
Odświeżona wersja wygląda niezwykle nowocześnie,a także przypomina projekty samochodów sportowych.

Drapieżna prezencja
Tegoroczny Hyundai wyraźnie zmierza do designu typowego dla demonów prędkości, zwłaszcza geometryczny przedni zderzak i trójkątne lampy potęgują wrażenie dzikości, ale nie bez znaczenie jest też niskie zawieszenie. Jeśli jednak przyjrzymy się osiągom silnika to są one dalekie od sportowych samochodów. Elantra to model dla osób ceniących sobie komfort i raczej statyczną jazdę. Silnik nie jest zbyt duży, a przyspieszenie nie jest gigantyczne – czasem po prostu chciałoby się trochę więcej.




Z zewnątrz samochód wygląda nowocześnie i elegancji, jednak w środku jest z tym nieco gorzej. Wnętrze prezentuje się dobrze, ale nie dominuje w nim wrażenie nowoczesności. Raczej jest po prostu funkcjonalne i intuicyjnie zaprojektowane. Fotele zostały wykonane z połączenia skóry i tapicerki, a całe wnętrze jest utrzymane w spokojnych odcieniach beżu i czerni.
W najnowszej Elantrze umieszczono stosunkowo dużo przycisków i innych regulatorów, również do obsługi odtwarzacza muzyki, co dziwi, ponieważ mamy do dyspozycji dotykowy ekran.
Wygoda jazdy
Dostępne są różne opcje wyposażenia, im bogatsze, tym wyższa cena samochodu, ale warto zaznaczyć, że nie ma możliwości samodzielnego komponowania funkcjonalności auta.
Na desce rozdzielczej umieszczono 7-calowy wyświetlacz LCD obsługiwany za pomocą dotyku, który obsługuje m.in. multimedia i nawigację.
Elantra oczywiście daje możliwość połączenia telefonu z autem, dodatkowym ułatwieniem są przyciski na kierownicy m.in. do obsługi połączeń i ustawiania głośności multimediów. Klimatyzacja jest obsługiwana za pomocą pokręteł i została zamontowana również z tyłu.
Jazdę ułatwia obecność czujnika parkowania i cofania, natomiast są one dostępne jedynie w droższych wersjach wyposażenia. Komfort poprawia opcja podgrzewania siedzeń i kierownicy. Wnętrze zostało zaprojektowane dla jak największej wygody użytkowania, każdy z łatwością opanuje obsługę podstawowych funkcji.


Przestrzeń
Hyundai jak na sedana oferuje dużo przestrzeni pasażerskiej. Siedząc na tylnej kanapie, mamy dużo miejsca na nogi i możemy wygodnie usiąść, natomiast jeśli zabieramy 3 pasażerów to może być trochę ciasno. Przestrzeń pakowna wewnątrz auta jest dobrze przemyślana, oprócz tradycyjnego schowka z przodu mamy do dyspozycji pojemne kieszenie na tylnych drzwiach oraz na fotelach.
Jeśli chodzi o bagażnik to 458 litrów brzmi imponująco i pozwala spakować naprawdę wiele, jednak jest to nieco ograniczone konstrukcją bagażnika. Siłowniki podnoszące klapę chowają się głęboko, przez co zmniejszają dostępną przestrzeń. Należy również wspomnieć, że otwór bagażnika jest wąski, więc transportowanie większych ładunków może być problematyczne.
Podstawowe parametry techniczne:
- Liczba drzwi: 4
- Liczba miejsc: 5
- Skrzynia biegów: manualna
- Liczba biegów: 6
- Silnik: benzynowy 1.6
- Moc: 128 KM
- Napęd: przedni
- Przyspieszenie do 100 km/h: 10,1 s
- Maksymalna prędkość: 200 km/h
- Długość: 4570 mm
- Szerokość: 1800 mm
- Masa: 1220 kg
- Bagażnik: 458 l