SsangYong Torres Off-Road 1.2 i 163 KM

Torres Off-Road 1.2 to wielki, biały wojownik terenowy, który przyciąga uwagę agresywnym designem i praktycznymi rozwiązaniami. Jak wypadnie podczas testów redakcyjnych?

SsangYong Torres Off-Road 1.2
SsangYong Torres Off-Road 1.2

SsangYong Torres, w wersji off-roadowej z instalacją gazową i silnikiem 1.2, to samochód, który łączy surową estetykę z funkcjonalnością. Choć podczas testów wystąpiły problemy z przestawieniem instalacji na gaz, co uniemożliwiło dokładne sprawdzenie spalania LPG, auto ma wiele cech, które przyciągają uwagę entuzjastów pojazdów terenowych.

SsangYong Torres Off-Road 1.2 i 163 KM

Wygląd zewnętrzny

Torres, to swoiste „skrzyżowanie” Jeepa i Range Rovera. Wygląda, jakby terenowy Jeep spotkał się z luksusowym Range Roverem, ale zamiast harmonijnego połączenia dwóch światów, otrzymaliśmy auto, które jest równie dziwne, co interesujące. Torres łączy surowość i masywność Jeepa z elegancją, która zupełnie nie pasuje do jego terenowych aspiracji – efekt końcowy może budzić więcej śmiechu niż podziwu!

Torres Off-Road robi wrażenie udziwnionym designem, który dąży ku terenowym ambicjom. Dodatkowe reflektory na masce to element charakterystyczny tej wersji, zapewniający lepszą widoczność w trudnych warunkach, takich jak górskie szlaki czy nocne wyprawy w teren. Ostre linie nadwozia i masywny grill podkreślają solidność konstrukcji, a detale, takie jak plastikowa skrzynka zamykana na kluczyk, dodają praktyczności – idealne miejsce na przechowywanie narzędzi lub innych drobiazgów potrzebnych w trasie.

W skrócie: dodanie dodatkowego ekranu do klimatyzacji w takim samochodzie może sprawiać wrażenie niepotrzebnego skomplikowania, które nie odpowiada rzeczywistym potrzebom użytkowników.

Wyraźne osłony nadkoli, podwyższony prześwit i terenowe opony nadają Torresowi surowego charakteru. Zastosowanie plastikowych osłon w newralgicznych miejscach karoserii zabezpiecza go przed uszkodzeniami podczas jazdy w trudnym terenie.

Plastikowe uchwyty na boku Torresa mogą budzić wątpliwości pod względem stabilności. Choć wyglądają na funkcjonalne, ich lekka konstrukcja sprawia, że mogą wydawać się mniej trwałe, zwłaszcza w porównaniu do bardziej solidnych metalowych elementów, które są standardem w terenowych pojazdach. To dodatkowy punkt, który może sprawiać wrażenie, że projekt nie do końca trafia w oczekiwania użytkowników szukających bardziej wytrzymałych rozwiązań.

Źle umieszczona linka holownicza z przodu pojazdu może sprawiać wrażenie, że jest nietrwała i mało funkcjonalna. Jeśli „dynda” i nie jest odpowiednio zamocowana, to nie tylko stwarza ryzyko uszkodzenia, ale i może być niebezpieczne w czasie jazdy. Przymocowanie jej trytytką to raczej tymczasowe rozwiązanie, które wskazuje na pewne niedopracowanie detali w projekcie. Takie elementy powinny być stabilne i dobrze osadzone, aby zapewnić zarówno bezpieczeństwo, jak i wygodę użytkowania.

SsangYong Torres Off-Road 1.2 i 163 KM

Wnętrze

W kabinie Torres Off-Road niby stawia na prostotę i praktyczność. Materiały wykończeniowe są łatwe w utrzymaniu – gumowe maty i solidne tworzywa sprawiają, że wnętrze zniesie trudne warunki użytkowania, od błotnistych tras po piaskowe pustynie. Przestronność kabiny to duży plus – zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają dużo miejsca na nogi i głowę.

W warunkach terenowych, gdzie często zmieniają się warunki jazdy, a kierowca może potrzebować szybkiego dostępu do funkcji klimatyzacji czy innych ustawień, pokrętła byłyby zdecydowanie bardziej intuicyjne i praktyczne. Ekrany dotykowe, choć estetyczne i nowoczesne, mogą być trudniejsze w obsłudze w trudnych warunkach, szczególnie gdy kierowca ma ręce brudne od błota czy piasku, lub gdy potrzebuje szybkiej reakcji w stresujących sytuacjach. Pokrętła pozwalają na łatwą obsługę „w ciemno”, bez konieczności odrywania wzroku od drogi, co jest szczególnie ważne w terenie. Takie rozwiązanie byłoby bardziej zgodne z oczekiwaniami użytkowników szukających funkcjonalności i niezawodności w trudnych warunkach.

W skrócie: dodanie dodatkowego ekranu do klimatyzacji w takim samochodzie może sprawiać wrażenie niepotrzebnego skomplikowania, które nie odpowiada rzeczywistym potrzebom użytkowników.

SsangYong Torres Off-Road 1.2 i 163 KM

Charakter samochodu

Torres w wersji off-roadowej to auto, które kusi miłośników przygód swoim surowym wyglądem i funkcjonalnymi dodatkami. Silnik 1.2, mimo niewielkiej pojemności, jest dynamiczny w połączeniu z lekką konstrukcją auta. Problemy z instalacją gazową podczas testów rzucają cień na oszczędność eksploatacji, ale samochód nadrabia możliwościami terenowymi i niezawodnym napędem 4×4.

Zachowując swoją dzielność w terenie, Torres oferuje również zaskakująco dobry komfort jazdy po asfalcie. Sztywne zawieszenie i odpowiednia kalibracja układu kierowniczego sprawiają, że auto trzyma się pewnie drogi nawet przy większych prędkościach.

Podsumowanie

SsangYong Torres Off-Road 1.2 to wielki, biały wojownik terenowy, który przyciąga uwagę agresywnym designem i praktycznymi rozwiązaniami. Dodatkowe reflektory na masce, zamykana skrzynka, przestronne wnętrze i dodatkowe elementy off-roadowe sprawiają, że jest to samochód dla pseudo miłośników wypraw w teren. Problemy z instalacją gazową wskazują jednak na konieczność dokładniejszego przetestowania tego rozwiązania przed decyzją o zakupie.

To auto dla osoby, która szuka nie off-roudowego towarzysza na bezdrożach, ale nie oczekuje pełnej perfekcji – bardziej partnera do przygód niż idealnego auta rodzinnego. Idealny dla tych, którzy cenią funkcjonalność, terenowy charakter i wyjątkowy styl.

Testowała Monika Rebelak