Kia EV9: SUV przyszłości już dzisiaj na drogach!

Odkryj przyszłość elektrycznych SUV-ów! Kia EV9 to rewolucyjne połączenie odważnego designu, komfortu podróżowania i najnowszych technologii. Z zasięgiem do 541 km i ultraprzyspieszonym ładowaniem, EV9 zapewnia niezrównane doznania mobilności. Dowiedz się więcej o tym innowacyjnym samochodzie elektrycznym, który harmonizuje z naturą i oferuje przestronne wnętrze dla każdego pasażera. Przeżyj przyszłość jazdy elektrycznej z Kia EV9. Czytaj więcej już teraz!

Kia EV9: SUV przyszłości już dzisiaj na drogach!

Najnowszy elektryczny SUV marki Kia oferuje;

  • ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V i zapewnia zasięg do 541 km; 15 minut ładowania wystarcza, aby zasięg zwiększyć o 239 km
  • Wyrazista stylistyka jest inspirowana filozofią projektową marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”
  • Jednocześnie wytrzymały i wyrafinowany 6- lub 7-osobowy SUV toruje drogę do bezemisyjnej i autonomicznej mobilności
  • Zamienniki skóry, biomateriały i tworzywa sztuczne z recyklingu podkreślają trzyetapowe przejście marki Kia na stosowanie zrównoważonych materiałów

Kia EV9 to nowoczesny SUV zaprojektowany i skonstruowany z myślą o stylu życia zelektryfikowanym w erze motoryzacji. Flagowy SUV marki Kia oferuje trzy rzędy siedzeń oraz niezwykle przestronne wnętrze. EV9 to solidny i zaawansowany technologicznie samochód elektryczny, dostępny w wersji sześcio- lub siedmioosobowej, który łączy odważną stylistykę, wszechstronność i charakterystyczne dla nowych modeli marki Kia cechy, jak zasięg do 541 kilometrów (zgodnie z WLTP) oraz najnowsze osiągnięcia w zakresie łączności z otaczającym światem.

Kia EV9: SUV przyszłości już dzisiaj na drogach!

Inspirowany filozofią projektowania marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, EV9 prezentuje wyrazisty design, który harmonijnie łączy kontrastujące ze sobą elementy, nowoczesność i zaawansowaną technologię. Jego rzucające się w oczy wzornictwo i spokojna sylwetka dużego SUV-a, w połączeniu z szeregiem innowacyjnych rozwiązań, sprawiają, że  EV9 doskonale sprawdza się zarówno w mieście, jak i w terenie. Optymalne wykorzystanie  przestrzeni w kabinie zapewnia komfort, relaks i pełną łączność z Internetem dla każdego  pasażera.

„EV9 ustanawia nowe standardy w segmencie dużych elektrycznych SUV-ów” – mówi Jason Jeong, Prezes Kia w Europie. „Ten SUV przyszłości jest dostępny już dzisiaj i zachęca ludzi do przejścia na samochody elektryczne, zapraszając ich do udziału w transformacji w dziedzinie mobilności. EV9 odgrywa kluczową rolę w transformacji marki Kia oraz zmianie sposobu, w jaki ludzie się poruszają”.

Kia EV9: SUV przyszłości już dzisiaj na drogach!

Nowy punkt odniesienia zarówno dla samochodów elektrycznych, jak i SUV-ów

Kia EV9, skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP), wyprzedza konkurencję w najpopularniejszym segmencie samochodów w Europie. Ten elektryczny SUV stanowi nowy punkt odniesienia dla motoryzacji, łącząc ogromną przestrzeń i  komfort podróżowania dla wszystkich pasażerów na trzech rzędach siedzeń.

Innowacyjne rozwiązania wnętrza EV9 umożliwiają pasażerom dostosowanie konfiguracji foteli w zależności od potrzeb. Po zaparkowaniu samochodu, przednią kanapę można ustawić w pozycji relaksacyjnej, a fotele drugiego rzędu obrócić w stronę trzeciego rzędu. Fotele relaksacyjne zapewniają wyjątkowy komfort wypoczynku, a obrotowe fotele drugiego rzędu umożliwiają interakcję między pasażerami. Dodatkowo, EV9 oferuje liczne innowacje, takie jak  cyfrowe lusterka boczne, płaskie klamki drzwi i panoramiczny wyświetlacz z trzema niezależnymi ekranami.

Kia EV9: SUV przyszłości już dzisiaj na drogach!
Kia EV9: SUV przyszłości już dzisiaj na drogach!

Sjoerd Knipping, wiceprezes ds. marketingu i produktu marki Kia w Europie, podkreśla, że Kia EV9 to samochód zaprojektowany z myślą o komforcie, przestrzeni i najnowszych technologiach, nie tylko dla kierowcy, ale dla wszystkich pasażerów. EV9 oferuje również kompleksowe podejście do elektryfikacji, pozwalając nie tylko na przemieszczanie się, ale również na zasilanie urządzeń elektrycznych, ładowanie innych samochodów elektrycznych oraz zasilanie domowej sieci elektrycznej.

Kia EV9: SUV przyszłości już dzisiaj na drogach!

Zasięg do 541 kilometrów idzie w parze z ultraszybkim ładowaniem, które pozwala na dojazd do 239 km po zaledwie 15 minutach ładowania. EV9 jest również wyposażony w funkcję ładowania dwukierunkowego, umożliwiającą klientom wykorzystywanie energii zgromadzonej w akumulatorze do zasilania urządzeń elektrycznych i w przyszłości nawet do zasilania domowej sieci energetycznej.

EV9 to również pierwszy model marki Kia, który można aktualizować za pośrednictwem sklepu Kia Connect, umożliwiającego klientom personalizację i aktualizację oprogramowania samochodu.

Zastosowanie materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak tworzywa sztuczne i zamienniki skóry, stanowi istotną zmianę w podejściu do projektowania wnętrza samochodu, zapewniając zarówno styl, jak i odpowiedzialność środowiskową.

Kia EV9 stanowi kluczowy krok naprzód w transformacji firmy, która dąży do tego, aby stać się dostawcą zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności. Jako jeden z pierwszych samochodów w Europie, który może oferować jazdę autonomiczną na trzecim poziomie, EV9 pomaga utorować drogę do bezemisyjnej i autonomicznej mobilności, będąc punktem odniesienia dla samochodów elektrycznych i SUV-ów.

Kia EV9: SUV przyszłości już dzisiaj na drogach!

Odważny design inspirowany naturą

Wygląd EV9, podobnie jak nagradzanego EV6, kieruje się firmową filozofią projektowania „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, prezentując geometryczne kształty, czyste linie i charakterystyczną sylwetkę SUV-a. Przy tworzeniu samochodu styliści Kia łączą elementy ze światów natury i realnego, co wpływa na jego estetykę. EV9 łączy solidność SUV-ów z wyrafinowanym charakterem aut elektrycznych, zapewniając innowacyjne rozwiązania dla przyszłych elektrycznych SUV-ów.

Na przedzie EV9 zauważamy proste linie, gładkie powierzchnie i charakterystyczną „cyfrową twarz tygrysa”, podkreśloną pionowymi reflektorami. Innowacyjne światła do jazdy dziennej  „Star Map LED” tworzą animowany wzór oświetlenia, który stanie się charakterystycznym elementem przyszłych modeli elektrycznych marki Kia. Samochód jest wyposażony w automatycznie wysuwane i chowane klamki drzwi, aktywne wloty powietrza z kurtyną oraz obręcze kół o niskim oporze aerodynamicznym.

Profil boczny EV9 łączy wygląd solidnych SUV-ów z doskonałą wydajnością aerodynamiczną,  dzięki trójkątnym elementom błotników i geometrycznym nadkolom. Linia boczna nadwozia, wraz z chowanymi klamkami drzwi i podnoszącą się ku tyłowi linią, dodaje wrażenia ruchu.

Z tyłu EV9 wyróżniają się proste, czyste linie pokrywy bagażnika i smukłe światła, które harmonizują z przednimi reflektorami, podkreślając pewną siebie sylwetkę samochodu.

Wygląd zewnętrzny EV9 oddaje hołd doskonałości natury, a jednocześnie zapewnia dostęp do  najnowszych technologii. Samochód będzie dostępny w pięciu kolorach w Europie, takich jak biały Snow White Pearl, czarny Aurora Black Pearl, czerwony Flare Red, szary Pebble Grey i zielony Iceberg Green. Dodatkowo, wersja GT-Line oferuje niebieski kolor Ocean Blue  w wykończeniu matowym lub błyszczącym, który pochodzi z samochodu koncepcyjnego EV9.

Wyjątkowe opcje dla drugiego rzędu siedzeń z trybami „pauzy” i „wypoczynku”

W pierwszym rzędzie znajdują się fotele relaksacyjne z rozkładanym podnóżkiem, których oparcia można odchylić podczas postoju na odpoczynek lub w czasie przerwy na ładowanie.
Elektrycznie regulowane fotele są wyposażone w pamięć ustawienia i automatycznie dopasowują pozycję fotela i kierownicy do wcześniej ustawionych i zapamiętanych przez kierowcę. Trzeci rząd jest wyposażony w podłokietniki z uchwytami na butelki i kubki.
Oprócz foteli relaksacyjnych w pierwszym rzędzie, sześciomiejscowy układ siedzeń oferuje
jedną z dwóch opcji dla pasażerów w drugim rzędzie, którą można aktywować, gdy pojazd
stoi – tryb „pauzy”, który za pomocą obrotowych foteli w drugim rzędzie zamienia wnętrze
pojazdu w minisalon i tryb „wypoczynku”, z fotelami relaksującymi w drugim rzędzie z odchylanymi zagłówkami.
W wersji sześcioosobowej, podczas postoju, obrotowe fotele w drugim rzędzie można
obrócić o 180 stopni, aby pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu siedzieli do siebie przodem. Przy takim układzie foteli długa wysuwana taca, która jest mocowana do konsoli środkowej, może pełnić funkcję stolika pomiędzy rzędami foteli.
Gdy pasażerowie pierwszego rzędu odpoczywają, tryb „wypoczynku” zapewnia maksymalny
komfort siedzenia również pasażerom drugiego rzędu. Każdy z czterech foteli relaksacyjnych jest wyposażony w podnóżek oraz w ogrzewanie i wentylację.
Oprócz oddzielnych ustawień dla kierowcy i pasażera z przodu, niezależna klimatyzacja z tyłu zapewnia większy komfort pasażerom podróżującym w drugim i trzecim rzędzie foteli.
Oszczędza to energię poprzez ogrzewanie lub chłodzenie pasażerów tylko wtedy, gdy tego chcą i tam, gdzie tego chcą. Ponadto, EV9 jest pierwszym modelem marki Kia w Europie z
nowym panelem sterowania klimatyzacją. Ułatwia on sterowanie wszystkimi ustawieniami
klimatyzacji, bez konieczności wchodzenia do podmenu systemu multimedialnego.

Akumulator i silnik elektryczny

Rodzaj silnika synchroniczny z magnesem stałym (z przodu i z tyłu)
Rodzaj akumulatora litowo-jonowy (Li-Ion)
Ilość zmagazynowanej energii 99,8 kWh
Wersja z napędem na tylne koła (RWD)
Maksymalna moc (silnik z tyłu) 150 kW (203 KM) w przedziale 4200 – 8200 obr/min
Maks. moment obr. (silnik z tyłu) 350 Nm
Wersja z napędem na cztery koła (AWD)
Maks. moc (silnik z przodu) 141,3 kW (192 KM) w przedziale 7000 – 7800 obr/min
Maksymalna moc (silnik z tyłu) 141,3 kW (192 KM) w przedziale 7000 – 7800 obr/min
Maksymalna moc (łącznie) 282,6 kW (384 KM)
Maks. mom. obr. (silnik z przodu) 250 Nm (standardowo) lub 350 Nm (z aktywną funkcją Boost)
Maks. moment obr. (silnik z tyłu) 350 Nm
Maks. moment obrotowy (łącznie) 600 Nm (standardowo) lub 700 Nm (z aktywną funkcją Boost)
Zużycie energii (kWh/100km)* 21,0 (RWD, koła 19”), 22,8 (AWD, koła 19”) – w trakcie homologacji
Emisja CO2 (g/km) 0
Z
asięg 541 km (RWD), 497 km (AWD) – w trakcie homologacji

* Zużycie energii, emisja i zasięg zostały obliczone przy użyciu procedury WLTP. Liczby odnoszą się do szacunkowych wartości średnich.

Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s (RWD), 6,0 s (AWD), 5,3 s (po zainstalowaniu aktualizacji)
Prędkość maksymalna 185/200 km/h (RWD/AWD)
Przekładnia: 1-stopniowa  

Przeniesienie napędu

  • Na tylne koła (RWD)
  • Na cztery koła (AWD)
  • Na cztery koła (AWD z zainstalowaną aktualizacją)

Zawieszenie

  • Z przodu: kolumny McPhersona
  • Z tyłu: wielowahaczowe (z pięcioma wahaczami)

Układ kierowniczy

  • Rodzaj   Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne (R-MDPS)
  • Przełożenie (mm/obrót) 56
  • Liczba obrotów kołem kierownicy 2,93
  • Średnica zawracania (m) 12,38

Koła i opony 

Wersja podstawowa

  • 19-calowe czarno-srebrne obręcze kół z lekkich stopów, opony Nexen w rozmiarze 255/60 R19
  • 20-calowe czarno-srebrne obręcze kół z lekkich stopów, opony Nexen w rozmiarze 275/50 R20

Wersja GT-Line

  • 20-calowe czarno-srebrne obręcze kół z lekkich stopów, opony Nexen w rozmiarze 275/50 R20
  • 21-calowe czarne obręcze kół z lekkich stopów, opony Continental w rozmiarze 285/45 R21

Koło zapasowe                      Seryjny zestaw naprawczy

Hamulce

  • Z przodu tarczowe o średnicy 360 mm i grubości 30 mm
  • Z tyłu tarczowe o średnicy 345 mm i grubości 20 mm

Wymiary (mm)

Nadwozie
Wersja podstawowa
Długość 5010     Szerokość 1980
Wysokość 1755           Zwis przedni 870
Wersja GT-Line
Długość 5015 Szerokość 1980
Wysokość 1780             Zwis przedni 875
Rozstaw osi             3100
Zwis tylni       1040           
Prześwit 177

Wnętrze

  1. rząd 2. rząd 3. rząd
    Miejsce na głowę       1046 (1005)* 1012 (985)* 1004 (1004)*
    Miejsce na nogi
    1052        1085 756 – 783
    Miejsce na ramiona 1564        1525 1398
    * – z oknem dachowym

Pojemność bagażnika (litry)

  • Za trzecim rzędem foteli 312-333
  • Za drugim rzędem foteli 828
  • Bagażnik z przodu w wersji RWD 90 (50 kg)
  • Bagażnik z przodu w wersji AWD 52 (25 kg)

Masy (kg)

  • Masa własna (minimalna/maksymalna) 2426 – 2569
  • Dop. masa całkowita (min./maks.) 3070 – 3240
  • Maksymalna masa przyczepy (RWD) 950

Maksymalna masa przyczepy (AWD) 2500