Škoda Octavia Sportline 1.5 TSI 150 KM m-HEV DSG7

Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się, jak to jest prowadzić samochód, który łączy wyjątkową moc, komfort jazdy i codzienną praktyczność z jednoczesnym zachowaniem elegancji i stylu?

Škoda Octavia Sportline 1.5 TSI 150 KM m-HEV DSG7
Škoda Octavia Sportline 1.5 TSI 150 KM m-HEV DSG7
Škoda Octavia Sportline 1.5 TSI 150 KM m-HEV DSG7 testy monika rebelak
Škoda Octavia Sportline 1.5 TSI 150 KM m-HEV DSG7

testy monika rebelak Nasza redakcja przetestowała ten imponujący SUV, aby dostarczyć Ci kompleksową i rzetelną recenzję. Od efektywności silnika, przez komfortowe zawieszenie, aż po przestronność wnętrza i innowacyjne technologie – poznaj wszystkie atuty tego samochodu. Przekonaj się, dlaczego nowa Skoda może stać się Twoim idealnym towarzyszem codziennych podróży i weekendowych wypadów. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak wypadły nasze testy i jakie wrażenia towarzyszyły nam podczas jazdy!

Skoda od zawsze słynęła z niezawodności i praktyczności, ale najnowszy model oferuje znacznie więcej. Oto dlaczego warto zwrócić uwagę na ten samochód:

Design

Na pierwszy rzut oka, Skoda Octavia Sportline wyróżnia się dynamicznym wyglądem, który z pewnością przyciągnie uwagę. Dzięki zwiększonemu prześwitowi, samochód zyskuje praktyczność, pozwalającą łatwiej pokonywać wysokie krawężniki – co doceni każda „kierowczyni” w miejskich warunkach. Jednakże mam wątpliwości, czy to auto jest dla kobiety z żyłką kierowcy rajdowego. Zwłaszcza, że silnik ma 1,5 l.

Nowoczesne matrycowe reflektory z 22 segmentami na lampę, podobnie jak w modelu RS, zapewniają ponadprzeciętną jasność i zasięg doświetlania poboczy, ogólnie dla kierowcy to  plus, ale minus dla mijających nas aut szczególnie podróżujących w nocy.

Skoda oferuje przestronną kabinę z miejscem dla pięciu pasażerów. Pojemność bagażnika wynosi 600 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń, przestrzeń wzrasta do 1 109 litrów. To idealne rozwiązanie dla kobiet, które często są w ruchu, czy to z rodziną, na zakupy, czy z przyjaciółmi na weekendowy wyjazd.

 

Komfortowe i przestronne wnętrze

Wnętrze Skody Octavia Sportline to prawdziwa kwintesencja przemyślanej ergonomii i komfortu. Sportowe fotele dobrze trzymają w zakrętach Tkanina na kokpicie i nowoczesny projekt deski rozdzielczej dodają elegancji i nowoczesności. Imponujący bagażnik o pojemności 600 litrów to jeden z największych kufrów na rynku, idealny na większe zakupy, bagaże czy sprzęt sportowy. Miejsca nie brakuje także na tylnej kanapie, dzięki czemu nawet długie podróże są komfortowe.

Skoda Octavia Sportline nie pozostaje w tyle, jeśli chodzi o nowoczesne technologie. W samochodzie znajdziemy wyświetlacz Head-Up Display (HUD) na przedniej szybie, 3-strefową klimatyzację oraz praktyczne elementy, takie jak podgrzewana przednia szyba i kierownica. Choć nasz egzemplarz testowy nie był wyposażony w kamerę cofania, istnieje możliwość dokupienia nawet wersji 360 stopni. Sterowanie klimatyzacją i radiem za pomocą dotykowych paneli pod ekranem to słabe rozwiązanie.

Škoda Octavia Sportline 1.5 TSI 150 KM m-HEV DSG7

Materiały użyte we wnętrzu są dobrej jakości. Nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy. Wyciszenie wnętrza jest na przyzwoitym poziomie – niski współczynnik oporu aerodynamicznego sprawia, że nawet przy prędkościach 130-140 km/h szum powietrza jest ledwo słyszalny. Nadkola mogłyby być lepiej wyciszone, ale nie jest to duży problem.

Skoda Octavia Sportline oferuje nowoczesne wnętrze, w którym zastosowano dotykowe panele do sterowania radiem i klimatyzacją. Choć innowacyjne rozwiązania są na czasie, mogą wymagać przyzwyczajenia, zwłaszcza podczas jazdy, kiedy precyzyjne manipulacje stają się trudniejsze. Obsługa tych paneli wymaga skupienia, co nie zawsze jest komfortowe podczas prowadzenia samochodu.

Co więcej, system Bluetooth wykazuje sporadyczne problemy z łącznością, co może być uciążliwe, gdy próbujesz szybko podłączyć lub rozłączyć telefon. Obsługa komputera pokładowego również wymaga odrobinę wprawy – niektóre funkcje, jak na przykład resetowanie danych, są trudne do odnalezienia bez wcześniejszego zaznajomienia się z systemem.

Chociaż nowoczesne technologie w Skodzie Octavia Sportline podnoszą jej wartość, pewne aspekty ergonomii mogą wymagać dostosowania i przyzwyczajenia.

Škoda Octavia Sportline 1.5 TSI 150 KM m-HEV DSG7

Super dynamiczny silnik

Pod maską znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1 498 cm3, który generuje moc 150 KM przy 5 000 – 6 000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1 500 – 3 500 obr./min. To połączenie mocy i wydajności sprawia, że samochód idealnie nadaje się zarówno na miejskie trasy, jak i dłuższe wypady za miasto. Skrzynia biegów jest automatyczna, dwusprzęgłowa (DSG) z 7 przełożeniami, co zapewnia płynną i komfortową jazdę.

Zawieszenie z przodu na kolumnach McPhersona oraz wielowahaczowe z tyłu gwarantują stabilność i wygodę nawet na nierównych drogach. Hamulce tarczowe zapewniają pewność i bezpieczeństwo zatrzymania, niezależnie od warunków.

Bezpieczeństwo i prędkość

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 8,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. To sprawia, że Skoda jest nie tylko praktyczna, ale i dynamiczna. Warto także wspomnieć o zaawansowanych systemach bezpieczeństwa, które dbają o komfort i spokój użytkowniczki.

Wymiary i zużycie paliwa

Samochód mierzy 4 702 mm długości, 1 829 mm szerokości i 1 459 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2 677 mm. W codziennym użytkowaniu średnie zużycie paliwa, jak pokazują testy, wynosi 8,7 l/100 km (11,4 l/100 km w mieście i 6,4 l/100 km na trasie). To bardzo dobrze jak na samochód tej klasy i mocy.

Dane techniczne

  • Silnik benzynowy, turbodoładowany, R4, 16V
  • Pojemność silnika (cm3) 1 498 cm3
  • Moc maksymalna silnika (kW / KM) 110 kW / 150 KM przy 5 000 – 6 000 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy (Nm) 250 Nm przy 1 500 – 3 500 obr./min
  • Skrzynia biegów automatyczna, dwusprzęgłowa, 7 biegów (DSG)
  • Napęd na przednie koła
  • Zawieszenie (przód) kolumny McPhersona
  • Zawieszenie (tył) wielowahaczowe
  • Hamulce tarczowe
  • Rozmiar opon 225/45 R18
  • Pojemność bagażnika / Pojemność bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń (l) 600 / 1 109l
  • Pojemność zbiornika paliwa (l) 45 l
  • Liczba drzwi / miejsc 5 / 5
  • Wymiary w mm (długość / szerokość / wysokość/ rozstaw osi) 4 702 / 1 829 / 1 459 / 2 677 mm
    Masa własna (kg) / Dopuszczalna masa całkowita (kg) b.d. / b.d. kg
    Zużycie paliwa (miasto / trasa / średnie) (l/100km) wg. producenta: b.d. / b.d. / 5,3-5,8 l/100 km; test: 10,4 / 6,7 / 8,9 l/100 km
  • Emisja CO2 (g/km) 120-132 g/km
  • Przyspieszenie do 100 km/h (s) 8,5 s
  • Prędkość maksymalna (km/h) 230 km/h
  • Cena wersji testowanej  167 400 zł

Gwarancje i cena

Skoda oferuje 2-letnią gwarancję mechaniczną (3 lata dla osób prowadzących działalność gospodarczą). Na perforację nadwozia jest 12 lat, a na lakier 3 lata gwarancji. Cena bazowa modelu zaczyna się od 100 200 zł, natomiast cena recenzowanego egzemplarza wynosi 167 400 zł, co zawiera Sportline oraz dodatkowe wyposażenie.

Podsumowując, Skoda to samochód, który łączy w sobie moc, komfort i przestrzeń. Jest to wszechstronne auto, które sprawdzi się w każdej sytuacji, od codziennych dojazdów do pracy po weekendowe wypady. Idealny wybór dla nowoczesnych, dynamicznych kobiet ceniących styl i wydajność.

Testowała Monika Rebelak