Hybrydowy Mitsubishi Eclipse PHEV z zeroemisyjnym trybem

Odnowiony model od japońskiego giganta, inspirowany światem rajdów i wyposażony w najnowsze rozwiązania. Co sądzimy o Mitsubishi Eclipse PHEV?

Hybrydowy Mitsubishi Eclipse PHEV z zeroemisyjnym trybem
Hybrydowy Mitsubishi Eclipse PHEV z zeroemisyjnym trybem. Foto Ola Pielach

Niedługo w kraju pojawią się strefy czystego transportu. To tylko jeden z kroków powziętych w stronę uczynienia polskiego powietrza lepszym. Dlatego przy wyborze auta warto wziąć pod uwagę jego wpływ środowiskowy. Mitsubishi Eclipse PHEV, czyli hybrydowy SUV coupe typu Plug-in, pomimo napędu na 4 koła charakteryzuje się niską emisją CO2. Oferuje także tryb jazdy zeroemisyjnej w mieście. Czym jeszcze wyróżnia się ten samochód?

Zobacz także: Nowa naklejka na samochód. Za jej brak zapłacisz nawet 500 zł

Hybrydowy Mitsubishi Eclipse PHEV z zeroemisyjnym trybem. Foto Ola Pielach

Mitsubishi Eclipse PHEV

SUV rozmiarowo znajduje się między dwoma innymi modelami Mitsubishi, ASX i Outlander. Jego konstrukcja bazuje, podobnie jak we wspomnianych wyżej autach, na płycie podłogowej „Project Global”. Mitsubishi Eclipse posiada dwa współpracujące ze sobą silniki elektryczne oraz silnik benzynowy. Dzięki temu samochód jest w stanie przystosować się do każdej sytuacji.

Hybrydowy Mitsubishi Eclipse PHEV z zeroemisyjnym trybem. Foto Ola Pielach

Ten SUV z napędem na 4 koła oferuje sporą dawkę mocy, łatwość prowadzenia i niezwykłe zdolności terenowe. Co więcej, wysoka funkcjonalność modelu zapewniona jest dzięki specjalnej konstrukcji użytych baterii i dodatkowych zespołów napędowych. Tryb EV dostarcza natomiast ultrakomfortową, bardzo cichą jazdę.

Hybrydowy Mitsubishi Eclipse PHEV z zeroemisyjnym trybem. Foto Ola Pielach

Elegancko i bezpiecznie

Pojazd sprawia wrażenie eleganckiego i nowoczesnego auta, gotowego na większe terenowe wyzwania. Uwagę przyciąga przede wszystkim przód, zaprojektowany zgodnie z koncepcją Dynamic Shield. Stawia ona na symbiozę formy i funkcjonalności. W modelu Mitsubishi Eclipse PHEV podkreślono to przez spory czarny zderzak, który jest równocześnie przyjemnym dla oka kontrastem z lśniącą karoserią. Auto dostępne jest w 8 opcjach kolorystycznych i 3 różnych stylistykach.

Hybrydowy Mitsubishi Eclipse PHEV z zeroemisyjnym trybem. Foto Ola Pielach

Komfort siedzenia

Mitsubishi zadbało o to, aby jazda była przyjemna dla każdego. Dlatego nie tylko przednie, ale również tylne siedzenia zostały wyposażone w regulację pochylenia. Przednie fotele są także podgrzewane.

Hybrydowy Mitsubishi Eclipse PHEV z zeroemisyjnym trybem. Foto Ola Pielach

Tryby jazdy

Auto jeździ w trzech trybach – elektrycznym, szeregowym i równoległym. W zeroemisyjnym trybie elektrycznym SUV może osiągnąć do 135 km/h, a jego zasięg wynosi 45-55 km. Tryb szeregowy pozwala wspomagać napęd elektryczny spalinowym silnikiem, który służy jako generator ładujący baterię. Jest on szczególnie przydatny, gdy pojazd potrzebuje więcej mocy bądź jest bliski wyładowania. Odwrotna sytuacja, czyli silnik spalinowy wspomagany napędem elektrycznym, to tryb równoległy. Jest on najlepszy dla dużych prędkości. W tym trybie Mitsubishi Eclipse PHEV generuje 188 KM mocy. Podczas pracy w trybie elektrycznym jest cichutki, ale gry uruchamia się silnik benzynowy to słychać różnicę, choć jest ona względnie do zniesienia. Wnętrze mogłoby być bardziej wyciszone.

Hybrydowy Mitsubishi Eclipse PHEV z zeroemisyjnym trybem. Foto Ola Pielach

Na co warto zwrócić uwagę

W Mitsubishi Eclipse PHEV intryguje między innymi pomysł wprowadzenia paneli fotowoltaicznych. Dzięki nim auto jest w stanie wykorzystać energię słoneczną do ładowania akumulatora trakcyjnego. Ponadto wyposażono je w system Super All Wheel Control (S-AWC). Pozwala on na szczegółowe monitorowanie toru ruchu, a także skutecznie rozdziela napęd między tylną i przednią osią. Co więcej, dla lepszej kontroli system jest w stanie dobrać różne siły hamowania dla poszczególnych kół.

Szybkie ładowanie baterii

Jak naładować PHEV? Eclipse Cross można podłączyć do stacji DC. W trybie szybkiego ładowania bateria zostanie naładowana w 80% w zaledwie 25 minut. Co więcej, auto można bezproblemowo naładować także w zwykłym, domowym gniazdku. Chociaż zajmie to nieco więcej czasu, to przy wpięciu samochodu do prądu na noc, rano będziemy mieć pełny akumulator. Tym, kiedy i przez jak długo samochód ma się ładować, można również sterować za pomocą specjalnej aplikacji, pozwalającej na pełną kontrolę nad Eclipse Cross nawet zdalnie.

Podstawowe parametry techniczne

  • Liczba drzwi: 5
  • Liczba miejsc: 5
  • Promień zawracania: 5.3 m
  • Długość: 4545 mm
  • Szerokość: 1805 mm
  • Wysokość: 1685 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Rozstaw kół: 1540 mm
  • Prześwit: 184 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 43 l
  • Maksymalna prędkość: 162 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 10.9 sek.
  • Cena: 179 990 – 221 990 zł

Podsumowanie

Hybrydowy Mitsubishi Eclipse PHEV z zeroemisyjnym trybem to wygodne i komfortowe auto. Skierowane do odbiorcy segmentu premium. Jazda nim jest przyjemna, dzięki jednobiegowej skrzyni nie odczuwa się szarpnięć ani spowolnień przy zmianie biegu. Co prawda nie jest demonem przyspieszania, bo do setki osiąga prawie 11 sekund, ale 188 konny silnik daje przyjemność podczas prowadzenia.

Mitsubishi Eclipse Cross w testowanej przez nas wersji Intense Plus z roku produkcji 2022 kosztuje 205 990 zł. Ważny ukłon ze strony producenta jest to, że samochód ma pięcioletnią gwarancję fabryczną z limitem 100 tys. km. Jest możliwość przedłużenia do 7 lat i 200 tys. km, co wiąże się z niewielkim kosztem, bo 1009 zł.

Teraz trochę o spalaniu. Próbny odcinek 100 km na S8 zamknęłam na średnim spalaniu 7,6l /100km. Ale na mieście samochód przy takim gabarycie mocno się broni, bo w ruchu mieszanym zeszłam średnio do 6,5, a na niektórych odcinkach nawet do 6,3 l/100 km.

Testowała Monika Rebelak