- Zawsze w standardzie: systemy wspomagające kierowcę, w tym ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, ostrzeganie przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu i wykrywanie zmęczenia kierowcy
- Lider segmentu: reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® ze 168 elementami LED
- Eleganckie kombi: śmiały i przejrzysty Opel Vizor, dwukolorowe nadwozie, w pełni cyfrowy Pure Panel, ergonomiczne fotele z atestem AGR i do 1634 litrów pojemności bagażnika
- Elektryfikacyjna ofensywa: w pełni elektryczna Astra Sports Tourer od 2023 r.
Produkcja Astry nowej generacji
Produkcja Astry nowej generacji w Rüsselsheim rozpoczęła się od wersji pięciodrzwiowej, ale klienci mogą już także zamawiać nowego Opla Astrę Sports Tourer. Nowe kombi w klasie kompaktowej wyróżnia się śmiałą i przejrzystą stylistyką, innowacyjną technologią oraz w pełni cyfrowym, intuicyjnym w obsłudze kokpitem Pure Panel. Cennik zaprojektowanego od nowa Opla Astry Sports Tourer też jest atrakcyjny i zaczyna się od 96 900 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce).
Standardowe wyposażenie Astry
Standardowe wyposażenie każdej wersji obejmuje liczne i najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, takie jak system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, wykrywanie pieszych, ostrzeżenie przed niekontrolowanym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy, a także tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości.
Jako opcję można zamówić wyświetlacz projekcyjny, dzięki któremu kierowca rzadziej musi odrywać wzrok od drogi. Samochód ma także obszerny bagażnik o pojemności do 1634 litrów (przy złożonych tylnych siedzeniach). Wersję podstawową napędza dynamiczny trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (81 kW/110 KM) zestawiony z sześciobiegową przekładnią manualną (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP1: 5,7–5,5 l/100 km, 129–125 g/km CO2).
Nowa Astra Sports Tourer
Nowa Astra Sports Tourer jest kontynuacją konsekwentnej elektrycznej ofensywy Opla. Nowość rynkowa jest również pierwszym zelektryfikowanym kombi tej marki – samochód można już zamawiać także w mocnej i bardzo oszczędnej wersji z napędem hybrydowym plug-in. Ceny takiej Astry Sports Tourer rozpoczynają się od 164 900 zł – wersja Elegance. Układ hybrydowy zapewnia łączną moc 133 kW/180 KM i aż 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na sportową, ale odpowiedzialną jazdę (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP1: 1,2-1,1 l/100 km; emisja CO2: 26-25 g/km). Astra Sports Tourer jako hybryda plug‑in może przejechać w trybie wyłącznie elektrycznym, czyli bez uruchamiania silnika spalinowego, do 60 kilometrów (wg WLTP2).
„Nowy Opel Astra Sports Tourer mocno zaznacza naszą obecność w segmencie kompaktowych kombi. Samochód jest wyposażony w innowacyjne, cyfrowe technologie, takie jak kokpit Pure Panel. Podobne rozwiązania są dostępne tylko w pojazdach wyższych klas. Oferujemy też typowe dla Opla rozwiązania wnętrza z mnóstwem miejsca dla pasażerów i bagażu. Od samego początku sprzedaży Sports Tourer jest dostępny także jako hybryda plug‑in, a już niebawem pojawi się wersja w pełni elektryczna. W dodatku Astra Sports Tourer wygląda po prostu fantastycznie” – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.
Podobnie jak w przypadku pięciodrzwiowej Astry‑e, w pełni elektryczna wersja nowego Opla Astry Sports Tourer uzupełni gamę kompaktowego bestsellera w 2023 r. Szczegóły zostaną podane w późniejszym terminie.