
Na pierwszy rzut oka Seat Ibiza to kompaktowy samochód, przeznaczony raczej do jazdy miejskiej niż wyczynowej, jednak jeśli dobrze się przyjrzymy, odnajdziemy cały zawarty w nim potencjał. Podczas redakcyjnych testów nie raz nas zaskoczył.
Po mieście z pazurkiem





Wersja FR ma wyraźnie widoczne sportowe zacięcie, które objawia się zwłaszcza w designie, ale nie tylko. Jak na silnik 1.0 całkiem dobrze reaguje na zwiększanie gazu, sprawnie rusza z miejsca i nie sprawia kłopotów przy wyprzedzaniu. Z łatwością osiąga wyższe prędkości, samochód dobrze trzyma się drogi, a podróżowanie nadal jest komfortowe – nie jest przeraźliwie głośno i można swobodnie rozmawiać. Seat Ibiza oferuje naprawdę przyzwoite osiągi, może niekoniecznie zadowoli miłośników szybkiej i ostrej jazdy, ale z całą pewnością sprawdzi się jako miejski samochód z plusem.
Wnętrze z czerwonym akcentem


Obicie foteli to połączenie skóry z materiałowym wykończeniem przypominającym zamsz, dodatkowo są obszyte czerwoną nicią. Czerwień możemy uznać za motyw przewodni tego projektu, ponieważ szycia w tym kolorze znajdziemy w całym wnętrzu. Prezentuje się to szczególnie dobrze na kierownicy oraz drążku do zmiany biegów i oczywiście budzi proste skojarzenie ze sportowymi samochodami. Siedząc w fotelu kierowcy rzeczywiście możemy się poczuć jakbyśmy mieli pod stopą 2 razy większą moc niż oferuje nam marka. Zegary na desce są klasyczne i podświetlane, a między nimi znajduje się miniekran.



W samochodach tej wielkości częstym problemem jest brak przestrzeni i testowany model nie jest wyjątkiem. Na tylnej kanapie zmieszczą się dwie wyższe osoby, jednak pasażerowie mierzący ponad 180 cm wzrostu mogą mieć problem z wygodnym ułożeniem nóg. Z przodu jest zdecydowanie więcej przestrzeni, a wygodne fotele sprawdzą się również w dłuższych trasach. Wysuwany podłokietnik znacząco poprawia komfort jazdy, jednocześnie zajmując mniejszą ilość miejsca. Przestrzeń pakowna to 355 litrów, co jak na samochód osadzony w nadwoziu typu Hatchback jest wystarczające.


Wyposażenie
Komfort użytkowania poprawia obecność czujnika parkowania, kamery cofania, a także systemu ostrzegania przed zbliżającą się przeszkodą. Samochód został wyposażony we wszystkie standardowe funkcjonalności takie jak połączenie z telefonem komórkowym czy przyciski funkcyjne na kierownicy. Jeśli chodzi o multimedia to obsługujemy je za pomocą dotykowego ekranu LCD, który służy także wyświetlaniu informacji o spalaniu i innych parametrów jazdy. Poniżej umieszczono przejrzysty i łatwy w obsłudze panel do obsługi nawiewu i klimatyzacji. Tego typu manualne rozwiązania mają swoich przeciwników, ale trzeba przyznać, że są naprawdę wygodne Z dodatkowych udogodnień warto wspomnieć o dobrej jakości nagłośnieniu zapewnionym przez markę Beats. Znajdziemy tu także bezprzewodową ładowarkę do telefonu, a także wejścia USB i AUX.


Podstawowe parametry techniczne
- Liczba drzwi: 4
- Liczba miejsc: 5
- Skrzynia biegów: manualna
- Liczba biegów: 6
- Silnik: benzynowy
- Moc: 115 KM
- Napęd: przedni
- Przyspieszenie do 100 km/h: 9,3 s
- Maksymalna prędkość: 195 km/h
- Długość: 4059 mm
- Szerokość: 1780 mm
- Promień skrętu: 5 m
- Masa: 1034 kg
- Bagażnik: 355 l
Testowała Monika Rebelak/obcasy.pl