczesny i geometryczny projekt nie tylko prezentuje się świetnie, ale także jest w pełni funkcjonalny i komfortowy.


Skórzane fotele o geometrycznym wykończeniu w testowanym przez nas modelu mają rudawy odcień i są dobrze wyprofilowane. Pasażerowie niezależnie od wzrostu mogą wygodnie podróżować. Przednie fotele zostały wyposażone w system podgrzewania i wentylowania siedzeń oraz elektryczną regulację. Dodatkowo oba mają funkcję masażu, którą możemy uruchomić przyciskiem znajdującym się na fotelu i dopasować do własnych preferencji za pomocą panelu multimedialnego. Jest to funkcjonalność przydatna szczególnie podczas pokonywania długich tras, kiedy plecy pozostają w tej samej pozycji przez wiele godzin. Niestety skóra, z której wykonane są fotele łatwo się wyciera i odbarwia, co dało się zauważyć w testowanym przez nas modelu.



Motywem, który powtarza się w całym projekcie jest diament – system wyświetlający zegary i pozostałe parametry jazdy oparty jest na jego charakterystycznym kształcie, podobnie jak wszystkie przyciski znajdujące się w samochodzie, które dodatkowo są metaliczne. Na środku kokpitu został umieszczony analogowy zegarek, który wysuwa się po uruchomieniu silnika i prezentuje się wyjątkowo efektownie.


Dotykowy ekran LCD pozwala na sprawną obsługę multimediów i nawiewu oraz połączenie telefonu z autem. Poniżej ekranu znajduje się panel przycisków, które pełnią rolę skrótów do poszczególnych funkcji oraz schowek z ładowarką indukcyjną, wejściem USB i gniazdem 12V.
Producent zadbał także o komfort pasażerów tylnej kanapy, nie tylko poprzez zapewnienie im dostatecznej ilości miejsca na nogi, ale także poprzez umieszczenie z tyłu panelu do obsługi mocy i temperatury nawiewu oraz dwa wejścia USB.
W samochodzie znajdziemy również wiele schowków oraz bagażnik o pojemności 555 l.


Podstawowe parametry techniczne
- Liczba drzwi: 4
- Liczba miejsc: 5
- Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa
- Silnik: 1.6 benzynowy
- Moc: 225 KM
- Napęd: przedni
- Przyspieszenie do 100 km/h: 8,3 s
- Maksymalna prędkość: 227 km/h
- Długość: 4573 mm
- Szerokość: 1906 mm
- Promień skrętu: 5,8 m
- Masa: 2050 kg
- Bagażnik: 555 l
Podsumowując:
DS 7 Crossback PureTech 225 – SUV w najwyższym standardzie to wygodne i bardzo nowoczesne auto. Systemy bezpieczeństwa oraz rozwiązania typu ogrzewane i wentylowane wszystkie fotele, zmienne światła i wersja sport dodają tylko smaczku. Wszech panująca geometria nadaje wyrazu i wyjątkowości. Nawet przeciwnikom Francuzów myślę, że przypadnie do gustu. Silnik elastyczny, automatyczna, 8 biegowa skrzynia biegów płynnie zmienia położenie, bez szarpnięć i przestojów. Ten samochód prowadzi się doskonale.
Testowała Monika Rebelak/obcasy.pl