Liderki Biznesu – jak zwyciężać i zmieniać świat

Baner_Liderki_480x275

Wydawnictwo Naukowe PWN zaprezentowało pierwsze wydanie długo oczekiwanej publikacji powstałej z inicjatywy Fundacji Liderek Biznesu. Fundację tworzą kobiety, które osiągnęły sukces zawodowy i dziś wnoszą swoje doświadczenia biznesowe do wspólnej idei: promocji przedsiębiorczości, rozwijania talentów oraz wspierania aspiracji i niezależności zawodowej kobiet.
Książka składa się z 13 historii napisanych na podstawie wywiadów z bohaterkami. Alicja Kornasiewicz, Sonia Draga, Solange Olszewska, Magdalena Nawłoka, Beata Osiecka, Jolanta Zwolińska, Joanna Klimas, Aneta Podyma, Iwona Kossmann, Agnieszka Anielska, Krystyna Boczkowska, Beata Stelmach i Danuta Dąbrowska dzielą się swoimi doświadczeniami, radościami i porażkami.

Nie znajdziemy w tej książce łatwych rozwiązań, jak osiągnąć równowagę w życiu osobistym i zawodowym. Znajdziemy jednak inspirację do działania, do wiary w siebie i we własną intuicję. Znajdziemy prawdziwe historie zwykłych, a jakże niezwykłych kobiet, które – każda na swój sposób – osiągnęły sukces. Sukcesem jest robienie tego, co się lubi. To pasja, potrzeba sięgania coraz wyżej, szukania nowych rozwiązań, nieustająca ciekawość świata i „Rozwój zawodowy kobiet jest ważny z punktu widzenia zarówna całej gospodarki, jak i poszczególnych organizacji. Kobiety to większość społeczeństwa, ponad połowa ma wyższe wykształcenie. Polski nie stać na nie wykorzystywanie potencjału kobiet – powiedziała Iwona Kozera, Fundator Fundacji Liderek Biznesu, Partner w firmie EY. Mamy nadzieję, że lektura książki „Liderki Biznesu” zainspiruje wiele Czytelniczek do rozwijania talentów i świadomego budowania swojej drogi zawodowej – dodała Katarzyna Twarowska, prezes zarządu Fundacji Liderek Biznesu, również związana z EY.
Wydawnictwo Naukowe PWN wspiera inicjatywy skierowane do kobiet biznesu wydając publikacje służące podnoszeniu kwalifikacji oraz doskonaleniu umiejętności. Mamy nadzieję, że publikacja bardzo szybko znajdzie swoich Czytelników również wśród mężczyzn, którzy będą chcieli dowiedzieć się jak efektywniej współpracować z kobietami na różnych stanowiskach i wspierać w życiu prywatnym – dodaje Dorota Siudowska-Mieszkowska, Wydawca Redakcji Ekonomii.

Książka porusza kwestie: partnerstwa w biznesie, równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, stereotypów i walki z nimi, motywacji, zarządzania zespołem i sobą. Odpowiada na pytanie,  jak każda z bohaterek odkryła w sobie dany talent, motywację do działania, dokąd zmierza i jak definiuje swoją misję, którą realizuje w biznesie.
Celem książki jest przedstawienie doświadczeń kobiet, które będą inspiracją dla czytelniczek do sięgania po najwyższe stanowiska, do walki z powszechnymi barierami w rozwoju zawodowym kobiet.