
Hyundai Elantra 1.6 MR`16 to kompaktowy samochód o takiej samej mocy jak z automatyczną skrzynią, czyli 128 KM. Jest on wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1591 cm³, z napędem na przednie koła i przekładnią CVT. Zapewnia dynamiczną jazdę i świetne osiągi na drodze.
Zbudowany z myślą o pasjonatach motoryzacji, ten automatyczny samochód o mocy 128 KM zapewnia dynamiczną jazdę i pełną kontrolę nad drogą. Dzięki silnikowi benzynowemu o pojemności 1591 cm³ i 6-biegowej skrzyni biegów, każda podróż staje się przyjemnym przeżyciem.
Czym wyróżnia się Hyundai Elantra 1.6
Wyróżnia się nie tylko pod maską, ale także swoim designerskim wyglądem. Eleganckie proporcje, harmonijne linie i starannie zaprojektowana „buda” sprawiają, że ten samochód przyciąga spojrzenia na każdym kroku.

Wnętrze tego modelu to na pewno nie oaza komfortu, ale można określić jako przyzwoite. Kierownica pokryta skórą, regulowany fotel kierowcy, podgrzewany, tapicerka tekstylna – to tylko niektóre z elementów, które zapewniają wygodę podczas długich podróży. Co prawda w niektórych miejscach plastiki mogłyby być lepszej jakości, ale jak na taką cenę nie rzucają się za bardzo w oczy.

A dzięki zaawansowanym technologiom, takim jak system Bluetooth, czujniki parkowania, kamera cofania i wiele innych, każda chwila spędzona za kierownicą staje się jeszcze bardziej satysfakcjonująca.
Bezpieczeństwo jest priorytetem, dlatego Hyundai Elantra 1.6 MR`16 wyposażony jest w zaawansowane systemy, takie jak ABS, immobilizer czy poduszki powietrzne. Możesz mieć pewność, że zarówno Ty, jak i Twoi pasażerowie podróżujecie w pełni bezpiecznym środowisku.

Hyundai Elantra 1.6 MR`16 cechuje się eleganckim designem i dobrze wyważonym proporcjami. Jego wysokość wynosi 1450 mm, szerokość 1800 mm, a długość 4570 mm, co nadaje mu pewną obecność na drodze. Model ten oferuje również pięć miejsc siedzących, co czyni go praktycznym rozwiązaniem dla rodzin i osób podróżujących z większą liczbą pasażerów.

Wyposażenie:
Jeśli chodzi o wyposażenie, Hyundai Elantra 1.6 MR`16 oferuje szeroki zakres funkcji i technologii. Niektóre z nich to światła do jazdy dziennej LED, czujnik deszczu, asystent hamowania, system Bluetooth, czujniki parkowania z tyłu oraz kamera cofania. Dodatkowo, samochód posiada wiele systemów bezpieczeństwa, takich jak ABS (system zapobiegający blokowaniu kół), immobilizer oraz poduszki powietrzne boczne przednie.

Dodatkowo, samochód wyposażony jest w zestaw wskaźników Supervision 3,5″ TFT monochromatyczny oraz oparcie siedzeń tylnych dzielone asymetrycznie. Klientom zapewniono również immobilizer, zabezpieczenie drzwi tylnych przed otwarciem od wewnątrz.

Wyróżniającymi elementami są także tarcze kół aluminiowe 16″, chromowane listwy boczne okien oraz sygnalizacja niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy. Dodatkowo, sterowanie systemem audio w kierownicy, światła przeciwmgielne przednie oraz nawiew powietrza na tylne siedzenia znacznie podnoszą komfort jazdy.

Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o praktyczności, oferując kieszenie w oparciach foteli przednich i podłokietnik na tylnych siedzeniach. Inne funkcjonalne elementy to chromowane klamki zewnętrzne, chromowana kratka wlotu powietrza oraz lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami.

Bezpieczeństwo jest priorytetem, dlatego w samochodzie zainstalowano asystenta hamowania, fotel kierowcy z regulacją wysokości, czujniki ciśnienia w oponach oraz system wspomagający pokonywanie podjazdów HAC. Estetyka jest równie ważna, stąd deska rozdzielcza z elementami czarnymi o wysokim połysku, co ani nie ożywia wszechobecnej szarości, ani nie dodaje klasy.

Hyundai Elantra 1.6 MR16 zapewnia również ABS – system zapobiegający blokowaniu kół, a także podłokietnik na tylnych siedzeniach, który podnosi komfort podróżowania. To samochód, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.



Podsumowując:
Hyundai Elantra 1.6 MR`16 to stylowy automatyczny samochód o mocy 128 KM, który oferuje nie tylko wygodę i komfort podróżowania, ale także zaawansowane funkcje i technologie. Dzięki solidnemu designowi, mocnemu silnikowi w stosunku do wagi i bogatemu wyposażeniu, ten model jest godnym uwagi wyborem dla osób poszukujących wszechstronnego i niezawodnego samochodu kompaktowego. Jednakże, nie jest zbyt zrywny, zatem jak na moje nadaje się do mniej dynamicznej jazdy. Za to skrzynia jest bardzo dynamiczna i nie odczuwa się skoków przy zmianie biegów.
Moją uwagę przyciągnął pewien element w postaci dziwnego przerywanego koła po lewej stronie kierownicy. W przypadku polskich sedanów nie ma on żadnego praktycznego zastosowania i pełni jedynie funkcję ozdobną. Jednak w usportowionej wersji Elantra N Line, niedostępnej na polskim rynku, ten okrąg został zastąpiony bardzo atrakcyjnym pokrętłem do wyboru trybów jazdy. Natomiast w wersji sportowej Elantra N, okrąg ponownie spełnia jedynie rolę ozdobną, a wybór trybów jazdy odbywa się za pomocą np. błękitnych przycisków na kierownicy, które znane są Polakom z popularnego i chwalonego modelu i30 N. Testowany model to koszt ok. 136 tysięcy złotych.