Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią

Hyundai i30 N intryguje. Czy jednak rzeczywiście potrzeba nam sportowego auta na ulicach dużych miast, a może lepiej zostać przy zwykłym i30?

Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią. Siedziba www.kobietaprzedsiebiorcza.com

Chociaż wielu z nas kojarzy Hyundaie głównie z miejskich ulic, to marka ta ma również długą tradycję na torach wyścigowych. Miłość do sportowych aut zaowocowała submarką N, której przyświeca cel tworzenia ekscytujących modeli sportowych do codziennej jazdy. Wśród nich znajduje się również Hyundai i30 N, który pochwalić się może naprawdę ciekawą skrzynią biegów.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów

Myśląc o skrzyniach biegów, zazwyczaj dzielimy je na manualne i automatyczne. Tymczasem nie są to jedyne dostępne na rynku modele. i30 N wyposażony został w dwusprzęgłową skrzynię, inaczej DSG. Powstała ona po to, aby utrata mocy związana ze zmianą biegów nie występowała, tak jak to ma miejsce zarówno w przypadku manualnych, jak i w pełni automatycznych modeli. Jak sama nazwa wskazuje, wyposażona jest ona w dwa sprzęgła, odpowiadające za biegi parzyste bądź nieparzyste. Dzięki temu zmiana biegów jest nie tylko szybsza, ale i wydajniejsza. To z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa.

Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią

Nowa skrzynia to również wyższy moment obrotowy i zwiększona moc przy niższych obrotach. A co więcej, naprawdę imponująca ilość koni mechanicznych – 280 KM!

Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią

8 biegów

Skrzynia, w którą wyposażono Hyundaia i30 N, poza swoją dwusprzęgłowością, intryguje także ilością biegów. A jest ich aż 8! To sprawia naprawdę sportowa wrażenie, kiedy tylko zasiądzie się za kierownicą. Ponadto jest to też bardzo luksusowe rozwiązanie, które gwarantuje wysoki komfort jazdy.

Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią

Zobacz także: Hyundai IONIQ 5 – sprawdzamy światowy samochód roku 2022

Design i30 N

Projektanci samochodu skupili się na tym, aby jego wygląd oddawał sportowy charakter silnika. Zaimplementowali więc takie rozwiązania, jak imponujący, agresywny zderzak zaprojektowany dla poprawy aerodynamiki auta, przyciągający oczy szeroki grill, 19-calowe kute felgi czy dwie rury wydechowe. Tył samochodu wyeksponowano również za sprawą spojleru dachowego, który od razu przywodzi na myśl tory wyścigowe. Ponadto w samochodzie zaskoczą nas takie detale, jak subtelna, ale dopełniająca całość czerwona linia na tylnym zderzaku.

Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią
Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią

Sportowe wnętrze

W środku uwagę zwracają na pewno fotele. Sportowe siedzenia wykonano ze skóry premium i materiału Alcantara, dzięki czemu prezentują się naprawdę luksusowo. Fotele kierowcy i pasażera wyposażono również w podświetlane „N”. Ponadto bardzo fajnym rozwiązaniem okazały się szwy w odcieniu Performance Blue na podłokietniku czy kierownicy, które odcinają się od dominującej we wnętrzu czerni. Skoro już o kierownicy mowa, to należało by napomknąć też o jej komfortowej budowie.

Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią
Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią
Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią

Podstawowe parametry techniczne

  • Liczba drzwi: 5
  • Liczba miejsc: 5
  • Długość: 4340 mm
  • Szerokość: 1795 mm (bez lusterek)
  • Wysokość: 1445 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm
  • Rozstaw kół: 1573 mm (przednie), 1564 mm (tylne)
  • Prześwit: 136 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
  • Pojemność bagażnika: 395 l
  • Maksymalna prędkość: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5.4 sek.
  • Cena: od 187 900 zł

Podsumowanie:

Segment samochodów kompaktowych prześciga się w oryginalności, zarówno w detalach jak i systemach zabezpieczeń. Nowy Hyundai i30 N z 8-biegową skrzynią wyrabia sobie miejsce w czołówce. Według mnie pretenduje do podium w swojej klasie. Przyspieszenie, elastyczna skrzynia i małe spalanie sprawia, że chce się nim pojeździć. Przy założeniu, że mamy doświadczenie w prowadzeniu samochodu z przyzwoitym przyspieszeniem, bo przy opcji sport naprawdę potrafi wyrwać.

Testowała Monika Rebelak