Drobne pomysły na usprawnienie pracy biurowej

Ergonomia pracy to temat-rzeka. W naszym tekście skupimy się na kilku pomysłach, które mogą poprawić organizację oraz wydajność pracy w biurze (domowym lub firmowym).

Przede wszystkim warto szukać takich rozwiązań, które pozwolą na utrzymanie należytego porządku w dokumentach oraz sprzęcie biurowym. Warto wskazać tutaj na szereg drobnych udogodnień – choćby takich, jak specjalne organizatory kabli, maty i podkładki na biurko czy wreszcie wszelkie drobiazgi, umożliwiające sprawnie przebiegającą archiwizację.

Podkładka na biurko – zalety

Podkład na biurko to całkiem sensowny pomysł – nie tylko dla uczących się dzieci i młodzieży. Takie praktyczne akcesorium będzie spełniać przede wszystkim dwie funkcje. Ochroni blat biurka przed ewentualnym zarysowaniem lub zabrudzeniem, jak również – zapewni brak poślizgu. Jest to szczególnie istotne np. w momencie, gdy chcemy coś szybko zanotować na luźnej kartce.

Mata na biurko może mieć bardzo zróżnicowane rozmiary, kolory lub wzory oraz może być wykonana z rozmaitych tworzyw. Bardzo efektownie prezentuje się na przykład dostępna w sklepie internetowym Biurwa podkładka na biurko z odwzorowaniem mapy świata. Co więcej, dostępne są przezroczyste podkładki na biurko z kieszenią co umożliwia wsunięcie pod plastikową, przezroczystą warstwę notatki, fotografii lub innego rodzaju dokumentu. Dzięki temu tak zabezpieczona notatka na pewno się nie zgubi.

Jednowarstwowa mata ochronna na biurko może być zarówno przezroczysta – wykonana z bezbarwnego plastiku, jak i kolorowa – dzięki czemu stanie się jednocześnie elementem ozdobnym. Taka duża podkładka na biurko będzie szczególnie praktyczna podczas wielogodzinnej pracy przy komputerze. Na rynku dostępnych jest bardzo wiele wariantów tego bardzo przydatnego akcesorium biurowego.

Organizatory do kabli

Plątanina kabli z różnych urządzeń – potocznie zwana przez niektórych „kablowiskiem” to zmora praktycznie każdego biura. W warunkach domowych również jest to dotkliwy problem, jednak przy większej liczbie komputerów, drukarek i monitorów – problem staje się szczególnie palący. Rozwiązaniem może być kupno kilku specjalnie stworzonych w celu uporządkowania tej sfery organizatorów kabli lub pojemników.

Organizator na kable pozwala przede wszystkim na sensowne pogrupowanie przewodów. To drobne udogodnienie wygląda jak zestaw kilku połączonych ze sobą i rozwidlających się rurek. Dzięki temu możemy podzielić nasze kable na logiczne kategorie i zebrać w jednej z rurek wszystkie przewody, które mają prowadzić w określonym kierunku.

Będzie to miało ogromne walory estetyczne plus – zmaleje ryzyko, że ktoś nieuważny lub śpieszący się zawadzi niechcący o któryś z niesfornie sterczących przewodów.

Skuteczna archiwizacja

Większość z nas, kiedy myśli o archiwizacji tradycyjnych, papierowych dokumentów ma na końcu języka słowo „segregator”. Jednak, na wpięciu kartek między wzmocnione okładki rzecz bynajmniej się nie kończy. Kluczem do sukcesu w przeprowadzaniu tego typu zabiegów jest przede wszystkim dobre, logiczne opisanie okładek i grzbietów. W tym zadaniu pomogą nam niewątpliwie samoprzylepne etykiety. Na większości z nich można z powodzeniem drukować przy użyciu drukarek laserowych i atramentowych.

Jak sensownie opisywać segregatory? Nigdy nie należy pisać ogólników ani skrótów, które tylko my będziemy w stanie rozszyfrować. Optymalne efekty osiągniemy wtedy, gdy postawimy się w takiej sytuacji: co ktoś całkiem obcy zrozumie z naszego opisu danej etykiety? Warto też zapisać datę – minimum miesięczną i roczną. Jest to szczególnie istotne w przypadku wszelkiego typu dokumentów, które rzadziej się wykorzystuje.

W pracach archiwizacyjnych pomogą nam także wszelkiego typu inne, mniejsze akcesoria grupujące dokumenty papierowe, czyli koszulki, skoroszyty, kolorowe okładki, a nawet karteczki samoprzylepne – na których możemy szybko zapisać co znajduje się w danej koszulce.

Praca biurowa jest wymagająca

Praca biurowa tylko wbrew pozorom należy do łatwych i wygodnych. Tylko Ci, którzy faktycznie przepracowali kilka lat za biurkiem i przed komputerem, wiedzą jak wymagające w istocie jest to zadanie. W tego typu pracy ważną sprawą jest przede wszystkim to, by nie tracić niepotrzebnie czasu. Często chaos i bałagan są właśnie powodem, dla którego wszystko dzieje się wolniej – pracownicy tracą cenne minuty na poszukiwania potrzebnych im notatek, kopii dokumentów czy faktur. Aby zadbać wygodę pracy warto zatem zainwestować w praktyczne akcesoria, takie jak mata ochronna na biurko czy segregatory.

Kilka pomysłów, jakie przedstawiliśmy wyżej z pewnością nie wyczerpuje całości tego istotnego tematu. Jednak – mamy nadzieję, że pomoże przynajmniej wyznaczyć pewien korzystny kierunek myślenia o przestrzeni biurowej w mikroskali.

Artykuł partnera