Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM zachwyci nie tylko fanów tej marki?

Mimo, że należy do crossoverów to sportowy charakter odczuwa się po kilku kilometrach. Czy nadal będę zachwycona tym autem po przejechaniu kolejnych sześciuset?

Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek

Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM  – Przyznam szczerze, że choć odbiega od designerskich kształtów przypisanych producentowi i niespecjalnie wyróżnia się bryłą, wnętrzem jednak zachwyca. To niebywale dynamiczny model, należy go docenić, nie tylko na trasie, ale i podczas jazdy po mieście.

Nietypowy projekt Hondy

Sportowy crossover Hondy został wyposażony w elementy, takie jak czarne felgi oraz podwójny wydech, mające za zadanie podkreślić jego sportowy charakter. Jednak mimo iż prezentuje się naprawdę dobrze, to nie wyróżnia się na tle innych samochodów na ulicy. Mocniejszą strona tego modelu jest zdecydowanie wnętrze, które jest nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale również funkcjonalne.

Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek

Od razu przypadła mi do gustu kierownica o wygodnym i niewielkim obwodzie. Oczywiście przyciski jak w każdym modelu bez zmian. Dodatkowa, siateczkowa, trójkątna wstawka nadaje sportowego charakteru. Wywiemy powietrza w linii prostej podzielone na trzy części również odbiegają od standardu. Wszystko współgra ze sobą. W standardzie dostępne oświetlenie w technologii LED, obejmujące światła drogowe, mijania, kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej.

Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM 
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM 
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek

Połączenie obu kolorów jest niestandardowe, dominują w nim dwa czarny i bordowy czy tez wiśniowy. I choć użyty odcień jest stonowany, to wnętrze zyskuje na wyrazistości, nie tracąc przy tym elegancji. Wiśniowe skórzane obicia są motywem przewodnim wnętrza, znajdują się w kokpicie, oraz na siedzeniach, gdzie występują w połączeniu z czarną tapicerką. Najciekawszą funkcjonalnością jest opcja podniesienia siedzisk tylnej kanapy, czyli magic seats dzięki czemu zyskujemy dodatkową przestrzeń załadunkową za przednimi siedzeniami. Drugi rząd siedzeń skrywa jeszcze jedno warte odnotowania udogodnienie – regulowane oparcie, co w przypadku tylnej kanapy nie jest tak oczywiste. Minus taki, ze zamiast gniazda USB mamy 12 V.

Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek

Na kołach opony z grupy premium Michelin Primacy 3 o rozmiarze 225/50 R 18. Jak wiemy, są one przeznaczone dla osób, które lubią dynamiczną, sportową, a zarazem komfortową jazdę, bez względu na panujące warunki pogodowe, czyli dla mnie.  Tarcze wentylowane, ale tylko z przodu.

Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek

W samochodzie jest wystarczająco miejsca, by wszyscy pasażerowie mogli wygodnie podróżować. Honda została również wyposażona w imponujący bagażnik o pojemności aż 431 litrów

Komputer pokładowy w Hondzie HRV

Honda oferuje nam stosunkowo sprawny, choć nieco powolny system, wizualnie przypominający Androida. Do dyspozycji użytkownika przygotowano 7-calowy ekran oraz 5 stron „pulpitu”, na których można umieszczać widgety oraz aplikacje. Funkcja Android Auto i Apple CarPlay pozwala w łatwy sposób sterować multimediami. Nawigacja oferowana w modelu nie jest szczególnie nowoczesna i zdecydowanie nie zachwyca wizualnie, co dość mocno rzuca się w oczy zważywszy, że cały projekt wnętrza prezentuje się świetnie. Pod panelem z drążkiem do zmiany biegów zainstalowano półeczkę idealną na telefon oraz gniazda USB, HDMI i zapalniczkę. Takie rozwiązanie pozwala na maksymalne ukrycie plączących się kabli i różnego rodzaju drobiazgów, które wozimy w samochodzie.

Minus jest tak, że za każdym razem, gdy położyłam tam telefon podłączony do złącza USB zapominałam o nim.

Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek

Systemy jezdne

Informacje dotyczące parametrów jazdy są wyświetlone nietypowo, bo na prawym zegarze, nie zaś na środku ekranu jak to bywa w większości modeli. Same zegary zostały klasycznie wykonane, jednak dodano im nutki nowoczesności w postaci podświetlonej obwódki. Podświetlenie wokół prędkościomierza zmienia kolor w zależności od aktualnego stylu jazdy – z zielonego podczas jednostajnej jazdy, przez pomarańczowy, aż po czerwony przy dynamicznej jeździe i gwałtownym przyspieszaniu. Honda HR-V Sport została wyposażona we wszystkie podstawowe systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy, takie jak: czujniki parkowania, kamera cofania, tempomat aktywny z limiterem, kontrola trakcji, system ostrzegania przed kolizją informujący dźwiękiem, włączeniem świateł awaryjnych i hamowaniem oraz światła z czujnikiem zmierzchu.
Oczywiście nie mogło zabraknąć asystenta pasa ruchu, jednak informuje nas o zjechaniu, ale już nie naprowadza nas na właściwy tor.

Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM 
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek

Podstawowe parametry techniczne

  • Liczba drzwi: 5
  • Liczba miejsc: 5
  • Silnik: benzynowy
  • Moc: 182 KM
  • Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa CVT
  • Napęd: przedni
  • Przyspieszenie do 100 km/h: 8,6 s
  • Maksymalna prędkość: 215 km/h
  • Długość: 4334mm
  • Szerokość: 1772 mm
  • Masa: 1341 kg
  • Bagażnik: 431 l
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek
Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM. Foto Anita Bożek

Podsumowując

Honda HRV z silnikiem 1.5 i 182 KM to jeden z ciekawszych i zaskakujących modeli. Niby nie wyróżnia się niczym szczególnym to jednak dynamika jazdy, komfort i ciekawe wnętrze robią swoje. Wszystko ma, aby jazda była komfortowa, ale i niemonotonna. 182 KM robi robotę, silnik elastyczny, a spalanie jak na moje możliwości bardzo przyzwoite. W trybie mieszanym osiągnęłam 7,6 l/100 km, wiec przyznam, że wygląda to bardzo dobrze.

W zasadzie ten samochód spełnia wszelkie oczekiwania, mimo że jest crossoverem i dla kierowców, którzy niespecjalnie przepadają za takim rozwiązaniem wynagrodzi sportowym charakterem i pięknym wnętrzem. A nie ukrywam, dla kobiety estetyka wnętrza jest bardzo ważna. Silnik dopracowany, dość cichy, i samo wnętrze również.