
W niedzielę na stronach internetowych marki H&M w sprzedaży pojawiła się bluza z napisem „The Coolest Monkey in The Jungle” („Najfajniejsza małpka w dżungli”). Nie byłoby w tym nic oburzającego, gdyby nie fakt, że bluzę ma na sobie czarnoskóry chłopiec. Użytkownicy Twittera natychmiast okrzyknęli to zachowanie „rasistowskim”. Ich oburzenie było tym większe, że na stronie ukazały się także zdjęcia „białych” dzieci prezentujących tą samą bluzę, ale z innymi napisami (np. Mangrove Jungle Survival Expert).

Zachowanie marki spotkało się z ogromnym oburzeniem ze strony celebrytów. Kanadyjski artysta – The Weekend, który dwukrotnie współpracował z marką H&M zapowiedział, że rezygnuje z dalszej kolaboracji. W odpowiedzi na protesty gwiazd i ekspertów firma wydała oświadczenie w którym przeprasza wszystkich urażonych reklamą. Zobowiązała się też do usunięcia zdjęć z wizerunkiem chłopca i rezygnacji ze sprzedaży bluzy w Stanach Zjednoczonych.
– Szczerze przepraszamy za obrażanie ludzi tym obrazem z nadrukowanym topem z kapturem. Wierzymy w różnorodność i integrację we wszystkim, co robimy i będziemy przeglądać wszystkie nasze wewnętrzne zasady, aby uniknąć podobnych problemów w przyszłości. – napisano w oświadczeniu