Renault Megane 1,2T czyli francja elegancja!

Renault wprowadził na rynek bardzo fajne auto, które nie tylko dobrze wygląda ale i dobrze się kieruje. Jest znakomicie wyposażone, a dodatkowa gama możliwości konfiguracyjnych spełni oczekiwania chyba każdego pasjonata nowinek. Auto dobre jest zarówno dla młodych dynamicznych osób jak i spokojnych zwolenników francuskiego piękna.

Renault Megane to jeden z najpopularniejszych samochodów świata. Od wielu lat jest w czołówce sprzedaży w Europie, a nowa wersja może tylko powtórzyć ten sukces. Jest to jedna z tych firm, które mają też ogromny wkład w sport samochodowy i w F1, co przekłada się na jakość produkowanych aut. Nie ma co kryć, są po prostu fantastyczne!

Silnik/skrzynia

W Peugeocie 1,2L silnik ma 3 cylindry i brzmi jak pralka, tu na szczęście jest normalna 4 cylindrowa jednostka. Turbina jest ładnie wyregulowana elektronicznie, bo charakterystyka silnika jest bardzo równomierna. 205Nm przy już 2000 obr/min to rozsądny wynik, jednak dla 1280kg gdzieś te niutonometry się rozbiegają. Generalnie praca zespołu napędowego jest bez zarzutu, silnik jest wygłuszony bardzo przyzwoicie, skrzynia pracuje idealnie i tylko mocy brak…

Zawieszenie/koła/hamulce

Koła jak w rasowym sportowym aucie 225/40×18. To głównie dzięki nim, auto tak rewelacyjnie trzyma się drogi. Choć amortyzatory nie mają zmiennej charakterystyki nasza wersja testów, jeździ rewelacyjnie. Tradycyjne hamulce, czyli tył tarcze i przód tarcze wentylowane, sprawdzają się zawsze i w każdych warunkach. Zawieszenie też dość tradycyjne – MacPhersony z przodu i belka skrętna z tyłu, a więc są one dobrze sprawdzone, mało awaryjne i tanie w utrzymaniu.

Ekonomia

Ekonomia, niestety nie powala na kolana. Nasze auto, spaliło średnio 8L/100 km na 2 tysięcy kilometrów. O ile przy łagodnej jeździe można postarać się o 6L w trasie i 7L w mieście to jeśli chcemy czerpać radość z jazdy, musimy liczyć się z co najmniej półtoralitrowym wzrostem średniego zużycia. Silnik jest raczej przeznaczony dla osób jeżdżących łagodnie i bez większych ekscytacji. Dla kobiet niezainteresowanych motoryzacją, idealny!

Wygląd

Francja elegancja” to określenie chyba najlepiej pasuje do nowej odsłony dobrze znanego już na naszym rynku Renault Megane. IV generacja charakteryzuje się kontynuacją stylistyki modelu Talisman, czyli „większego brata”, który zagościł na naszym rynku w 2015 r. Odważne linie w połączeniu z niewiarygodnymi możliwościami wyposażenia w tej klasie będą kusić najbardziej wymagających klientów.

Na ten samochód patrzy się z przyjemnością. Oko cieszy każda linia, każde przetłoczenie, a nowy układ świateł przednich i tylnych, po prostu zachwyca. Choć auto prezentuje się dostojnie i elegancko,nie brakuje mu sportowej dynamiki. Projektanci zadbali by Megane wyróżniało się w tłumie konkurencji i stało się bardziej masywne. My jednak najbardziej zachwyceni jesteśmy tylnymi reflektorami! Ciągną się prawie przez całą szerokość samochodu i tak jak w dzień możemy powiedzieć, że są, po prostu fajne, tak w nocy … WOW, tego się nie da opisać, to trzeba zobaczyć.

Stylistyka wnętrza jest bardzo nowoczesna, a użyte materiały wykończeniowe bardzo dobrej jakości. Wnętrze jest przestronne i podobnie jak nadwozie, cieszy oko. Na desce rozdzielczej, dzieje się sporo, jednak jak już do tego przywykniemy, da się jechać 😉 Nasze Megane możemy całkowicie spersonalizować. Począwszy od trybu jazdy, sposobu wyświetlania zegarów, po kolor podświetlenia wnętrza. Smaczkiem jest dodatkowy wyświetlacz znajdujący się nad zegarami, HUD (Head Up Display) – bez konieczności odrywania wzroku od jedni możemy obserwować prędkość, wyświetlać nawigację czy kontrolować ograniczenia prędkości

Przycisków zostawiono niewiele, a te które pozostawiono to – sterowanie klimatyzacją (ale tylko temperaturą), nawiewy, światła awaryjne, podgrzewanie siedzeń, start-stop i blokada drzwi. Na uwagę zasługuje tunel środkowy z bardzo wygodnym podłokietnikiem, praktycznym schowkiem i wygodnym miejscem na kubeczki. Pod ręką jest system Muti-Sense pozwalający na szybką zmianę trybu jazdy, tempomat i hamulec ręczny. Na tylnej kanapie komfortowo będą podróżowały dwie osoby. Bagażnik to 384 litry, wysoki próg załadunkowy, czyli po prostu – dobry bagażnik.

Wrażenia z jazdy

Samochodem jeździ się przyjemnie i płynnie. Nasze Megane jest przyklejone do drogi nawet gdy będziemy bardziej dynamicznie wchodzić w zakręty. Jednak czegoś mu brakuje… Nie dajcie się złapać, to auto jedynie wygląda na mocne, szybkie i zwinne, a tak naprawdę jest tylko nowoczesne i zwinne. Mocy w nim zdecydowanie brak.