#PassTheMic – gwiazdy dołączają do nowej kampanii

O tym, że media społecznościowe to niezwykle istotny środek przekazu wiemy nie od dziś. Fakt ten postanowiła wykorzystać również ONZ w ramach globalnej kampanii, w którą zaangażowały się światowej sławy gwiazdy.

#PassTheMic – gwiazdy dołączają do nowej kampanii. Foto Instagram @juliaroberts

Najnowsza akcja #PassTheMic to działania realizowane w ramach globalnej kampanii ONZ – One World. Jej zamysłem jest zwiększanie świadomości ludzi w zakresie pandemii oraz tematów z nią powiązanych. Polega na przekazaniu na jeden dzień lekarzom oraz autorytetom związanym z przeciwdziałaniem koronawirusowi dostępu do kont społecznościowych gwiazd i celebrytów. Zamysł wydaje się być słuszny, gdyż jak wiemy – social media to obecnie jeden z najbardziej nośnych kanałów przepływu informacji, który od lat kształtuje nastroje społeczeństw. Do akcji przyłączyło się mnóstwo znanych sylwetek, takich jak Julia Roberts, która jako pierwsza udostępniła swoje konto dr. Fauciemu – dyrektorowi Narodowego Instytutu Alergii i Chorób Zakaźnych, a także członkowi grupy powołanej do walki z pandemią przy Białym Domu.

Lekarz dał do zrozumienia, iż niepokoją go coraz to nowsze teorie spiskowe dotyczące koronawirusa i podkreślił, że na chwilę obecną społeczeństwu potrzebne są ,,realne dane, fakty i nauka”.

– Staram się być optymistą, wierzę w siłę nauki, diagnostykę, wiedzę lekarzy i szczepionki – dodał

W gronie specjalistów, którzy zaangażowali się w akcję pojawiają się osoby, takie jak Ellen Johnson-Sirleaf, była prezydentka Liberii czy Minouche Shafik, dyrektorka London School of Economics. Z kolei wśród celebrytów, którzy bez wahania dołączyli do #PassTheMic, wymienić możemy Penelope Cruz, Sarah Jessicę Parker, Millie Bobby Brown oraz Hugh Jackmanna.