
Amena Khan mieszka w Wielkiej Brytanii i prowadzi bloga o tematyce lifestyle’owej. Udziela tam porad dotyczących urody, makijażu czy mody. Na swoim koncie na YouTube ma prawie 400 tysięcy subskrybentów, a jej profil na Instagramie obserwuje kolejne 600 tysięcy osób.
Firma L’oreal postanowiła wykorzystać popularność blogerki i zaprosiła ją do udziału w kampanii promującej linię kosmetyków do włosów Elvive World of Care. W reklamie Amena przekonuje muzułmanki, że noszenie hidżabu nie zwalnia ich z obowiązku dbania o włosy…
– Niezależnie od tego, czy twoje włosy są widoczne, czy nie, nie ma to wpływu na to, jak bardzo o nie dbasz – mówi Amena Khan
Przedstawiciele marki przekonują, że ich decyzja pokierowana jest chęcią zmiany myślenia o kobietach noszących hidżab.
– Zazwyczaj uważa się, że muzułmanki nie używają kosmetyków, że nie dbają o swój wygląd. Tymczasem jest zupełnie inaczej. Taki sposób myślenia jest krzywdzący. Poza tym kobiety w domach nie noszą hidżabów – przekonują marketingowcy firmy.
A Wy co sądzicie?