Kiedy sklep internetowy potrzebuje audytu?

W czasach, gdy większość handlu przeniosła się do Internetu, audyt sklepu internetowego jest nieocenionym elementem w rozwoju witryny. Konkurencja rośnie z dnia na dzień, a handel w sieci trwa 24 godziny na dobę.

 audyt sklepu internetowego SEO
Kiedy sklep internetowy potrzebuje audytu?

Nie można zatem być obojętnym na swoje miejsce w wyszukiwaniach Googla, czy właściwe funkcjonowanie sklepu internetowego, gdyż każdy nawet najmniejszy mankament, może zrazić konsumenta i cofnąć go na stronę konkurencji, co z pewnością nie będzie korzystne dla rozwoju biznesu. Dlaczego warto przeprowadzić audyt swojego sklepu internetowego?

Czym jest audyt sklepu internetowego?

Audyt sklepu internetowego to inaczej dokładna analiza, sprawdzenie aktualnego stanu działania serwisu pod względem ewentualnych niedociągnięć lub błędów na stronie, które mogą wpływać negatywnie na jej funkcjonowanie. Po przeprowadzeniu takiego audytu uzyskuje się obszerny raport, który wskaże mocne i słane strony witryny internetowej, a także konkretne wytyczne, co zrobić, aby ewentualne błędy poprawić i sprawić, by działała ona lepiej, szybciej i robiła większe wrażenie.

Różnice pomiędzy audytem e-commerce a audytem sklepu SEO

Aby wprowadzić zmiany, które naprawdę ulepszą działanie platformy, należy wiedzieć, jaki rodzaj audytu jest na ten moment potrzebny. Standardowy audyt e-commerce różni się od audytu strony pod względem SEO. Raz na jakiś czas warto przeprowadzić jednak kompletny audyt całej platformy. Co zatem obejmuje audyt e-commerce?

  • Audyt sklepu internetowego pod względem użyteczności dla użytkownika, czyli w skórcie – UX. Pozwala on zweryfikować, czy korzystanie ze sklepu dla klienta jest komfortowe, intuicyjne i czy ścieżka do koszyka konsumenta jest prosta.
  • Przeprowadzając audyt wydajność sklepu można sprawdzić aktualną kondycję witryny, jej szybkość działania, czy ładowanie się poszczególnych elementów. Pozwala to także na rozbudowę sklepu i uniknięcie niechcianych błędów.
  • Ważnym elementem jest także zabezpieczenie wszystkich danych, a na to pozwala audyt bezpieczeństwa danej witryny.

Z kolei audyt sklepu internetowego SEO pozwala przede wszystkim na sprawdzenie widoczności, pozycji strony w wyszukiwarce Google, czy analiza innych punktów, które wpływają na SEO. Elementy brane pod uwagę to:

  • Ogólny ruch na witrynie – wszystkie wyświetlenie, liczba użytkowników, którzy powracają, czy ich czas spędzony na stronie, itd;
  • Link building – czy stosowane linki przynoszą efekty, ewentualna propozycja dodatkowego linkowania, itd;
  • Słowa kluczowe, które powinny być dokładnie sprecyzowane dla produktów, dostosowane do grupy docelowej, najczęściej szukane przez użytkowników;
  • Content marketing – unikalność treści, struktura, czytelność, nagłówki, itd;
    Atrybuty alt do zdjęć zamieszczanych w sklepie internetowym, przez które roboty Googla mogą łatwiej coś zidentyfikować.

Jakie korzyści daje przeprowadzenie audytu sklepu internetowego?

Audyt sklepu internetowego powinieneś przeprowadzić nie tylko na początku swojej działalności lub gdy zauważysz, że coś nie działa jak powinno. Tak naprawdę warto regularnie sprawdzać wydajność swojej witryny. Zewnętrzni specjaliści spojrzą na sklep z perspektywy nowych odbiorców i doświadczonych ekspertów. Dzięki temu błyskawicznie wychwycą błędy, ocenią całokształt witryny, UX, oraz funkcjonowanie strony internetowej. Następnie będą wiedzieć jakie działania należy wprowadzić, co pozytywnie wpłynie na optymalizacje i odbiór witryny przez potencjalnych klientów.

Artykuł partnera