L’Oréal – jak francuski gigant działa w Polsce?

Nie ma chyba w Polsce człowieka, który nie miałby styczności z produktami grupy L'Oréal. Mało kto jednak wie, że to właśnie w naszym kraju znajduje się jedna z największych i najnowocześniejszych fabryk koncernu.

L'Oréal w Polsce
L’Oréal – jak francuski gigant działa w Polsce?

L’Oréal to najbardziej wartościowa marka kosmetyczna świata. Francuski koncern, którem przewodzi najbogatsza kobieta świata, Françoise Bettencourt Meyers, w 2020 roku osiągnął obroty bliskie 28 miliardom dolarów. W swoim portfolio firma ma aż 35 marek, wśród których znajdują się tacy producenci makijażu i produktów pielęgnacyjnych, jak Garnier, Maybelline New York, Lancome, Kiehl’s, Yves Saint Laurent, NYX Cosmetics, Vichy, La Roche-Posay czy CeraVe. Ich kosmetyki cieszą się niezmierną popularnością na całym świecie, również w naszym kraju. Ale obecność firmy L’Oréal w Polsce to nie tylko oferty na sklepowych półkach. Niedaleko stolicy znajduje się bowiem jedna z największych i najbardziej rozwiniętych technologicznie fabryk marki.

Zobacz także: Kim jest najbogatsza kobieta na świecie? Sekrety ogromnej fortuny

L'Oréal w Polsce
L’Oréal – jak francuski gigant działa w Polsce?

L’Oréal w Polsce

W podwarszawskich Kaniach znajduje się fabryka L’Oréal Warsaw Plant. Otworzona została w 1997 roku, a przez 25 lat gigant zainwestował w nią ponad miliard dolarów. Od lat jest to bowiem jeden z kluczowych ośrodków produkcyjnych firmy, który stał się największą fabryką L’Oréal na świecie pod względem produkcji. Rocznie wytwarzane jest tam 360 milionów produktów, wśród nich kosmetyki takich marek, jak L’Oréal Paris, Garnier, Mixa czy Maybelline. Trafiają one później do konsumentów z 29 krajów.

loreal fabryka
L’Oréal – jak francuski gigant działa w Polsce?

Kosmetyki L’Oréal

W portfolio L’Oréal każdy znajdzie coś dla siebie. Do koncernu należą bowiem marki czterech kategorii – luksusowe, drogeryjne, dermatologiczne i profesjonalne. Do tych pierwszych, które zazwyczaj znaleźć można w perfumeriach, zaliczają się takie popularne nazwy, jak Lancome, Kiehl’s, Yves Saint Laurent, Valentino, Giorgio Armani Beauty, Prada czy Mugler. Wśród produktów z nieco przystępniejszej półki cenowej popularne są szczególnie Maybelline czy Nyx Cosmetics, a także L’Oréal Paris i Garnier. La Roche Posay, Vichy i CeraVe znaleźć można w aptekach. Natomiast wśród marek profesjonalnych królują te odpowiedzialne za pielęgnację włosów, takie jak Kerastase czy Redken.

cerave
L’Oréal – jak francuski gigant działa w Polsce?

Ochrona środowiska

Przemysł kosmetyczny zużywa co roku wielkie ilości wody, energii i innych surowców. Dużym problemem są także odpady, szczególnie w postaci jednorazowych plastikowych opakowań. L’Oréal stara się jednak zmniejszyć swój wpływ na środowisko. Firma zainstalowała w kaniowskiej fabryce Stację Recyklingu Wody, która oczyszcza i odzyskuje wodę. Dzięki temu w 2021 udało się zaoszczędzić ponad 35 000 m3, czyli około 10 basenów olimpijskich. Stopniowo zmniejszane są także ilość generowanych odpadów czy emisja gazów cieplarnianych. Co więcej, L’ Oréal Warsaw Plant działa w 44% na energii odnawialnej. Jeszcze większe ekologiczne plany L’Oréal ma na przyszłość. Do 2025 wszystkie zakłady firmy mają osiągnąć neutralność emisyjną. Z kolei do 2030 L’Oréal planuje zredukować używaną energię o 40%, a odpady i wodę, która w całości będzie odzyskiwana i używana ponownie, o 30%.

loreal warsaw plant
L’Oréal – jak francuski gigant działa w Polsce?

Inicjatywy społeczne

Grupa L’ Oréal stawia na naukę. Według Statisty, w ciągu ostatniej dekady firma składała średnio około 500 zgłoszeń patentowych rocznie. Jednym z ostatnich osiągnięć jest wprowadzenie na rynek nowoczesnego filtra Mexoryl 400, który chroni przed najbardziej szkodliwymi promieniami UV, w tym ultradługimi promieniami UVA do 400nm. Dlatego też kosmetyczny gigant zaangażowany jest we wspomaganie rozwoju, między innymi przez swój program stypendialny L’Oréal Dla Kobiet i Nauki. Firma stawia też na równość. W L’ Oréal Warsaw Plant pracuje 51% kobiet i 49% mężczyzn. Natomiast na stanowiskach kierowniczych aż 65% pracowników stanowią kobiety.