Jednak moje doświadczenia z nią były bardzo zróżnicowane. Pierwszy test przeprowadziłam w lutym, kiedy pogoda nie sprzyjała wycieczkom poza miasto, ale z ciekawością dotyczącą zasięgu, postanowiłam udać się w podróż S7 w kierunku Radomia, mając auto w pełni naładowane. Pokazywało mi zasięg 315 km, jednak dosłownie tylko przez chwilę. Procenty naładowania spadały szybciej niż śnieg w marcu, i zanim się spostrzegłam, mój zasięg zmniejszył się do 77 km. Podczas tego testu zaledwie przekroczyłam 150 km. Zjechałam do ładowarki na ulicy Dolnej i podłączyłam samochód. Na szczęście, miałam tylko pięć kroków do redakcji, ale minęło kilka godzin, nim późnym popołudniem postanowiłam odłączyć auto od ładowania, a wtedy pojawił się problem. Bateria była naładowana do pełna, ale byłam uwięziona. Próbowałam sama, próbował przypadkowy mężczyzna, który zaoferował pomoc. Zadzwoniłam po pomoc techniczną, spędzając godzinę na telefonie z nimi, ale nadal nic. Zostałam tam dwie godziny, zanim nagle, z niewiadomych powodów, udało się odłączyć od ładowarki. Ale to nie koniec przygód, bo dwa dni później, kiedy chciałam jeszcze raz naładować auto, okazało się, że wystąpił problem z podłączeniem przez aplikację zarówno na Androidzie, jak i na iOS. Wtedy moje testy opierały by się tylko na emocjach i ogromnej frustracji. Podczas testów już wiosennych nie miałam przygód i faktycznie zasięg wydłużyłam do 260 km.
Design
Sylwetka pojazdu wyróżnia się płynnymi, aerodynamicznymi liniami, które nadają mu nowoczesny i dynamizujący wygląd. Jest to SUV o kompaktowych wymiarach, co czyni go idealnym do jazdy miejskiej.
Przód samochodu cechuje się wytworną, zamkniętą kratką chłodnicy, co jest charakterystyczne dla pojazdów elektrycznych. LED-owe reflektory o smukłym kształcie nadają mu wyrafinowany i futurystyczny wygląd. Tył pojazdu został wyposażony w LED-owe światła, które tworzą spójną linię świetlną, podkreślając nowoczesny charakter pojazdu. Dodatkowo, brak wydechu podkreśla elektryczną naturę pojazdu. Zaś turkusowy kolor dodaje delikatności i ogromnej estetyki, szczególnie w połączeniu z białym wnętrzem.
Samochód stoi na ciekawych, aerodynamicznych felgach, które nie tylko prezentują się znakomicie, ale także wspomagają w redukcji oporu powietrza, co zwiększa efektywność energetyczną.
Wnętrze
Zasięgi i zużycie energii
Honda e:NY1 oferuje zasięg około 300 km na jednym ładowaniu, co powinno go uczynić odpowiednim zarówno do codziennych dojazdów, jak i dłuższych tras. I tu muszę doprecyzować, bo o ile w okresie wiosenno letnim jestem w stanie osiągnąć średnie zużycie energii około 18 kWh/100 km, co jest wynikiem typowym dla kompaktowych SUV-ów elektrycznych, to jednak w okresie zimowym z delikatnymi przymrozkami średnie zużycie wzrastało do 24 kWh/100 km i traciło podczas postoju kilka procent.
Technologia i innowacje
Testowana Honda jest wyposażona w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, adaptacyjny tempomat, systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz inteligentne funkcje zarządzania energią. System infotainment obsługuje Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwia łatwy dostęp do aplikacji i multimediów.
Podsumowując
Na pierwszy rzut oka, e:NY1 przyciąga uwagę niezwykle świeżą stylistyką, która zdaje się być sygnałem zmiany pokoleniowej w motoryzacji. Turkusowy odcień nadwozia, będący jedynym z dostępnych kolorów, to wyraźny wyraz indywidualnego podejścia do klienta. Subtelna gra kolorystyka nie tylko odzwierciedla priorytety estetyczne współczesnych użytkowników, ale także podkreśla ekologiczne przesłanie pojazdu. To nowoczesny SUV elektryczny, który oferuje elegancki wygląd zewnętrzny, komfortowe i funkcjonalne wnętrze oraz zaawansowane technologie. Zasięg około 300 km i zużycie energii na poziomie 18 kWh/100 km nie czynią go praktycznym wyborem ani do miasta, chyba że na niewielkiej przestrzeni, a tym bardziej na dłuższe trasy.
Turkusowy kolor, to jeden z nielicznych atutów, który jest jedynym z dostępnych dodaje świeżości i wyjątkowości, idealnie wpisując się w trendy motoryzacyjne dla kobiet. Stylowy wygląd zewnętrzny z płynnymi liniami i smukłą sylwetką sprawia, że samochód wygląda dynamicznie i nowocześnie. Wnętrze samochodu wykonane jest z wysokiej jakości materiałów, z przemyślanymi detalami, które zapewniają komfort i poczucie luksusu. Stylowy wygląd zewnętrzny z płynnymi liniami i smukłą sylwetką sprawia, że samochód wygląda dynamicznie i nowocześnie. Zadziwia mnie wielkość ekranu, bo wygląda niczym przymocowany tablet, niby taki teslowy, ale nie pasujący do tego wnętrza.
Wnętrze pojazdu jest projektowane z dbałością o najdrobniejsze detale. Panujący w środku minimalizm i wysokiej klasy materiały przyczyniają się do stworzenia atmosfery luksusu i innowacji. Rozległy ekran, będący sercem centrum rozrywki i kontroli w e:NY1, może wydawać się niecodziennym rozwiązaniem. Wielkość i umiejscowienie ekranu mają na celu maksymalną ergonomiczność i dostęp do niezbędnych informacji bez odwracania uwagi od drogi.
W kontekście atrakcyjności dla kobiet, e:NY1 ma wiele do zaoferowania. Jest to nie tylko wyróżniający się element miejskiego pejzażu, ale także pojazd, który odpowiada na potrzeby osób prowadzących aktywny tryb życia, równocześnie dbając o ślad ekologiczny. Subtelna elegancja połączona z nowoczesną technologią tworzy komfortowy i funkcjonalny pojazd, który będzie wiernym towarzyszem w codziennej mobilności.
Praktyczne zastosowania w miejskim zgiełku, jak zwinność, łatwość parkowania czy cicha praca silnika, są atutami, które z pewnością docenią użytkownicy ceniący sobie komfort i spokój podczas jazdy. Honda e:NY1 jest więc nie tylko propozycją dla tych, którzy chcą połączyć nowoczesność z ekologią, ale również dla tych, którzy w samochodzie szukają czegoś więcej – stylu, indywidualności i przyjaznych doświadczeń.
Testowała Monika Rebelak