DIETA

W medycynie i kuchni słowo dieta określa sposób odżywiania się człowieka, uwzględniający dobór ilościowy i jakościowy produktów spożywczych i sposób ich przyrządzania. W czasach całego mnóstwa tak zwanego "jedzenia śmieciowego" diety odgrywają coraz większą rolę. Zwiększa się nasza świadomość i nie chcemy jeść byle czego. Odpowiedni dobór składników, umiejętne łączenie produktów, racjonalne, zdrowe odżywianie - to jest teraz w modzie.

Czy białko sojowe pomoże zrzucić zbędne kilogramy?

Wyniki badań klinicznych przeprowadzone przez naukowców pokazują, że włączenie białka sojowego do wysokobiałkowej diety o obniżonej energetyczności prowadzi do znacznej utraty tkanki tłuszczowej i pomaga w utrzymaniu odpowiedniej wagi.

Zdrowe odżywianie, jak zacząć?

Wszyscy dobrze wiedzą, jak ważna jest zdrowa dieta w codziennym życiu. Jednak czy łatwo zmienić złe nawyki żywieniowe? Od czego zacząć? Czy zdrowa dieta musi być restrykcyjna?

Sok i koktajl – domowy czy sklepowy?

Bardzo popularne stało się ostatnio picie soków warzywnych i owocowych. Przyczyną jest coraz większa świadomość o wpływie zdrowego odżywiania na nasze zdrowie, a także rosnąca dostępność i różnorodność sprzętów, dzięki którym możemy przygotować taki sok samodzielnie.

Zdrowe sposoby na schudnięcie – diety selektywne, na ile skuteczne?

Wraz z coraz lepszą pogodą przypominamy sobie o zbliżającym się sezonie bikini. Sięgamy po „cudowne” diety, których efekt ma być szybki i zachwycający. Konsekwencje?

Soki w kartonie – 5 mitów, których jeszcze nie znasz!

Eksperci przekonują, że soki są zdrowe i bogate w wartości odżywcze. Czy prawdą jest, że 100% sok w kartonowym opakowaniu, z dłuższym terminem przydatności do spożycia, jest równie zdrowy, jak ten przygotowany w domu?

Światowy dzień soku – niezwykle właściwości popularnego napoju

Co roku, 30 maja obchodzony jest Światowy Dzień Soku. Już sam fakt, że sok ma swoje święto podkreśla, że jest to produkt wyjątkowy, zasługujący na szczególną uwagę.

Przedwakacyjny teatox – co musisz o nim wiedzieć?

Przed wakacjami wiele osób zwiększa liczbę treningów i rezygnuje z obecności cukru w diecie, a dodatkowo decyduje się na oczyszczanie organizmu. To wszystko po to, aby przygotować swoją sylwetkę do lata.

Tłuszcze w kuchni – roślinne czy zwierzęce?

Tłuszcz jest istotnym elementem każdej kuchni. Wiele osób je te zwierzęce, nie wiedząć, że to tłuszcze roślinne stanowią główne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, potrzebnych człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Dieta wegetariańska – jak komponować posiłki, aby uniknąć niedoborów?

Coraz więcej osób decyduje się na eliminowanie z diety mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego. Na co zwrócić uwagę przy komponowaniu posiłków, by dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych?

Czym możemy zastąpić mleko?

Nietolerancja laktozy dotyczy 1,5% niemowląt i dzieci oraz 20-25% dorosłych. Coraz częściej szukamy produktów mogących zastąpić mleko krowie i jego przetwory. Producenci żywności wychodzą nam naprzeciw i produkują mleko i nabiał bez laktozy oraz roślinne zamienniki mleka.

Czy osoby aktywne fizycznie powinny przyjmować suplementy?

Suplementowanie należy traktować rozważnie, ponieważ zarówno niedobory pokarmowe, jak i nadmiar substancji aktywnych może być szkodliwy dla organizmu. Jakie środki warto wybrać i kiedy je przyjmować?

Uwaga na skażone owoce i warzywa! Poznaj czarną listę

Wydawałoby się, że dieta bogata w owoce i warzywa to najlepsze, co możemy zaoferować sobie i swojej rodzinie – w tym jej najmłodszym członkom. Okazuje się jednak, że nawet w tym przypadku czyhają na nas niebezpieczeństwa, z których nie zdajemy sobie sprawy.

9 rad jak przetrwać na diecie przy wielkanocnym stole!

Czy święta zawsze oznaczają dodatkowe kilogramy? Jak przetrwać Wielkanoc i nie przytyć?

Dieta eliminacyjna – co warto wiedzieć?

Diety eliminacyjne są tematem często poruszanym w mediach. Dzieje się tak za sprawą alergii i nietolerancji pokarmowych, które z roku na rok dotykają coraz większej liczby osób.

Czy dieta przyszłej mamy może „zaprogramować” lepszy rozwój dziecka?

Kobiety w ciąży mogą mieć teraz dodatkowy powód do spożywania większej ilości brokułów i jajek podczas tego wyjątkowego okresu. Przyjmowanie przez przyszłe matki choliny, występującej m.in. właśnie w żółtkach jaj, chudym czerwonym mięsie czy brokułach, bardzo korzystnie wpływa na prawidłowy rozwój mózgu dziecka.

Gładka skóra na wyciągnięcie ręki!

Jeszcze kilka dekad temu kobiety w ogóle nie stosowały depilacji. Dzisiaj ciężko w to uwierzyć, ponieważ stała się ona tak powszechna niczym mycie zębów.

Babeczki z warzyw, jajek oraz makaronu szpinakowego

Babeczki to szybka i smaczna przekąska. W połączeniu z warzywami otrzymamy nie tylko pyszne, ale i zdrowe danie!