Czy związek aktorki Meghan Markle z księciem Harrym przeszkodził jej w karierze?
Meghan Markle – prywatnie narzeczona księcia Harry’ego, zawodowo – aktorka znana z produkcji, takich jak „Suits” czy filmu „Zupełnie jak miłość”, gdzie wystąpiła u boku Ashtona Kutchera. Rola ambitnej asystentki Rachel Zane, która marzy...
POWER LOOK, czyli jak ubrać się na rozmowę o pracę
Tak przygotowana wyruszyłam na spotkanie do biura jednego z międzynarodowych banków, przekonana, że wyglądam odpowiednio. Rozmowa przebiegła pomyślnie i pracę dostałam. Nie wiedziałam tylko, dlaczego osoba, która mnie rekrutowała, bardzo zawstydzona powiedziała, że w tej...
Twój szef cię sprawdza!
Marek ma dwoje dzieci, w pracy od czasu do czasu drukował materiały edukacyjne. W końcu został wezwany na dywanik do przełożonego. - Pokazał mi miesięczny bilans wydruków z mojego komputera i powiedział, że wie, że...
10 zdań kluczowych na rozmowie kwalifikacyjnej
„Dzień dobry. Miło mi poznać”
Banał? Skąd. Kandydaci w stresie na rozmowie kwalifikacyjnej, potrafią się nie przedstawić albo podać rękę bez słowa i zaangażowania. Tymczasem powitanie jest niezwykle ważne. Serdecznie wypowiedziane dzień dobry, uśmiech i...
Rozmowa kwalifikacyjna na Snapchacie?
Rekrutacja z wykorzystaniem digitalu, czyli wszelkich narzędzi social media i tego, co dzieje się online, nadaje bowiem rekrutacji tempa i zwiększa zainteresowanie kandydatów ofertą pracy.
1. Wideo oferta
Materiały wideo są klikalne. Dlatego chcąc szybko i...
5 porad dla przyszłego pracownika
1. Śnij na jawie
Wydawałoby się, że jeśli spędzamy całe dnie na przeglądaniu i analizowaniu ogłoszeń o pracę albo redagowaniu idealnego CV w końcu osiągniemy skutek. Tymczasem zmniejszamy w ten sposób swoją spostrzegawczość i energię. Lepiej zrobić...
Czy Polska może być rajem zawodowym?
Polska, zwłaszcza w branży nowoczesnych usług biznesowych, jest dla obcokrajowców zawodowym rajem – wynika z raportu Monster Talent Sourcing Services „Skuteczne sposoby na rekrutacje językowe”. Lista powodów jest długa:
Rekordowo niskie bezrobocie
Stopa bezrobocia w Polsce...
Jak ze stażysty zmienić się w pracownika?
Staż dobiega końca, a my wciąż nie wiemy, jakie plany co do nas ma przełożony? Zamiast się tym przejmować i odliczać dni do końca, pokażmy, że poważnie myślimy o pracy w jego firmie. Najważniejsze...
8 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o pracy za granicą
38-letni Rafał z Warszawy do myśli o pracy za granicą dojrzewał dziesięć lat. To były lata bicia się z myślami: czy warto się o nią starać? - Raz nawet złożyłem wypowiedzenie i spanikowałem. Pobiegłem...
Biznesowy savoir-vivre podczas rozmowy kwalifikacyjnej
Biznesowy savoir-vivre podczas rozmowy kwalifikacyjnejZasady etykiety w życiu codziennym i biznesie nie powinny kojarzyć się wyłącznie z zarządem wielkich firm czy osobami mającymi tytuły szlacheckie. Tak naprawdę savoir-vivre dotyczy wszystkich, a znajomość...
Czy Polki dobrze radzą sobie z prowadzeniem biznesu?
Polki zrywają ze stereotypami, walczą z ograniczeniami i pokazują, że doskonale radzą sobie w biznesie. Dzięki naturalnej łatwości nawiązywania kontaktów, budują trwałe relacje z kontrahentami i współpracownikami. Chętnie angażują się także w inicjatywy prospołeczne....
Onboarding, czyli jak wprowadzić nowego pracownika do organizacji
Pierwszy – pracownik wchodzi do nowej pracy, szef wskazuje mu biurko, przydziela pierwsze zadania i pozostawia w biurze, wśród pracowników, których mu nie przedstawia. Drugi – szef wprowadzając pracownika do biura informuje go, że...
8 kreatywnych sposobów, które pozwolą pracodawcy cię dostrzec
Rockefeller wymyślił swoją koncepcję poszukiwania pracy i wytrwale ją realizował. Dał się zauważyć szefom dużych firm – bo tylko do takich drzwi pukał – i znalazł zatrudnienie u poważanego pracodawcy. Dziś także można spotkać...
Milenialsi pracujący na własny rachunek
Duże wymagania młodych pracownikówMłodzi ludzie chcą zachować przede wszystkim równowagę między pracą a swoim życiem osobistym. Swój wolny czas cenią wysoko, jednak jeżeli pojawi się możliwość dobrze płatnych nadgodzin, są w stanie go poświęcić...
Jak menedżer może motywować pracowników?
Budowanie dobrych relacji z innymi ludźmi wydaje się być podstawą udanej współpracy. Jednak ta oczywistość czasem przegrywa w konfrontacji z rzeczywistością, a menedżerowie zamiast skupiać się na człowieku, całą swoją uwagę przekierowują na rozwiązanie...