Akta Mody

Wyobraź sobie taką scenę: piękna kobieta siedzi w ekskluzywnej restauracji. Ma na sobie naszyjnik z białego złota od Montblanc.

Spogląda na Omegę Seamaster na swoim nadgarstku i zakłada okulary przeciwsłoneczne – Versace 4061. Poprawia pasek przy sandałkach od Manolo Blahnika i wygładza kostium od Armaniego. Na stoliku przed nią leży lśniący Parker Jotter. Gdy po niego sięga, spod marynarki wysuwa się mankiet jedwabnej koszuli Calvina Kleina. Tak… życie w luksusie.

Jak wybrać najlepsze z najlepszych, odróżnić pożądaną tradycję od nudy i wydać pieniądze na coś naprawdę wartego niejednej miesięcznej pensji? Po obszernych poszukiwaniach i trudnych wyborach, prezentujemy najbardziej interesujące ekskluzywne marki.

MONTBLANC

Światowa premiera „Montblanc Prince Rainier III Limited Edition 81” – wiecznego pióra dedykowanego zmarłemu księciu Monako, która miała miejsce 14 listopada tego roku, zgromadziła takie sławy jak m.in. Książę Albert, dziewczyna Bonda Eva Green czy topmodelka Helena Christiansen. Pióro zostało wyprodukowane w limitowanej edycji 81 sztuk, a wykonane jest z białego 18-karatowego złota wysadzanego diamentami i rubinami. Cena to 200 tys. euro. Oprócz luksusowych instrumentów do pisania, Montblanc oferuje również zegarki, wyroby skórzane, biżuterię, okulary przeciwsłoneczne oraz perfumy. Wszystkie produkty powstają są z najwyższej jakości materiałów, charakteryzują się precyzją wykonania i klasycznym, ponadczasowym wyglądem. Zegarki zrobione są z nierdzewnej stali, z bransoletką ze skóry aligatora lub wysadzaną brylantami. Pośród biżuterii mogą wybierać zarówno Panie i Panowie. Mnie ujął zwłaszcza naszyjnik z białego złota z diamentem z kolekcji Dentelle, cena: jedyne 2 mln 100 tys. dolarów. W końcu gwiazdka się zbliża…

STELLA MCCARTNEY

Odkąd córka eks-Beatlesa została dyrektorem kreatywnym paryskiego domu mody Chloe w 1997 r. (zaledwie dwa lata po ukończeniu prestiżowej Central St Martins w Londynie), pożądnie namieszała w świecie mody. Ubrania jej projektu charakteryzują się ostrym cięciem, wzbudzają w kobietach które je noszą pewność siebie i ujawniają ich seksowną, kobiecą stronę. W 2001 r., we współpracy z Gucci Group, Stella otworzyła dom mody pod własnym nazwiskiem. Od 2003 r. możemy również kupić perfumy „Stella”, a od niedawna luksusową linię organicznych kosmetyków do pielęgnacji ciała (na razie niestety niedostępna w Polsce). Jej klientką jest m.in Madonna, dla której McCartney zaprojektowała suknię ślubną w 2000 r. Chociaż Stella McCartney to marka ekskluzywna, czasem mamy okazję kupić ubrania jej projektu w przystępnych cenach. Projektantka współpracuje z Adidasem przy tworzeniu stylowych kolekcji sportowych. W 2005 r. pojawiła się również linia reklamowana jej nazwiskiem w sieci sklepów H&M. Ubrania były tanimi kopiami jej głównej kolekcji i zniknęły z półek w dniu otwarcia. Jeśli chcesz kupić jedną rzecz od projektantki, niech to będzie garnitur. Stella słynie z szycia na miarę. W atelier jej domu mody w Londynie można wybierać z wielu wzorów, a ci sami krawcy, którzy tworzą dla największych gwiazd, zrobią specjalnie dla Ciebie garnitur od McCartney. Ceny zaczynają się od 1 tys. 700 funtów w górę.

JIMMY CHOO
Filozofia marki to: „Raz zostaniesz klientką, już zawsze nią będziesz”. Tak, u Jimmy Choo traktują Cię jak królową. Obuwie projektowane przez dom mody ma spełniać dwie role: być luksusowe a jednocześnie praktyczne. Projektantom z Jimmy Choo udało się połączyć świeże, innowacyjne kształty z klasycznym wyglądem. Cały zespół jeździ po świecie w poszukiwaniu inspiracji i nowych materiałów – od hinduskiej sukni ślubnej po belgijską koronkę – wszystko może znaleźć odzwierciedlenie w nowej kolekcji. Znane klientki Choo możnaby wymieniać długo: Helen Mirren, Naomi Watts, Rachel Weisz, Victoria Beckham czy Sophie Dahl to tylko skromna reprezentacja. Jeśli masz ochotę do nich dołączyć, za sandałki z których słynie Jimmy musisz zapłacić ok. 400 euro.

PAUL SMITH

Paul Smith rozpoczynał od otwarcia malutkiego sklepu w 1970 r. Teraz jego kolekcje sprzedawane są w 35 krajach na świecie. Projektant łączy poczucie humoru i przewrotność z brytyjską tradycją i klasyką. Możemy wybierać spośród 12 ekskluzywnych linii: Paul Smith, Paul Smith Women, PS by Paul Smith, Paul Smith Jeans, Paul Smith London, R.Newbold (Japonia), Paul Smith Accessories, Paul Smith Shoes, Paul Smith Fragrance (polecam piękne „Rose”), Paul Smith Watches, Paul Smith Pens i Paul Smith Furniture. W sklepach domu mody oprócz ubrań znajdziemy również biżuterię, książki, antyki, dzieła sztuki i wszytko to, co akurat wpadło w oko Paulowi. Na święta można kupić np. komplet eleganckich kartek świątecznych za 16 funtów.

CHRISTIAN LOUBOUTIN

Szpilki Louboutin rozpoznasz po czerwonych podeszwach. Zanim Louboutin rozpoczął produkcję własnej linii obuwia, współpracował m.in, z takimi gigantami świata mody jak Chanel czy Ives St-Laurent. Pierwszy butik firmowany własnym imieniem otworzył w 1992 r. w Paryżu. Już jego debiutanckie, ultra-kobiece, olśniewające projekty zwróciły uwagę świata mody. Dopełnieniem stało się piękne, włoskie wykonanie. Inspirację Louboutin czerpie ze swojej pasji do ogrodów, Orientu i egzotycznych podróży. Szpilki od Christiana stały się kwintesencją elegancji, a wśród fanek znajdują się m.in. Nicole Kidman, Catherine Deneuve i Gwyneth Paltrow jak również różnorodna „mieszanka królewska”. Louboutin nadal współpracuje z najlepszymi świata mody: Chloe, Lanvin, Roland Mouret to tylko część z nich. Ostatnio Louboutin dodał do swojej linii stylowe torebki jako dopełnienie kolekcji obuwia. Jeśli napotkasz na swojej drodze butik Louboutin, warto do niego zajrzeć – projektant osobiście nadzorował powstanie każdego z nich, gdzie wnętrza stanowią odbicie paryskiego szyku i oddania kobietom.

OMEGA

Nie ma o czym dyskutować – jeśli zegarek od Omegi jest wystarczająco dobry dla Jamesa Bonda, jest wystarczająco dobry dla każdego. Omega Seamaster należy do sportowej klasyki: zegarek jest wodoszczelny do 300 m i zawiera zawór helowy potrzebny przy dekompresji. No i taką samą ma 007. Linię dla kobiet reklamuje m.in. Nicole Kidman. Wśród wielu wzorów znajduje się piękna Quadrella Quartz z linii Constellation. Subtelny zegarek wykonany jest z nierdzewnej stali z tarczą udekorowaną kolorowymi kamieniami szlachetnymi. No cóż, jeśli jest wystarczająco dobry dla Nicole…
Marta Kaźmierczak
Obcasy.pl