
„Słodycze impulsowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów. Obserwujemy to między innymi na podstawie stale dodatniej dynamiki sprzedaży dropsów Mieszko – Eukaliptus.
W ciągu minionego roku Eukaliptus odnotował wzrost sprzedaży aż o 11%, bo odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów.
– Nowoczesny konsument jest bardzo zabiegany, ale przy tym bardzo świadomy. Oczekuje, że skoro on jest multifunkcjonalny, to jego otoczenie także takie będzie. Dlatego w kategorii słodyczy poszukuje nie tylko słodkości, ale tego by cukierek dał mu coś więcej, a przy tym był w zasięgu – łatwo dostępny. Jeśli cukierek ma wartość dodaną w postaci witamin czy ekstraktów, a przy tym jest poręczny i można mieć go zawsze przy sobie, konsument chętnie sięga po takie rozwiązanie. Mieszko, obserwując te trendy, a także bazując na wynikach sprzedażowych Eukalitpusa rozbudowuje ofertę produktów funkcjonalnych. Dlatego niedawno wprowadziliśmy na rynek Eukaliptus & czarna porzeczka z ekstraktem z szałwii oraz Eukaliptus & pomarańcza z ekstraktem z lipy. Co więcej oba produkty zawierają w porcji (3 karmelki) aż 33% dziennego zapotrzebowania na witaminę C – mówi Anna Wilke, Starszy Specjalista ds. Technologii firmy Mieszko S.A.

W Europie i również w Polsce istnieje duży niedostatek cukierków i żelków, które w swoim składzie zawierają soki warzywne i ekstrakty ziołowe. Zawarte w cukierkach Eukaliptus ekstrakty z lipy, szałwii oraz olejku eukaliptusowego dają doskonały zastrzyk energii oraz poprawiają samopoczucie w okresie obniżonej odporności.

Konsumenci w wyborze produktów kierują się także ciekawymi połączeniami smakowymi, które -odpowiednio dobrane – wzmagają ich funkcjonalność. Dlatego drugą ciekawą propozycją marki Mieszko są cukierki Sweet Active, gdzie możemy wybrać spośród dwóch smaków. Świeżość pokrzywy i smak słodkiej maliny wpływa na poprawę samopoczucia oraz pomaga rozładować stres. Aloes to roślina znana przede wszystkim z właściwości nawilżających i nawadniających skórę, dlatego często wykorzystywana jest przy produkcji kosmetyków, ale tylko nieliczni wiedzą jak łatwo wykorzystać ją również w produktach spożywczych. Aloes to wiecznie zielona roślina, obecnie często nazywana ,,superfood” ze względu na bogactwo minerałów, witamin i aminokwasów, które niezbędne są do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wyjątkowość aloesu polega też na jego niezwykłych działaniach wzmacniających organizm. Kwaśna cytryna zaś dostarcza nam porcji witaminy C.
