Jak się prowadzi Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM?

Najnowszy SUV Mitsubishi po liftingu to samochód niejednoznaczny. Z jednej strony zachwyca, z drugiej pozostawia pewien niedosyt. Czy warto w niego zainwestować?

Jak się prowadzi Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM?
Jak się prowadzi Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM?
Jak się prowadzi Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM?
Jak się prowadzi Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM?
Jak się prowadzi Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM?

Najnowszy model Outlandera to świetnie wyposażony SUV, dodatkowo projektanci dołożyli wszelkich starań, aby zachwycał swoim wnętrzem, zwłaszcza kobiety. Samochód pod względem osiągów nie zachwyca, ale na pewno podbije serca wielu kierowców. Co jest w nim tak wyjątkowego?

Eleganckie wnętrze

Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM
Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM
Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM

 

Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM

We wnętrzu ten model prezentuje się naprawdę imponująco zarówno pod względem designu, jak i przestrzeni. Wszystkie elementy zostały utrzymane w czarno-beżowej kolorystyce, która z pewnością zadowoli kobietę. Owszem wygląda to estetycznie, ale nazbyt skórzanie. Nie przepadam za takim pełnym efektem. Poza tym często ten rodzaj eko-skóry i kolorystyka nie są nazbyt trwale i przejmują kolor chociażby od jeansów.

Mitsubishi w wersji Instyle Plus zostało wyposażone w wygodne skórzane fotele z łatwymi do regulacji zagłówkami, oczywiście w kolorze beżowym. W bagażniku umieszczono dodatkowe 2 siedzenia, dzięki czemu samochód będzie odpowiedni dla dużej rodziny. Co ciekawe, dodatkowi pasażerowie mają całkiem dużo przestrzeni na nogi, co nie jest oczywiste w tego typu rozwiązaniach. Przestrzeń jest zdecydowanie mocną stroną tego modelu, co potwierdza bagażnik o pojemności 507 litrów. Ciekawym rozwiązaniem jest podzielenie przestrzeni pakownej na klasyczny bagażnik (490 l) oraz umieszczone pod podłogą schowki (17 l).

Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM
Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM

Beż króluje także na dolnej części deski rozdzielczej oraz na drzwiach, rozjaśniając nieco wnętrze. Niestety producentom zdarzyło się kilka potknięć w kwestii jakości. Dodanie plastikowych elementów wątpliwej jakości do samochodu w takiej cenie jest dość zaskakujące i raczej nie powinno się wydarzyć. Jeśli chodzi o sylwetkę Outlandera to jest to typowy SUV. Lakier prezentuje się naprawdę pięknie, podobnie jak linia świateł i felgi, jednak trzeba przyznać, że wygląda dość topornie, szczególne z tyłu.

Wyposażenie

Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM
Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM

Jak w każdym nowym samochodzie do obsługi systemu służy dotykowy ekran LCD. Za jego pomocą sterujemy nawigacją, multimediami, korzystamy z Apple CarPlay i Android Auto, a także wyświetlamy obraz z kamery 360. Outlander daje możliwość połączenia telefonu z samochodem i obsługi rozmów z poziomu przycisków na kierownicy, dodatkowo został wyposażony w dobrej jakości system nagłośnienia, co jest korzystne zarówno podczas słuchania muzyki, jak i prowadzenia rozmowy telefonicznej. Oprócz połączenia Bluetooth możemy podłączyć smartphone’a za pomocą wejścia USB, jedno znajduje się z przodu, a dwa kolejne z tyłu.
Klimatyzację regulujemy za pomocą pokręteł i przycisków umieszczonych pod ekranem, co pozwala zmieniać temperaturę i siłę nawiewu nie powodując zagrożenia na drodze. Warto wspomnieć, że producent pamiętał również o pasażerach tylnej kanapy i umieścił dla nich specjalny nawiew.

Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM
Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM

Oprócz podgrzewanych foteli przednich, które są już właściwie podstawą, zadbano o podgrzewaną kierownicę. Najwyższa wersja wyposażenia, którą miałyśmy okazję przetestować oferuje naprawdę wiele i praktycznie niczego jej nie brakuje poza kołem zapasowym.

Wspomaganie jazdy

Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM
Mitsubishi Outlander 2.0/150 KM

Podsumowując:

Wersja Instyle Plus oferuje bogatą listę funkcji usprawniających jazdę, widać również, że Mitsubishi poważnie traktuje kwestie bezpieczeństwa. Przejawem tego są m.in. czujniki parkowania z tyłu i z przodu, kamera 360, monitorowanie martwego pola w lusterkach bocznych. Oprócz tego mamy do dyspozycji system kontroli trakcji, ostrzeżenia o przekroczeniu pasa ruchu oraz ograniczania ryzyka kolizji czołowych, dzięki któremu w razie niebezpieczeństwa samochód samoczynnie zacznie hamować. Komfort jazdy poprawia obecność systemu wspomagającego ruszanie na wzniesieniach.
Jeśli chodzi o jazdę samą w sobie to Mitsubishi Outlander pomimo niemałego silnika ma ogromne trudności ze sprawnym ruszaniem z miejsca i dynamicznym przyspieszaniem. Podczas podróży czujemy, że jest ciężki i toporny, podobnie jak wygląda, a spalanie może przyprawić o ból głowy, zwłaszcza podczas jazdy po mieście.

Podstawowe parametry techniczne

  • Liczba drzwi: 4
  • Liczba miejsc: 7
  • Skrzynia biegów: automatyczna bezstopniowa
  • Silnik: benzynowy
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4×4
  • Przyspieszenie do 100 km/h: 13,3 s
  • Maksymalna prędkość: 190 km/h
  • Długość: 4695 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Promień skrętu: 5,3 m
  • Masa: 1540 kg
  • Bagażnik: 507 l

Testowała Monika Rebelak/obcasy.pl