Nowa Kia Sportage w wersji na rynki europejskie

Zaprojektowano nową, wyłącznie europejską wersję popularnego SUVa. Jak prezentuje się Kia Sportage w tym świeżym wydaniu?

kia sportage
Nowa Kia Sportage w wersji na rynki europejskie

Według producentów tegoroczna Kia Sportage ma ustanowić nowe standardy w segmencie europejskich SUVów. Ma łączyć w sobie elegancką, ale muskularną stylistykę nadwozia z nowoczesnym wnętrzem.

Nowy design samochodu

Marka przyjęła filozofię: „Przeciwieństwa się uzupełniają”. Zgodnie z nią nową Kię wyróżniają charakterystyczne linie wzdłuż nadwozia i jego gładkie powierzchnie. Dzięki temu połączeniu samochód prezentuje się dynamicznie. Z przodu nowego Sportage uwagę zwraca stylizowana przednia część z czarną osłoną chodnicy, która rozciąga się na całą szerokość auta. Wlot powietrza do chodnicy jak zawsze jest w kształcie tygrysiego nosa, jednak zinterpretowano na nowo. Łączy się on teraz ze światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu i z matrycowymi reflektorami w technologii LED. Czarny dach podkreśla sportowy profil i dynamicznie stylizowany słupek C. W zależności od wersji wyposażenia, nowy Sportage jest dostępny z 17-, 18- lub 19-calowymi obręczami kół z lekkich stopów. Do wyboru jest aż pięć wzorów i kolorów obręczy.

kia sportage
Nowa Kia Sportage w wersji na rynki

Kia Sportage – wnętrze

Wnętrze jest wykonane z miękkich w dotyku materiałów. W kabinie uwagę zwracają otwory wentylacyjne oraz zakrzywiony wyświetlacz z panelem dotykowym, który sprawia, że deska rozdzielcza wydaje się szersza i głębsza. Ekran ma 12,3 cala, jego grafika jest wyraźna, a oprogramowanie i mapy nawigacji są
aktualizowane bezprzewodowo. Software umożliwia użytkownikom zdalne łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji na smartfona.

kia sportage
Nowa Kia Sportage w wersji na rynki

Nadwozie

Wymiary nadwozia wynoszą 4515 mm x 1865 mm x 1645 mm (długość x szerokość x wysokość), a rozstaw osi 2680 mm. Takie wymiary zewnętrzne kabiny gwarantują dużo miejsca na nogi i nad głową. Bagażnik ma pojemność 591 litrów (VDA). Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Po jego złożeniu pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1780 litrów.

Układ napędowy

Nowa Kia Sportage będzie dostępna z szeroką gamą mocnych i wydajnych układów napędowych. To między innymi silniki hybrydowe, a także z benzynowe i wysokoprężne najnowszej generacji, które charakteryzują się niską emisją spalin. Samochód skonstruowano w dwóch wariantach układów napędowych – zarówno hybrydowych (HEV), jak i hybrydowych typu plug-in (PHEV). W wersji HEV akumulator znajduje się pod tylną kanapą. Dzięki temu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym. W wersji PHEV akumulator jest umieszczony centralnie między osiami pod podłogą auta, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz nie ogranicza przestronności wnętrza.

Kia Sportage PHEV jest wyposażona w 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, w silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM. Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.

Systemy bezpieczeństwa Kia Sportage

  • Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, środkowa poduszka powietrzna między przednimi fotelami oraz w boczne poduszki powietrzne.
  • pakiet Advanced Driver Assistance System (ADAS) – pomaga kierowcy unikać potencjalnych zagrożeń oraz zapewniają ochronę pasażerów i innych użytkowników dróg.
  • System wspomagania unikania kolizji z funkcją monitorowania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniach.
  • Asystent jazdy na autostradzie (HDA)
  • Aktywny tempomat (NSCC)
  • Intelligent Speed ​​Limit Assist (ISLA) – ostrzega kierowcę, jeśli samochód przekroczy dozwoloną prędkość.
  • Blind-Spot View Monitor (BVM) – zwiększa bezpieczeństwo i widoczność podczas zmiany pasa
  • System Remote Smart Parking Assist (RSPA) – pomaga kierowcy zdalnie zaparkować samochód lub wyjechać z miejsca parkingowego
  • Systemy Rear-View Monitor (RVM) i Surround View Monitor (SVM), które w czasie
    rzeczywistym wyświetlają obraz samochodu i jego najbliższego otoczenia.