5 sposobów na lekkie i zdrowe nogi

Nasze nogi nie mają lekko. Eksploatowane przez niewygodne buty, stojącą pracę lub wysokie temperatury, mają prawo poczuć się zmęczone. Jak sobie z nimi radzić, gdy po całym dniu puchną i odmawiają posłuszeństwa? Poznaj kilka sposobów na lekkie nogi.

5 sposobów na lekkie i zdrowe nogi.

Prewencja to podstawa

Mimo, że za oknem coraz cieplej, to nasze nogi niekoniecznie lubią upały. Wysokie temperatury powodują, że żyły rozszerzają się, przez co krew płynie wolniej i zalega w naczyniach krwionośnych. W efekcie na naszych nogach pojawia się opuchlizna, a w przyszłości może to doprowadzić nawet do żylaków. Chcąc uniknąć problemów z kończynami dolnymi warto działać prewencyjnie i wprowadzić kilka zmian do swojego stylu życia.

  1.  Dieta – mając na uwadze dobro swoich nóg ogranicz ilość soli w posiłkach. Jej nadmiar wpływa na zatrzymywanie wody w organizmie i powstawanie opuchlizny. Odstaw również fast foody, słodycze i napoje gazowane, które powodują wzrost masy ciała. Jedz więcej owoców, warzyw, a także pij wodę – rekomendowane jest spożycie około 2 litrów wody dziennie. Dzięki temu nawodnisz organizm, przez co przestanie on zatrzymywać płyny.
  2. Noś wyroby uciskowe – aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia żylaków staraj się zakładać podkolanówki, pończochy lub rajstopy uciskowe np. marki Venoflex, które aktywnie pobudzają krążenie w nogach. Są to produkty uciskowe, które łagodzą bóle i przynoszą ulgę osobom zmagającym się z problemami żylaków, pajączków i uczuciem ciężkich nóg.
  3. Aktywność fizyczna – niewątpliwie sport poprawia krążenie i zapobiega zastojom żylnym, a także łagodzi obrzęki. Aby poprawić kondycję nóg staraj się więc wykonywać nieskomplikowane ćwiczenia – krążenia stóp, przysiady, marsze. Odpływ krwi z nóg wspomoże również jazda na rowerze lub tzw. „rowerek” wykonywany w pozycji leżącej.
  4. Pielęgnuj swoje nogi – na kondycję nóg znacząco wpływa ich odpowiednia pielęgnacja. Zmęczonym i opuchniętym nogom pomoże relaksująca kąpiel w chłodnej wodzie z dodatkiem soli morskiej lub ziół np. mięty. Nie zapomnij również o masażu, który poprawia krążenie krwi. Wcieraj krem lub balsam kolistymi ruchami, zacznij od stóp i stopniowo idź w górę.
  5. Zwróć uwagę na obuwie – szpilki, choć wyglądają oszałamiająco, niekoniecznie są bezpieczne dla zdrowia naszych nóg. Buty na wysokim obcasie ograniczają aktywność mięśni łydek oraz utrudniają odpływ krwi z dolnych kończyn, co może skutkować pojawieniem się opuchlizny lub żylaków. Na co dzień staraj się więc nosić wygodne buty na płaskiej podeszwie, które przynoszą ulgę zmęczonym nogom.

Wpis znaleziono dzięki:

- Sport

- Zdrowie

- Nogi